Top obratově nejúspěšnějších hotelů za rok 2007

Již po čtrnácté zveřejnil odborný časopis pro management hotelů a restaurací Food-Service výsledky z dotazníků které byly zaslány českým hotelům od 50 pokojů výše a v kategorii 3-5 hvězdiček.

Již tradičně se na špici umístil hotel Hilton Prague s obratem (1 262 mil.Kč), druhé místo obsadil Prague Marriott Hotel (572 mil.Kč) a třetí místo ve výši obratu patří Top Hotelu Praha (450 mil.Kč). Z mimopražských hotelů si nejlépe vedl Grand Hotel Pupp (248 mil.Kč) z Karlových Varů.

Výsledky odrážejí zhoršující se situaci v tomto oboru. Jako příklad může sloužit ten fakt, že nejlepšímu hotelu klesl obrat od roku 2005 o více než 50 milionů. Průměrná dosažená cena za pokoj se pohybovala kolem 1934 Kč, obsazenost pokojů nepřekročila 67%.

Letos jako nevětší starost hoteliérů vede silná koruna a tím pádem i klesající kurz Eura. Stejně tak začíná bolet hlava i ze zvyšujících se cen energií. Stále se objevují i problémy s kvalitním personálem a vypadá to, že začíná být problém i vůbec některá místa obsadit. Proto do budoucna většina dotázaných počítá spíše se stagnujícím stavem svého personálu.

Jako velmi úspěšné bylo ohodnoceno čerpání prostředků z evropských fondů, i zařazení těch do té doby nezávislých do některých z hotelových řetězců.

Investovalo se daleko méně než v minulých letech, plánované investice v příštím období půjdou většinou do zlepšení technického zázemí, nový kabát budou nyní dostávat haly a chodby hotelů. Zvyšující se náklady na energie začínají tok investic směřovat i do tepelných čerpadel a solárního ohřevu.

Nakupované služby se také mění, mezi stálicemi jsou ostraha, úklid a praní prádla. Nově se objevuje úklid pokojů, mytí nádobí i marketingové služby.Takřka každý z dotazovaných klade důraz na zkvalitnění služeb a udržení vysokého standardu, stejně tak ho trápí stále se zvětšující konkurence, a to i v regionech. Nekalá konkurence s dumpingovými cenami otravuje podnikání hlavně ve větších městech.

Výsledky anket y Top obratově nejsilnějších hotelů od roku 1999, včetně komentářů, naleznete na http://www.foodservice.cz/.V případě uveřejnění prosíme uvést zdroj: anketa časopisu Food-Service

Kontakt:

Bc. Maria Horníková

šéfredaktorka

Food-Service

E-mail: food@con-praha.cz

Tel.: 227 018 420

ČTK ke zprávě vydává fotografii, která je k dispozici v databázi ČTK Protext - foto a na internetu na adrese http://www.protext.cz

Klíčová slova ČR-hotely-Food Service-PROTEXT

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Služby, cestovní ruch

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.