Společnosti The Coca-Cola Company a Green Mountain Coffee Roasters, Inc. uzavřely dlouhodobé globální strategické partnerství
The Coca-Cola Company uzavřela partnerství se společností Green Mountain Coffee Roasters, Inc. v rámci spouštění nové platformy Keurig’s pro studené nápoje. Coca-Cola ve firmě Green Mountain Coffee Roasters, Inc. rovněž koupí minoritní 10% podíl, za 1,25 miliardy dolarů
The Coca-Cola Company (index NYSE: KO) a Green Mountain Coffee Roasters, Inc. (GMCR) (index NASDAQ: GMCR) dnes oznámily, že podepsaly desetiletou smlouvu o spolupráci při vývoji nových globálních značek The Coca-Cola Company a při využívání těchto značek v novém domácím nápojovém systému firmy GMCR, s názvem Keurig Cold™. Na základě této globální strategické dohody budou firmy GMCR a The Coca-Cola Company spolupracovat ve snaze dostat nápojový systém Keurig Cold™ ke spotřebitelům na celém světě. Z důvodu podtržení dlouhodobého charakteru vzájemné spolupráce firmy rovněž uzavřely smlouvu o koupi kmenových akcií, na jejímž základě The Coca-Cola Company koupí 10% minoritní podíl ve společnosti GMCR.
Na základě ustanovení této smlouvy získá The Coca-Cola Company 16 684 139 nově vydaných akcií společnosti GMCR za částku kolem 1,25 miliardy dolarů, což představuje zhruba 10% vlastnický podíl ve společnosti GMCR (poté co se tento úpis uskuteční). Cena nových akcií byla stanovena na 74,98 dolarů, což představuje vážený průměr ceny obchodování těchto akcií na trzích v posledních 50 dnech. Cena byla stanovena k dnešnímu datu, ke dni ukončení obchodování.
V rámci strategické spolupráce bude firma GMCR výhradním partnerem společnosti The Coca-Cola Company v oblasti výroby a prodeje jednorázově podávaných studených nápojů z automatického přístroje. Obě firmy budou také hledat další příležitosti spolupráce v oblasti platformy Keurig®.
“Se společností The Coca-Cola Company jako globálním strategickým partnerem našeho domácího nápojového systému Keurig Cold pro studené nápoje, věříme, že zde existuje velká příležitost k urychlení růstu v oblasti studených nápojů. Zákazníkům nabídneme inovativní a jednoduchý způsob přípravy jejich oblíbených studených nápojů pouhým stiskem tlačítka,” řekl Brian P. Kelley, prezident a generální ředitel GMCR. “Toto globální partnerství v sobě spojuje skvělé značky, distribuční systém a marketingovou sílu firmy The Coca-Cola Company s inovativní technologií a nápojovými systémy firmy GMCR.”
“Naše vize pro rok 2020 vyžaduje provedení rozhodných a včasných kroků pro nepřetržité vylepšování a rozvoj našeho globálního systému tak, aby sloužil našim zákazníkům a konečným spotřebitelům na celém světě,” řekl Muhtar Kent, předseda představenstva a generální ředitel The Coca-Cola Company. “Tato smlouva je důkazem našeho kreativního přístupu k partnerství a naší schopnosti rozpoznat a udržet se na špičce spotřebitelských trendů, které náš průmysl posouvají vpřed. Díky spojení předních značek a celosvětové přítomnosti The Coca-Cola Company s inovativní technologií firmy GMCR dokážeme využít řadu příležitostí k dalšímu růstu na poli automaticky připravovaných studených nápojů. Navíc toto partnerství nabízí našim zákazníkům možnost užívat si značek, které mají rádi i prostřednictvím doma míchaných nápojů.”
Očekává se, že investice by měla být dokončena v březnu 2014, po splnění standardních podmínek pro uzavírání podobných transakcí, včetně získání nutných souhlasů orgánů státního dozoru.
