Teplé počasí motivuje lidi k nákupům lednic

"Teplé počasí motivuje lidi k nákupům chladniček,“ uvedl mluvčí společnosti Euronics Bohuslav Komín. Na cesty se pak v horkých dnech hodí přenosné lednice, které zajistí krátkodobější uchování potravin. Je možné je využít k pikniku či na pláži. Udrží chladné nápoje a dokážou krátkodobě chránit potraviny i během horkých teplot. Některé jsou určeny přímo na přenášení lahví piva nebo vína.

Srpen obecně bývá měsícem, kdy se poptávka po chladničkách zvyšuje. "Prodej lednic je zejména ovlivněn kvalitní nabídkou, nicméně srpen je nejsilnějším měsícem. Teplé počasí jistě pomáhá lepším prodejům. V roce 2011 byl 43% nárůst oproti jiným měsícům,“ podotkl Komín.

V případě přenosných chladících zařízení, existuje podle Komína několik druhů: od nejlevnějších jednoduchých chladících tašek, které začínají cenově řádově od stovky korun, až po důmyslnější typy s napájením. Pro termotašky je nutné použít chladící vložky, které se předem musí dvě až čtyři hodiny dát do mrazničky. Účinnost chlazení je kratší.

Sofistikovanějšími typy jsou autochladničky s obsahem i kolem 40 litrů, mohou být plastové či hliníkové. Jsou určeny pro napájení v autě, pomohou tak s dlouhodobějším skladováním potravin třeba v kempu. Zájemce si ale musí připravit i několik tisíc korun.

Potraviny se v létě rychleji kazí a na způsobu jejich přechovávání velmi záleží i v domácích lednicích. Například dlouhodobější uchování zeleniny zajistí správná vlhkost, proto domácí ledničky disponují speciálními vnitřními boxy, kam by měli lidé ovoce a zeleninu ukládat. I v létě doporučují prodejci absorbéry pachu, naopak se zapovídá ukládání byť jen lehce nahnilých potravin. "Vyšší teplota v místnosti může negativně ovlivnit i spotřebu, nedoporučuje se proto časté otevírání lednice a vkládání teplých pokrmů do lednice,“ upozornil Komín.

Třebaže ekonomické potíže se letos promítají i do celkového propadu prodeje elektrospotřebičů, především segment chladniček vykazuje opačný trend, ukazují průzkumy společnosti GfK TEMAX Czech Republic. Trh s velkými domácími spotřebiči, kam patří i lednice, rostl v prvním čtvrtletí letošního roku oproti stejnému období loňského roku o 2,4 procenta, uvedl průzkum.

Společnost Euronics disponuje sítí prodejen. V Česku jsou tyto elektroprodejny od roku 1999.

Společnost sídlí ve Zlíně, její základní kapitál je 24,5 milionu korun.

Kontakt:

Kontakt PR EURONICS:

MC CONSULTANT s.r.o.

Jana Holoubková

e-mail: jana@mc-consultant.cz

tel.: 728 670 959

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz

Klíčová slova ČR-trh-elektronika-firmy-Euronics-lednice

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.