Tisková zpráva IBRS

Nejoblíbenější destinací Čechů v létě 2015 bude stále Chorvatsko, kam se chystá v létě vycestovat 20 % Čechů. Polovina respondentů zároveň přiznala vliv poklesu koruny vůči euru a USD na jejich dovolenou, ale jenom pětina z nich plánuje jistá opatření - nejčastěji snížení útraty na místě (8 %).

Z aktuálního výzkumu, který realizovala agentura IBRS, vyplynulo, že pro českou rodinu je stále nejatraktivnější destinací letní dovolené Chorvatsko, kam se chystá na prázdniny celých 20 procent dotázaných. Dalšími populárními zeměmi jsou Itálie, Řecko a Slovensko.

priloha

Celkem 65 % Čechů se chystá využít služeb cestovní kanceláře, z nichž nejvíce uvažují o nákupu zájezdu Last minute (60 % z těch, kteří využijí služeb cestovní kanceláře).

priloha

Na to, zda bude mít na dovolenou vliv pokles koruny vůči Euru a USD, odpověděla polovina dotázaných, že aspoň částečný vliv tato skutečnost mít bude, ale jenom jedna pětina z nich plánuje jistá opatření. Nejčastěji se budou čeští turisté snažit utrácet méně financí na místě (8 %), budou hledat levnější způsob dopravy (4 %), nebo si zajistí méně komfortní ubytování (4 %) a 3 % českých rodin zamýšlí, že si v důsledku šetření poveze část potravin z domova.

priloha

IBRS působí na českém trhu od roku 1994 a svým klientům z různých oblastí poskytuje plný servis v oblasti marketingového výzkumu. Prostřednictvím svých zástupců je členem ESOMAR. Dotazování probíhalo prostřednictvím tazatelské sítě IBRS. Otázky byly položeny v rámci omnibusu IBRS OBSERVER na reprezentativním vzorku 300 respondentů z celé České republiky. Více na: www.ibrs.cz a www.mujpanel.cz

Andrea Šnejdarová

Research Executive IBRS

GSM: 603 280 929

snejdarova@ibrs.cz

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz

Klíčová slova ČR-turistika-firmy-IBRS

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Služby, cestovní ruch

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.