CENTROPOL ENERGY: ČEZ dál nabádá zákazníky, aby porušovali zákon Společnost ČEZ i nadále nabádá některé své bývalé zákazníky, aby porušovali zákon. ČEZ přemlouvá zákazníky, kteří od něj odešli a podepsali novou smlouvu s CENTROPOL ENERGY, aby se ke gigantovi vrátili. Dělá to i po uplynutí zákonné měsíční lhůty, kdy si zákazníci mohou změnu dodavatele elektřiny ještě rozmyslet. Pokud se zákazník skutečně v této době k ČEZ vrátí, porušuje tím občanský zákoník. Na to již upozornil také ERÚ v odpovědi na loňskou stížnost CENTROPOL ENERGY. "ČEZ podle našich informací telefonicky přemlouvá zákazníky, kteří s námi nově podepsali smlouvu, aby se k němu vrátili. Činí tak i po měsíční lhůtě, kterou lidé ze zákona mají na to, aby své rozhodnutí změnili. Pokud se však rozhodnou k ČEZ vrátit, porušují tím občanský zákoník. Již dříve jsme na tyto praktiky, které naše zákazníky ponoukají k porušení zákona, upozornili samotný ČEZ i Energetický regulační úřad. Dominantní dodavatel elektřiny však dál tyto podivné praktiky konkurenčního boje uplatňuje," vysvětlil Lukáš Pokrupa, obchodní ředitel a předseda představenstva druhého největšího alternativního dodavatele elektřiny, CENTROPOL ENERGY. Energetický regulační úřad loni v červenci v odpovědi na stížnost CENTROPOL ENERGY uvedl, že "pokud zákazník přesto změní dodavatele elektřiny i v průběhu platnosti nové smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny, dopustí se protiprávního jednání porušením smluvních povinností sjednaných s dodavatelem elektřiny s možností vzniku povinnosti náhrady způsobené škody". Dominantní dodavatelé jen loni přišli o téměř čtvrt milionu zákazníků. „Podobné praktiky jsou podle nás reakcí dominantních dodavatelů na významné ztráty zákazníků. Naše společnost podle předběžných čísel získala loni od dominantních dodavatelů vůbec největší část zákazníků, kteří změnili svého dodavatele. Významná část z nich je přitom z území s dominancí ČEZ. Pokračující neetické jednání ČEZ považujeme za reakci právě na snižující se podíl této firmy na trhu," uvedl Lukáš Pokrupa. CENTROPOL ENERGY v případě, že ČEZ bude i nadále pokračovat ve stejném způsobu konkurenčního boje, zváží přijetí opatření, která by současný stav změnila. "Snažili jsme se komunikovat přímo s ČEZ, upozornili jsme na tyto praktiky státní správu, ale situace se nezměnila. Vzhledem k tomu, že vynakládáme nemalé úsilí a finanční prostředky na získání nových zákazníků, budeme proto muset hledat další možné opatření, jak tyto praktiky, které uplatňuje především ČEZ, omezit," řekl obchodní ředitel a člen představenstva CENTROPOL ENERGY Lukáš Pokrupa. CENTROPOL ENERGY se orientuje na dodávky elektřiny především pro samosprávu, státní správu a malé a střední podniky. Významné podíly na trhu ale získává také v segmentu domácností. Vůči ostatním dodavatelům se snaží vymezit garantovanou nižší cenou pro zákazníky připojené z nízkého napětí. CENTROPOL ENERGY působí na trhu s elektřinou od roku 2007, zemní plyn začal nově dodávat na přelomu letošního roku. Firma loni utržila za prodej elektřiny a zemního plynu 1,1 miliardy korun. V současné době dodává elektřinu více než 100.000 zákazníků. Za loňský rok očekává CENTROPOL ENERGY tržby více než dvě miliardy korun a více než 150.000 sepsaných smluv nových zákazníků. Kontakt: Ing. Martin Jonáš, partner COMCO - Communication & Consulting Mediální zastoupení CENTROPOL ENERGY a.s. GSM: + 420 774 269 811 martin.jonas@comco.cz Kontakt: Lukáš Pokrupa, obchodní ředitel CENTROPOL ENERGY, a.s. TEL.: + 420 475 259 444 pokrupa@centropol.cz
Tisková zpráva společnosti CENTROPOL ENERGY a.s.
Ústí nad Labem/Praha 6. ledna (PROTEXT)
Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.