Nápojový systém Keurig Cold™ firmy GMCR je v současné době ve fázi vývoje a očekává se, že bude dostupný v daňovém roce 2015. Bude připravovat čerstvé studené nápoje, včetně perlivých nápojů, ochucených vod, džusů, sportovních nápojů a čajů, a to přímo v domácnostech zákazníků, prostřednictvím stisku jednoho tlačítka a v kvalitě a různorodosti, kterou si severoameričtí zákazníci oblíbili i u platformy Keurig® pro přípravu teplých nápojů. Očekává se, že systém pro přípravu studených nápojů bude založen na stejně otevřené architektuře jako platforma Keurig® pro přípravu teplých nápojů.
Využití výnosů z transakce ze strany GMCR
Firma GMCR hodlá spustit smysluplný program odkupu akcií, aby snížila zředění ceny svých kmenových akcií v důsledku transakce. Tento program bude spuštěn v rámci stávajícího povolení pro odkup akcií s rámcem 1,1 miliardy dolarů. Kromě toho hodlá firma GMCR využít část výnosů na vydání nových cenných papírů pro získání financí na očekávané kapitálové výdaje v souvislosti s nápojovým systémem Keurig Cold™, které jí během následujících let vzniknou.
Finančním poradcem firmy GMCR pro tuto transakci byla společnost BofA Merrill Lynch a právním poradcem firmy GMCR pak byla společnost Baker & McKenzie LLP.
O společnosti Green Mountain Coffee Roasters, Inc.
Jako jednička v oblasti specializované kávy a přístrojů na přípravu kávy, je firma Green Mountain Coffee Roasters, Inc. (GMCR) (index NASDAQ: GMCR), uznávána za své cenami ověnčené kávy, inovativní technologii v oblasti kávovarů Keurig® Single Cup a sociálně odpovědné podnikání. GMCR podporuje místní a globální komunity investicemi do kávy pěstované trvale udržitelným způsobem a darováním části svých zisků před zdaněním projektům v oblasti sociální péče a životního prostředí. Další informace najdete na webových stránkách www.gmcr.com. Pokud si chcete zakoupit produkty Keurig® nebo Green Mountain Coffee® navštivte následující webové stránky: www.Keurig.com, www.greenmountaincoffee.com nebo www.keurig.ca.
Firma GMCR pravidelně zveřejňuje zprávy, které mohou být pro investory důležité. Tyto zprávy najdete na webových stránkách www.GMCR.com, v sekci vztahy s investory (Investor Relations). Ve stejné sekci najdete také tiskové zprávy a kompletní finanční zprávy, tak jak jsou podávány Komisi pro cenné papíry (SEC). Firma doporučuje investorům, aby tuto sekci na našich webových stránkách pravidelně navštěvovali a sledovali důležité informace a zprávy. Pokud se přihlásíte k odběru novinek e-mailem, budete od firmy GMCR dostávat aktuální zprávy hned poté co vyjdou.
Výhledová prohlášení firmy GMCR
Některé informace v této tiskové zprávě jsou "výhledová prohlášení". Za výhledová prohlášení jsou považována všechna prohlášení, která se netýkají čistě historických nebo současných faktů. Výhledová prohlášení jsou často uvozena slovy, jako například: "věřit", "očekávat", "předpokládat", "zamýšlet", "plánovat", "uvažovat", "hledat" anebo slovy podobného významu či slovy vyjadřujícími budoucnost nebo podmínku, jako například "budeme", "měli bychom", "mohlo by", "hodláme", "zamýšlíme" či "plánujeme". Absence těchto slov však neznamená, že příslušné prohlášení není prohlášením výhledovým. Tato výhledová prohlášení se mohou týkat, mimo jiné: očekávaného vlivu nákladů na suroviny a cenové politiky na provozní výsledky a hrubou marži společnosti, očekávaných trendů v oblasti prodejů, tržeb a ostatních finančních měřítek, očekávané produktivity a zlepšení v oblasti lidských zdrojů, úspěchu zavádění či vytváření nových produktů, vlivu kolísání