VF Corporation (NYSE: VFC), vedoucí světová společnost vyrábějící značkové lifestylové oblečení (Lee, Wrangler, Maverick, Hero by Wrangler, The North Face, Vans, Eastpack), oznámila výsledky za 4. čtvrtletí a celý rok 2008.
Tržby ve čtvrtém čtvrtletí poklesly o 2% na 1912,2 milionu USD, v porovnání s 1955,2 milionu USD ve čtvrtém čtvrtletí roku 2007, téměř celý pokles byl způsoben kurzovými rozdíly. Zisk za 4. čtvrtletí roku 2008 poklesl na 115,9 milionu USD, v porovnání s 164,4 milionu USD v roce předcházejícím. Hlavním důvodem poklesu je realizace úsporného programu ve výši 41 milionu USD.
Za celý rok 2008 stouply tržby společnosti o 6% na rekordní hodnotu 7642,6 milionu USD z hodnoty 7219,4 milionu USD v roce 2007. Hlavním tahounem růstu byla skupina Outdoor a skupina Contemporary Brands. Z důvodu dříve zmíněného úsporného programu poklesl zisk na 602,7 milionu USD z hodnoty 613,2 milionu USD v roce 2007.
"Síla podnikatelského modelu VF se promítla ve výsledcích roku 2008 rekordními tržbami a výrazným ziskem přesto, že podmínky světové ekonomiky byly značně nevýhodné. Naše známé a různorodé značky, silné finanční zázemí kombinované s bohatými zkušenostmi v operativním managementu, nám dávají výhodu pro překonání budoucích nejistých období," řekl Eric C.Wiseman, Chairman a CEO.
Zdroj: VF Corporation
Greensboro, N.C. 10.února 2009
Kontakt:
Markéta Tučková
PR Manager
VF Czech s.r.o.
tel.: +420 284 089 148
e-mail: marketa_tuckova@vfc.com