Protext ČTK již neznamená pouze zveřejnění textů. Od doby, kdy byla služba spuštěna před více než 25 lety, prošla mnoha zlepšeními. Dnes je z ní multimediání nástroj, který lze využít pro publikaci a šíření textů, fotek, videí a podcastů nebo jako PR nástroj pro umístění článků na mnoha zpravodajských portálech.

Služba Protext patří do rodiny divize ČTK Connect, ve které poskytujeme i další služby. Je to například kompletní videoprodukce, ať už jsou to přímé přenosy nebo záznamy a jejich zpracování nebo jejich distribuce odběratelům zpravodajství, uživatelům sociálních sítí nebo čtenářům zpravodajských a lifestylových webů. Pokud chcete uspořádat tiskovou konferenci nebo jinou akci, rádi vás přivítáme v našem PressCentru. Nabídnout můžeme i mnoho vzdělávacích kurzů v Akademii ČTK.
V Protextu jsme pro letošní rok připravili několik novinek
Vyšli jsme vstříc poptávce po komunikaci v Chorvatsku, které je nejen top turistickou destinací pro dovolené, ale i stále významnější oblastí pro byznysy českých firem. Uzavřeli jsme dohodu o publikaci tiskových zpráv s chorvatskou tiskovou agenturou HINA. Ta poskytuje zpravodajství většině místních médií a je tedy tou nejlepší cestou, jak rozšířit vaše sdělení k tamním novinářům a jejich prostřednictvím i k veřejnosti. Díky přímé dohodě můžeme nabídnout velmi příznivé ceny srovnatelné s distribucí článků v České republice. V těchto aktivitách pokračujeme a jednáme i s dalšími partnery na jihu Evropy.
V první polovině roku zprovozníme nové klientské prostředí Protextu, které umožní zadávat tiskové zprávy k publikaci pohodlněji, volit doplňkové služby nebo platit kartou. V uživatelsky jednoduchém prostředí si sami k textu nahrajete i fotky, video a jiné přílohy, ihned si zvolíte, zda chcete článek umístit i na jiné portály, sociální sítě nebo třeba jako nativní inzerát na Seznam.cz. Ve svém profilu uvidíte všechny své objednávky z minulosti i zveřejněné tiskové zprávy.
V loňském roce jsme zautomatizovali monitoring publikace tiskových zpráv, který vám po zveřejnění posíláme. Je zaměřený zejména na prvotní zásah on-line prostoru. V letošním roce začneme standardně monitorovat a poskytovat také souhrn po 48 hodinách, který zachytí následné šíření článků. Ukazuje se totiž, že s odstupem přebírají informace z daného oboru publikované Protextem např. specializované weby.
Rozšiřujeme současné portfolio portálů, kde máte možnost umístit svůj článek.
Do značné míry bude v Protextu rok 2025 ve znamení sportu. Sportovním svazům, agenturám, oddílům či spolkům vytvoříme speciální nabídku balíčků služeb. Chystáme také různé networkingové a vzdělávací akce. První takový event s názvem „Sport meetup: Závod mimo hřiště“ se uskuteční v našem PressCentru 26. března a má podtitul „Komunikace ve sportu - jak vybudovat úspěšný brand, přivést fanoušky na stadion a peníze do kasy“. Účast už potvrdili například Petr Filipec z Oktagonu MMA nebo legenda sportovní komunikace Karel Tejkal, který se zaměřuje nejen na český tenis, ale zastupuje řadu legend z různých odvětví sportu.
S platností od února 2025 jsme také přistoupili ke změnám v ceníku. Týká se to hlavně logiky zlevněných produktů, tedy předplacených zpráv. Balíček 10 tiskových sdělení bude obsahovat slevu 50 % proti jednotkové ceně, pro 5 sdělení to bude 25 % a pro 3 zprávy 15 %. Pokud si objednáte balíčky tiskových sdělení ještě v lednu, platí stávající ceny.
Rádi vás uvidíme osobně – seznámíme vás se službami, které vám můžeme nabídnout, a také jsou pro nás cenné vaše názory. Proto pokračujeme v našich workshopech „Co vše umí ČTK“. Nejbližší se koná 4. března PressCentru ČTK a registrovat se můžete ZDE.