Neustále rostoucí počet firem experimentuje se sociálními médii jako s novým způsobem konverzace se zákazníky - avšak málo z nich ví, že jsou k dispozici metriky a nástroje pro měření dopadu jejich úsilí.
Výzkumný ústav Harvard Business Review Analytic Services ve spolupráci se SAS provedl nedávno průzkum u 2100 firem, a zjistil, zda a jak firmy využívají kanály sociálních médií. Studie zjistila, že téměř dvě třetiny zúčastněných organizací tvrdí, že buď v současné době používají kanály sociálních médií, nebo je plánují používat. Pouze 12 procent dotazovaných společností však uvedlo, že se cítí být efektivními uživateli sociálních médií. Jednalo se o společnosti, které většinou používají více kanálů, využívají metriky pro podávání zpráv, mají strategii pro využití sociálních médií a začleňují sociální média do své celkové marketingové strategie.
Přes obrovský potenciál sociálních médií se stále mnoho firem zúčastněných ve studii zaměřuje především na využití sociálních médií jako jednosměrného propagačního kanálu. Mohly by však využívat svou schopnost naslouchat konverzacím zákazníků a analyzovat je s cílem použít takto získané informace k ovlivnění širokých vrstev.
"Většina organizací sociální média dosud teprve objevuje," řekl Alex Clemente, generální ředitel HBR Analytic Services. "Významná účast v průzkumu zahrnující přes 2000 vedoucích pracovníků však ukazuje, jak důležitý je to problém, a že usilovně pracují na jeho vyřešení."
Kromě toho průzkum HBR poskytl následující statistiky:
- Tři čtvrtiny (75%) společností v průzkumu uvedlo, že jim nebylo známo, kde se nacházejí jejich klíčoví zákazníci, kteří o nich mluví.
- Téměř jedna třetina (31%) neprovádí měření účinnosti sociálních médií.
- Méně než jedna čtvrtina (23%) používá na sociálních médiích analytické nástroje.
- Pouze malá část (7%) zúčastněných společností je schopna integrovat sociální média do svých marketingových aktivit.
"Jsme rádi, že jsme byli schopni poskytnout určité metriky pro relativně nový, expandující marketingový kanál," řekl Clemente. "Mnoho manažerů má zájem poznat osvědčené postupy v rychle se rozvíjející oblasti, která představuje nové paradigma."
Chcete-li vidět kompletní přehled s výsledky, navštivte stránky HBR.org.
O výzkumném ústavu Harvard Business Review Analytic Services
Harvard Business Review Analytic Services je nezávislý, sponzorovaný výzkumný ústav v rámci Harvard Business Review Group, který provádí výzkumy a srovnávací analýzy v oblasti podnikání a řízení nápadů. Ústav HBR Analytic Services získal uznání za svou výzkumnou zprávu “Face-to-Face” (Tváří v tvář) z roku 2009, sponzorovanou společností British Airways, jako finalista soutěže M&M Awards roku 2010 v kategorii "Nejlepší příspěvek k mediální kampani od vlastníka médií."
O Harvard Business Review
Harvard Business Review je špičkovým centrem pro inteligentní management myšlení. Prostřednictvím svého hlavního časopisu, 11 mezinárodních licenčních edic, knih z Harvard Business Review Press, digitálního obsahu a nástrojů zveřejněných na HBR.org poskytuje ústav Harvard Business Review profesionálům z celého světa přesné náhledy a osvědčené postupy, které jim umožňují vést sami sebe a své organizace efektivněji a s pozitivním dopadem.
Kontakty
Harvard Business Review
Laura Moran, 617-783-7582
Zdroj: Harvard Business Review Analytic Services
Tuto tiskovou zprávu najdete na internetové adrese:
http://www.businesswire.com/news/home/20101214006801/en
Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.
(BW)