směnných kurzů, přiměřenosti hotovosti získané vlastní činností a stávajícími zdroji financování, včetně například dostupnosti bankovního financování, očekávaných provozních výsledků firem, které jsme odkoupili, naší schopnosti vydávat dluhopisy a další cenné papíry, našeho očekávání v oblasti nákupu našich kmenových akcií v rámci stávajícího povolení, předpokladů týkajících se výplaty dividend a vlivu kontrol ze strany Komise pro cenné papíry či vlivu dalších souvisejících sporů nebo kontrol ze strany orgánů státního dozoru či státních úřadů, včetně soudních sporů. Výhledová prohlášení nejsou předpovědí ani zárukou budoucích událostí či okolností a tyto budoucí události či okolnosti nemusí vůbec nastat. Vedení naší společnosti věří, že tato výhledová prohlášení jsou přiměřeně správná k datu kdy byla vydána. Nicméně je třeba být opatrný a nespoléhat na tato výhledová prohlášení, protože ta jsou platná pouze k datu, kdy byla učiněna. Výslovně se zříkáme odpovědnosti za jakoukoli budoucí aktualizaci či změnu výhledových prohlášení, a to i v případě, že se objeví nové skutečnosti. Navíc, výhledová prohlášení podléhají určitým rizikům a nejistotám, které mohou způsobit, že se skutečné výsledky mohou podstatně odlišovat od dřívějších zkušeností naší firmy a od našich aktuálních očekávání a výhledů. Mezi tato rizika a nejistoty, mimo jiné, patří faktory popsané v článku 1 "Odstavec 1A. Rizikové faktory" a v článku II "Odstavec 7. Diskuze vedení společnosti a analýza finančního stavu a provozních výsledků" v naší výroční zprávě za daňový rok 2013, ve znění pozdějších aktualizací, kterou jsme podali Komisi pro cenné papíry na formuláři 10-K a také další faktory uvedené jak ve shora uvedené zprávě tak v našich dalších zprávách, které podáváme Komisi pro cenné papíry.
Skutečné výsledky se mohou podstatně lišit od údajů uvedených ve výhledových prohlášeních. Výslovně se zříkáme odpovědnosti za jakoukoli budoucí aktualizaci či změnu výhledových prohlášení, a to i v případě, že se objeví nové skutečnosti.
O společnosti The Coca-Cola Company
The Coca-Cola Company (index NYSE: KO) je největší nápojovou firmou na světě, která zákazníkům dodává více než 500 značkových perlivých a neperlivých nápojů. V čele se značkou Coca-Cola, jedné z nejcennějších a nejuznávanějších značek na světě, spravuje naše firma další značky v hodnotě 16 miliard dolarů, včetně značek Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply, Georgia a Del Valle. V celosvětovém měřítku jsme největším poskytovatelem perlivých nápojů, kávy, džusů a šťáv. Díky našemu největšímu světovému systému distribuce nápojů každý den naši zákazníci ve více než 200 zemích světa vypijí 1,9 miliardy kusů našich nápojů. V rámci naší neustálé snahy o budování trvale udržitelné komunity zákazníků se naše firma snaží snižovat dopady na životní prostředí, podporovat aktivní a zdravý život, vytvářet bezpečné pracovní prostředí pro naše spolupracovníky a podporovat ekonomický růst v místech kde působíme. Spolu s našimi partnery, kteří zajišťují plnění nápojů do lahví, patříme mezi 10 největších soukromých zaměstnavatelů na světě s více než 700 tisící zaměstnanci a partnery. Pokud máte zájem o další informace, můžete se seznámit s historií i současností firmy Coca-Cola na webové stránce www.coca-colacompany.com, sledovat nás na Twitteru na twitter.com/CocaColaCo, navštívit náš blog Coca-Cola Unbottled na webové stránce www.coca-colablog.com nebo se s námi spojit na síti LinkedIn na www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company.
