Výzkum společnosti Global Blue potvrzuje, že Číňané stále zůstávají nejhodnotnějšími globe shoppers

Výzkum společnosti Global Blue potvrzuje, že Číňané stále zůstávají nejhodnotnějšími globe shoppers*

*turisté, kteří kombinují cestování s nákupy

Thajsko, nováček v žebříčku "top ten" z loňského roku, zaznamenalo největší nárůst v celkových výdajích.

Společnost Global Blue, expert na mezinárodní nakupování, dnes vydala přehled "top ten" národů, které nejvíce globálně nakupují ('The Top Ten Globe Shopper Nations Review'), což je každoroční zpráva, která poskytuje analýzu a náhled do způsobu utrácení peněz a zvyků deseti největších globe shopper národů světa. V roce 2013 zvýšili turisté z těchto deseti zemí objem výdajů za nákupy zboží tax free (bez daně) uskutečněné se společností Global Blue o 8 %. Na všech těchto deset zemí dohromady připadly téměř dvě třetiny tax free transakcí, které společnost Global Blue na celém světě zpracovala. Po Thajsku a Malajsii v roce 2012, dalšími novými globe shopper národy, které se dostaly do "top ten" zemí, patří Saudská Arábie, Spojené arabské emiráty a Hongkong.

David Baxby, CEO společnosti Global Blue, komentoval situaci takto: “Informace o trhu, které společnost Global Blue má, pomáhají obchodníkům porozumět a těžit z fenomenálního nárůstu nákupů turistů v zahraničí. Zjistili jsme, že Čína se opět stala nejpočetnějším a nejvíce utrácejícím národem na světě, a pokud má uplynulé desetiletí o něčem vypovídat, budou částky, které lidé utratí, i nadále vzrůstat, i když pomalejším tempem než v posledních několika letech. Není to ovšem pouze o Číňanech. Globální nakupování se stává stále více důležité na celém světě, a do žebříčku "top ten" se dostávají nové země, které musí prodejci luxusního zboží sledovat."

"SUPER SHOPPERS"

Číňané byli v roce 2013 nejvíce utrácejícím národem; připadlo na ně 27 % hodnoty všech žádostí o vrácení daně podaných u společnosti Global Blue. Nakupující z Ruska se stali druhou početnou skupinou, která nejvíce utrácí na nákupech tax free; připadlo na ně 17 %. Rusové uzavřeli více transakcí týkajících se vrácení daně než nakupující z Číny; nicméně vzhledem k tomu, že Rusové většinou více nakupují Módu & Oblečení (což je segment, který je obecně levnější než Hodinky & Šperky - populární kategorie pro Číňany), je jejich celkový objem výdajů obecně menší.

ZEMĚ, KTERÉ BY SE MĚLY SLEDOVAT

Nárůst nákupů tax free o 23 % v Thajsku v roce 2013 je pozoruhodný. Thajská ekonomika ve skutečnosti pokračuje v trendu, který předčil všechna očekávání - a to i očekávání její vlastní vlády. Zejména Velká Británie byla v roce 2013 svědkem masivního každoročního nárůstu nákupů tax free o 39% ze strany thajských občanů. Na Velkou Británii nyní připadá 25 % celkových výdajů Thajců nakupujících v zahraničí.

Noví hráči, kteří nejvíce utrácejí a jejichž nakupovací návyky a preference jsou zkoumány ve zmíněné zprávě, zahrnují turisty ze Saudské Arábie, Spojených arabských emirátů a Hongkongu, z nichž se všichni ocitli na seznamu "top ten" poprvé v roce 2013. Prudký nárůst celkových výdajů globe shoppers ze Saudské Arábie jim dopomohl na 8. místo nejvíce utrácejících národů s tím, že 44 % všech nákupů tax free ze strany občanů Saudské Arábie se uskutečnilo ve Velké Británii. Spojené arabské emiráty jsou na 9. místě; jejich globe shoppers ze zemí Rady pro spolupráci arabských států v zálivu - Bahrajn, Kuvajt, Omán, Katar, Saudská Arábie a Spojené arabské emiráty (SAE) - utratili průměrně nejvíce na transakcích tax free. Nakupující z Hongkongu se v žebříčku vyskytují na desátém místě, a to díky růstu hongkongského dolaru vůči euru o 5 % v roce 2013.

DESET NÁRODŮ, KTERÉ DLE SPOLEČNOSTI GLOBAL BLUE NEJVÍCE GLOBÁLNĚ NAKUPUJÍ (Nárůst v celkových výdajích proti roku 2012 v %)

1. Čína20 %
2. Rusko13 %
3. Indonésie0 %
4. USA7 %
5. Japonsko-31 %
6. Thajsko23 %
7. Malajsie10 %
8. Saudská Arábie11 %
9. SAE15 %
10. Hongkong11 %

TOP DESTINACE

Deset národností, které nejvíce utrácejí, mají společné některé preferované destinace; všechny národnosti nakupovaly ve velkém alespoň v některých z nejpopulárnějších destinací pro nákup tax free: Francie, Velká Británie, Itálie, Německo a Singapur. Jiné oblíbené destinace zahrnovaly Finsko, Rakousko, Španělsko, a Jižní Koreu.

O společnosti Global Blue

Společnost Global Blue je expertem na nakupování zahraničních turistů a usiluje o to, aby maloobchodní transakce mezi obchodníky a jejich zahraničními zákazníky byly co nejjednodušší a přínosné pro všechny. Poté, co před 34 lety představila model nakupování tax free, nyní společnost Global Blue nabízí širokou škálu služeb, které pomáhají zákazníkům v cizí zemi nakupovat a uvážlivě utrácet jejich peníze, a obchodníkům a bankám zvyšovat jejich zisky z lukrativního cestovatelského trhu.

Společnost Global Blue pracuje s více než 270.000 oblíbenými světovými maloobchodníky, značkami a hotely ve 43 zemích a každý den slouží téměř 100.000 turistů. Ambicí společnosti je stát se celosvětovým modelem mezinárodního nakupování.

Centrála společnosti Global Blue je ve městě Eysins, blízko Ženevy ve Švýcarsku. Více informací o společnosti Global Blue je k dispozici na corporate.globalblue.com

Kontakt na tiskové oddělení:

Global Blue

Marie Bergfelt

Manažer globální obchodní komunikace Manager

Tel.: +41 79 845 79 13

Email: mbergfelt@globalblue.com

Global Blue Czech Republic

Ing. Zuzana Roubíčková

Marketingový manažer

Tel.: +420 224 241 271

Email: zroubickova@globalblue.com

Klíčová slova Švýcarsko-turistika-trh-peníze-žebříček-firmy-Global Blue-TABULKA

Oblast
Evropa, EU, NATO (es)

Kategorie
Služby, cestovní ruch
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.