Tržby elektroprodejen Euronics v roce 2011 narostly o 4 %

Euronics ČR a.s. se drží stále na prvním místě jak v počtu prodejen, tak i ve výši obratu. V roce 2011 dosáhl se 160 prodejnami obratu ve výši 3,4 mld. Kč. Ve srovnání s tržbami v roce 2010 zaznamenal nárůst o 4 %. Na růstu tržeb se nejvíce podílely tzv. chytré technologie, o které je rok od roku stále větší zájem. "Zásadním akcelerátorem růstu byly především chytré telefony, Smart TV včetně 3D televizorů, příslušenství k novým trendovým produktům a v segmentu velkého bílého elektra především sušičky prádla," doplňuje Bohuslav Komín, tiskový mluvčí Euronics.

Na chytré technologie Euronics sází i v letošním roce. Dosavadní prodeje nejnovějšího smartphonu Samsung Galaxy SIII již nyní přesáhly hranici dvou set kusů. Další novinkou, která může výrazně ovlivnit tržby a pozici značky Euronics na trhu, je 55" televize LG OLED. Ta bude v síti Euronics exkluzivně v prodeji několik posledních měsíců letošního roku. "O tuto novinku očekáváme velký zájem ze strany klientů. Předobjednávkový systém byl spuštěn už začátkem června. Předpoklad je, že jeho prostřednictvím bude značná část televizí rozebrána ještě, než dorazí k nám na prodejny," říká Bohuslav Komín.

Právě konec roku se na výsledném obratu v maloobchodu s elektrem projevuje nejvýrazněji.

Podle prodejních statistik Euronicsu se v loňském roce v předvánočním období zvedl prodej tabletů, sušiček a televizorů LED s funkcemi SMART. Nad očekávání dobré prodejní výsledky měly herní konzole X-BOX.

Maloobchodníci s domácí elektrotechnikou se snaží lákat zákazníky na letákové akce několikrát do roka, ale také na poskytované služby. Ty se významně promítly do výsledných tržeb Euronicsu. "Ze strany zákazníků se obecně zvyšuje také zájem o služby při nákupu elektra, tedy i záruky na spotřebiče. Zákazníci si chtějí vybrat nejen spotřebič dle jejich požadavků, ale také mít jistotu, že v případě poruchy bude o opravu spotřebiče postaráno. Snažíme se odlišit od konkurence a motivovat zákazníky bezplatnou 40 měsíční zárukou na vybrané spotřebiče. Jen za rok 2011 byla prodloužená záruka zdarma motivací pro nákup více jak 40 tisíc produktů z velkého bílého a černého elektra," uvádí Bohuslav Komín. Zákonná záruka je 24 měsíců, u většiny ostatních prodejců se za prodloužení záruky u velkého bílého elektra platí z konečné prodejní ceny spotřebiče kolem 7-12 % za 1 rok a 12-20 % za 3 roky prodloužení.

Kontakt:

Kontakt PR EURONICS:

MC CONSULTANT s.r.o.

Jana Holoubková

e-mail: jana@mc-consultant.cz

tel. 728 670 959

Klíčová slova ČR-trh-elektronika-Euronics ČR

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.