Výhledová prohlášení firmy The Coca-Cola Company
Tato tisková zpráva může obsahovat prohlášení, odhady a předpovědi, které jsou ve smyslu federálních zákonů USA o cenných papírech považovány za "výhledová prohlášení". Obecně, slova jako "věřit", "očekávat", "zamýšlet", "odhadovat", "předpokládat", "plánovat" a slova vyjadřující budoucí čas, jako například "budeme" uvozují výhledová prohlášení, které obvykle nemají historický charakter. Výhledová prohlášení podléhají určitým rizikům a nejistotám, které mohou způsobit, že se skutečné výsledky mohou podstatně odlišovat od dřívějších zkušeností firmy The Coca-Cola Company a od našich aktuálních očekávání a výhledů. Mezi tato rizika, mimo jiné patří obezita a dalších zdravotní problémy, nedostatek vody a její špatná kvalita, změny podnikatelského prostředí a maloobchodní situace v segmentu nealkoholických nápojů, zvýšení konkurence, zvýšená poptávka po potravinářských výrobcích a snížení zemědělské produktivity v důsledku změn klimatu, konsolidace v maloobchodě nebo ztráta klíčových maloobchodních zákazníků či zákazníků ze stravovacího průmyslu, nemožnost dalšího rozšíření činnosti firmy v rozvojových a rozvíjejících se trzích, kolísání devizových kurzů, zvýšení úrokových sazeb, neschopnost udržet dobré vztahy s našimi partnery, zhoršení finanční situace našich partnerů, kteří zajišťují stáčení nápojů, zvýšení daňových sazeb, změny v daňových zákonech nebo nepříznivé řešení daňových záležitostí, zvýšení nebo zavedení nových nepřímých daní ve Spojených státech nebo v jiných velkých trzích, zvýšení nákladů, přerušení dodávek nebo nedostatek energie či paliv, zvýšení nákladů, přerušení dodávek nebo nedostatek výchozích materiálů, ostatních surovin a obalových materiálů, změny v zákonech a předpisech vztahujících se k nápojům a nápojovým obalům, významné dodatečné požadavky na označování zboží a uvádění varovných hlášení nebo omezení dostupnosti našich produktů, neschopnost chránit naše informační systémy proti přerušení služeb, zneužití údajů či narušení bezpečnosti, nepříznivé všeobecné ekonomické podmínky ve Spojených státech, nepříznivé ekonomické a politické podmínky na mezinárodních trzích, soudní spory nebo soudní řízení, nepříznivé povětrnostní podmínky, změna klimatu, poškození vnímání naší značky a její pověsti z důvodu bezpečnosti našich výrobků či jejich kvality, lidských a pracovních práv, obezity nebo jiných problémů, a to z důvodu neoprávněných nařčení, změny nebo nedodržení právních a správních předpisů vztahujících se na naše výrobky nebo podnikatelskou činnost, změny účetních standardů, neschopnost splnit naše celkové dlouhodobé cíle, pokračující nejistota na globálních finančních trzích, nedodržení závazků některé finanční instituce vůči nám, neschopnost využívat další příležitosti, včetně programů na zvýšení produktivity a reinvestice, neschopnost obnovit kolektivní smlouvy za uspokojivých podmínek, postižení naší společnosti nebo společností našich partnerů stávkami, přerušením práce nebo jinými nepokoji, budoucí poplatky ze snížení hodnoty cenných papírů, včetně poplatků vůči investorům do našich cenných papírů, odpovědnost v případě budoucího vypovězení našeho zaměstnaneckého plánu, neschopnost úspěšně integrovat do naší firemní struktury partnerské společnosti zajišťující plnění našich nápojů, globální nebo regionální katastrofické události a další rizika, popisovaná ve zprávách naší společnosti pro Komisi pro cenné papíry (SEC) včetně, výroční zprávy na formuláři 10-K za rok končící 31. prosince 2012 a našich následných čtvrtletních zpráv podaných na formuláři 10-Q, které jsou k dispozici u Komise pro cenné papíry. Výhledová prohlášení vyjadřují pouze stav k datu, ke kterému byla učiněna a neměli byste na ně příliš spoléhat. Firma The Coca-Cola Company si vyhrazuje právo neprovádět žádné veřejné aktualizace výhledových prohlášení.
Kontaktní informace
Investoři a analytici:
Green Mountain Coffee Roasters, Inc.
Suzanne DuLong, 802-488-2600
nebo
The Coca-Cola Company
Jackson Kelly, 404-676-7563
nebo
Média:
ICR for Green Mountain Coffee Roasters, Inc.
Jessica Liddell, 203-682-8208
nebo
The Coca-Cola Company
Ben Deutsch, 404-676-2683
Zdroj: Green Mountain Coffee Roasters, Inc.
Přečtěte si tuto tiskovou zprávu online na webové stránce:
http://www.businesswire.com/news/home/20140205006471/
Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.
(BW)