Evropská komise zahájila kampaň pro zvýšení bezpečnosti vozidel a ochrany životního prostředí
- Systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách budou u všech modelů vozidel v roce 2012 standardní výbavou
- Systémy Continental Advocates Systems jsou schopné řidiče spolehlivě informovat již při poklesu tlaku v jednotlivých pneumatikách o 10 procent
- Společnost Continental varuje před systémy, které měří s nedostatečnou přesností
- Náklady na provoz evropských vozů by měly být sníženy o 3,4 miliardy eur ročně díky přesné detekci podhuštění pneumatik
Na základě požadavku Evropské komise budou u všech nových vozů od roku 2012 povinné systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách. Tímto nařízením chce komise nejen propagovat ochranu životního prostředí, ale rovněž snížit počet nehod způsobených poškozením pneumatik. Základní informace: Pouze správný tlak v pneumatikách zajistí, aby se kola pohybovala s malým jízdním odporem a mohlo tak být maximálně efektivně využito palivo; pomalý pokles tlaku v pneumatikách je hlavní příčinou poškození pneumatik. Mezinárodní dodavatel, společnost Continental, doporučuje předepsané systémy, které měří tlak v pneumatikách přesně a upozorní řidiče, jakmile dojde i k malému poklesu tlaku. Dokonce i malé poškození pneumatiky může mít smrtelné následky. S tímto návrhem Evropská komise nyní vychází vstříc požadavkům automobilových klubů a odborníků. Alexander Lührs, mluvčí předního evropského výrobce pneumatik společnosti Continental, zdůrazňuje významné zlepšení v oblasti bezpečnosti při používání těchto systémů: "Prasknutí pneumatiky představuje závažné riziko pro účastníky silničního provozu, zejména pokud k němu dojde při vysoké rychlosti," řekl, aby vysvětlil problém. "Pokud řidič ztratí nad vozidlem kontrolu, začne tak okamžitě ohrožovat nejen sebe, ale i mnoho dalších lidí na silnici." Zdůraznil, má mnoho let zkušeností v oblasti systémů pro monitorování tlaku v pneumatikách. "Kolem 90 procent všech defektů pneumatik je způsobeno pomalým poklesem tlaku v pneumatikách," vysvětluje. To může způsobit malé propíchnutí šroubkem, hřebíkem nebo poškozený ventilek. Pokud je řidič přesným měřícím systémem upozorněn včas, může pneumatiku buď dohustit na správnou hodnotu nebo, pokud je to nezbytné, použít novou. Každé třetí auto na německých silnicích má podhuštěné pneumatiky, říká Lührs. Pokud by všechny vozy měly pneumatiky správně nahuštěné, klesly by náklady na provoz pouze v Evropě o 3,4 miliardy eur ročně. Nesprávný tlak v pneumatikách výrazně zvyšuje jízdní odpor a následně k zbytečně vyšší spotřebě paliva a většímu množství emisí CO2, které unikají do atmosféry. Také brzdná dráha je delší.
Odborníci na konstrukci podvozků a pneumatik upozorňují na to, že hranice, při které by měl být řidič informován o poklesu tlaku v pneumatikách, by měla být udržována na nízké úrovni, aby se zvýšila bezpečnost vozidel a minimalizoval se počet poškození pneumatik. Společnost Continental usiluje o to, aby byly povinné systémy pro monitorování tlaku v pneumatikách, které by upozornily řidiče, jakmile by tlak v jedné z pneumatik vykázal odchylku o 10 procent oproti doporučené hodnotě. Odborníci ze společnosti Continental varují před přílišnou tolerancí při vytváření technických norem: Je důležité si uvědomit, že pokud legislativa schválí, aby byla hranice, při které je řidič na pokles tlaku upozorněn stanovena na 25 procent, stále více řidičů bude nadále jezdit s podhuštěnými pneumatikami, jednoduše proto, že manuální kontrola tlaku v pneumatikách bude považována za nevyhovující . To pak může výrazně zvyšovat náklady na provoz, využití paliva a bezpečnost vozidel.
V roce 2008 měla společnost Continental Corporation obrat ve výši 25 miliard eur a je jedním z předních světových dodavatelů v oblasti automobilového průmyslu. Jako dodavatel brzdových systémů, součástek pohonného ústrojí a podvozků, přístrojové techniky, informačních řešení, elektroniky pro vozidla, pneumatik a technických umělých hmot přispívá společnost k větší bezpečnosti a ochraně globálního klimatu. Společnost Continental je rovněž kompetentním partnerem v oblasti síťové automobilové komunikace. V současné době společnost zaměstnává zhruba 146.500 lidí v téměř 200 závodech ve 36 zemích.
Kontakt pro média:
Enno Pflug
Vnější komunikace, divize interiérů
Continental Automotive GmbH
Sodener Strasse 9
65824 Schwalbach am Taunus, Německo
Telefon: +49-6196-87-2515
Fax: +49-6196-8779-2515
E-mail: enno.pflug@continental-corporation.com
Zdroj: Continental AG
Kontakt pro média:
Enno Pflug
Vnější komunikace, divize interiérů
Continental Automotive GmbH
Sodener Strasse 9
65824 Schwalbach am Taunus
Německo
Telefon: +49-6196-87-2515
Fax: +49-6196-8779-2515