Více než 60 % Čechů souhlasí se sjednocením pojistného

Se sjednocením sazeb životního pojištění pro ženy a muže souhlasí více než 60 % Čechů, unisex má podporu zejména u mužů. O zavádění rovného přístupu ví dva z pěti dotázaných. Jen každého pátého vede změna sazeb k úvahám o sjednání či úpravě pojistky. To říkají výsledky kvantitativního výzkumu, který pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala společnost Ipsos.

„Respondenti vědí o sjednocení ceny za rizika z médií. Nadpoloviční většina z nich se domnívá, že u žen dojde ke zdražení pojistného až na úroveň mužů,“ uvádí Světla Košková, zadavatelka výzkumu a vedoucí oddělení marketingu a PR Pojišťovny České spořitelny. „I přesto, že ženy očekávají zdražení pojistného, více než polovina z nich se sjednocením sazeb souhlasí.“

O tom, že dochází ke sjednocení sazeb životního pojištění, ví 40 % dotázaných, informaci nejčastěji získali z internetu nebo z televize. Více než 60 % respondentů sjednocení sazeb podporuje, muži více (67 %), než ženy (54 %). Muži považují také častěji vyrovnání sazeb za spravedlivé, a to v 62 %.

Skutečnost, že dojde ke sjednocení sazeb, nemotivuje 79 % dotázaných k úvaze nad sjednáním či úpravou pojistky. Důležitějšími indikátory pro ně jsou potřeba zabezpečení rodiny a sebe sama proti nepříznivé životní situaci. O založení nového životního pojištění či o zásahu do stávající smlouvy v souvislosti s unisexem uvažuje jen 20 % žen a 18 % mužů.

Kvantitativní výzkum pro Pojišťovnu České spořitelny realizovala v průběhu srpna 2012 společnost Ipsos. Dotazníkového šetření se účastnilo více než 1 000 respondentů ve věku 18 až 60 let.

Pro další informace prosím kontaktujte:

Jana Jirásková

tisková mluvčí

Pojišťovna České spořitelny, a.s., Vienna Insurance Group

tel.: +420 466 051 730

mobil: +420 733 143 413

e-mail: jjiraskova@pojistovnacs.cz

Klíčová slova ČR-pojišťovny-Pojišťovna ČS

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.