Společnost Miele dosáhne vlastního klimatického cíle dříve, než plánovala

Praha 21. listopadu 2023 (PROTEXT) 

  • Emise CO2 z energie, tepla a dopravy sníženy o více než polovinu.
  • Nová aktualizace udržitelnosti poskytuje přehled o dosaženém pokroku

„Zejména v této velmi náročné době se jako rodinný výrobní podnik stavíme čelem k naší odpovědnosti za ochranu klimatu," říká Rebecca Steinhage, která je jako výkonná ředitelka skupiny Miele zodpovědná mimo jiné za lidské zdroje a udržitelnost. „To, že jsme důležitých klimatických cílů dosáhli s předstihem, je skvělý úspěch, který je zásluhou především zaměstnanců, kteří Miele na této cestě významně posunuli. Zároveň je to však také další pobídka k tomu, abychom v tomto směru pokračovali i nadále. Aktualizace cílů udržitelnosti, která byla nyní předložena, dokumentuje úspěchy, jichž bylo v uplynulých dvou letech dosaženo.“

To zahrnuje především snížení spotřeby zdrojů a emisí CO2 při výrobě i u samotných přístrojů. Například díky opatřením na zvýšení energetické účinnosti se od roku 2019 ročně ušetří přibližně 10 gigawatthodin energie, z toho polovina jen v roce 2022. V letošním roce Miele investuje 16 milionů eur do fotovoltaických a geotermálních projektů na výrobu obnovitelné energie. Závody v Číně, Německu, Nizozemsku a Rakousku mají fotovoltaické systémy nebo je již budují. Do konce roku 2023 tak bude Miele vyrábět více než 10 gigawatthodin elektřiny ročně. To zhruba odpovídá roční spotřebě 3 000 soukromých domácností v Německu.

Kromě toho společnost Miele zahájila výstavbu geotermálního zařízení ve své centrále v Gütersloh. Cílem projektu, pro který bude vyvrtáno celkem 175 speciálních vrtů, je obnovitelná výroba tepla a chladu pro administrativní budovy firmy Miele. Společnost tak ušetří více než čtyři miliony kilowatthodin tepla ročně z fosilních zdrojů – a tím i přibližně 600 tun CO2.

Zejména emise při používání výrobků, takzvaných Scope 3 (3.11), mají u společnosti Miele zvláštní význam – protože 83 % uhlíkové stopy výrobku vzniká ve fázi jeho používání. Vzhledem k dlouhé životnosti domácích spotřebičů (pouze Miele testuje své výrobky na životnost 20 let) je zde tedy největší úspora v oblasti udržitelnosti. „Právě proto chceme do roku 2030 snížit tyto emise CO2 celkem o 15 % oproti roku 2019, a to při skutečném používání našich přístrojů ve všech programech, nejen v programu Eco," zdůrazňuje Rebecca Steinhage. I zde je Miele na velmi dobré cestě a předstihuje své cíle.

V neposlední řadě je to také díky spotřebičům, které jsou mimořádně energeticky úsporné a mají nízkou spotřebu vody. Ku příkladu myčky nádobí řady G 7000 patří k nejudržitelnějším na trhu. Také model G 7465 SCVi XXL nedávno získal prestižní ocenění „Green Product Award“. Miele podporuje své zákazníky také asistenčními programy nebo chytrými funkcemi. Příkladem je eko spotřeba (Consumption Dashboard) v aplikaci Miele s podrobným zobrazením spotřeby, dlouhodobými statistikami o chování při používání a praktickými tipy pro co nejúspornější používání.

Méně fosilních energií také v dodavatelském řetězci

Nakoupené zboží a služby se na emisích CO2 společnosti Miele podílejí 15 %. Největší podíl na tom má ocel. Společnost Miele proto podepsala prohlášení o záměru se společnostmi Thyssenkrupp Steel Europe AG, Salzgitter AG a H2 Green Steel, aby mohla v budoucnu nakupovat převážně ocel s nízkými emisemi CO2. Pilotní projekt se společností Salzgitter již ukazuje, jak lze zelenou ocel úspěšně instalovat do pečicích trub. „Důsledně snižujeme naši ekologickou stopu při nákupu materiálů a od roku 2023 používáme v pečicích troubách také hliník, který je ze 100 % vyráběn ekologickou elektřinou z vodních elektráren," říká Christoph Wendker, který je v Miele odpovědný za udržitelnost a otázku regulací.

Regenerativní pěstování kávy v Brazílii

Společnost Miele v poslední době podporuje vlastní projekt na ochranu klimatu a financuje založení modelové farmy o rozloze přibližně dvou hektarů v brazilském Santana da Vargem, Minas Gerais. Cílem je podpořit místní pěstitele kávy v regenerativních metodách pěstování a zlepšit tak kvalitu půdy, biologickou rozmanitost a koloběh uhlíku – a tím i zvýšit příjem a kvalitu života místních obyvatel. Partnery projektu jsou brazilský iniciátor projektu Flowins a amsterdamský start-up reNature.

V prvním kroku Miele investovala vysokou pětimístnou částku v eurech, která bude po úspěšné testovací fázi několikanásobně navýšena. Farma projektové skupiny Flowins se rozkládá na ploše 80 hektarů, z nichž zhruba polovinu tvoří kávové plantáže. Celá komunita Flowins ve východní Brazílii je mnohem větší, má přibližně 5 900 hektarů, z nichž 2 800 je využíváno pro pěstování kávy. Celkem by se zde mohlo vyprodukovat více než 5 000 tun zelené kávy, což představuje asi 84 000 pytlů kávy po 60 kilogramech. „Díky našemu závazku v Brazílii musíme dlouhodobě nakupovat méně kreditů kompenzujících emise CO2 na volném trhu a zároveň podporujeme místní producenty kávy v pěstitelských metodách, které zlepšují kvalitu kávy, obnovují znečištěnou půdu a ulevují klimatu vázáním CO2 v půdě,“ vysvětluje Wendker.

První prototyp pro filtraci mikroplastů

Miele dbá na životní prostředí i v dalších oblastech: Na veletrhu IFA 2023 společnost Miele představila první prototyp pro filtraci mikroplastů v pračkách. „Naším cílem je nabídnout řešení, které je zákaznicky co nejpřívětivější, které lze dlouhodobě používat a které umožňuje provoz se snadnou údržbou a čištěním," řekl Dr. Markus Miele na tiskové konferenci veletrhu IFA. Nové řešení proto bude mít velmi vysoký filtrační výkon, bude vhodné pro všechny prací programy a bude navrženo tak, aby bylo celkově udržitelné, aby zákazníci filtr také rádi a dlouhodobě používali. "Věříme, že se náš filtr mikroplastů vyrovná ostatním řešením," uvedl jednatel skupiny Miele. Uvedení na trh je plánováno na konec roku 2024.

Aktualizace udržitelnosti 2023 doplňuje Zprávu společnosti Miele o udržitelnosti. Oba dokumenty jsou k dispozici ke stažení na adrese www.miele.com/nachhaltigkeit.

www.miele.cz

Miele v České republice

Miele ČR zahrnuje dvě společnosti – obchodní část a výrobní závod v Uničově. Firma Miele, spol. s r. o., byla založena v červenci 1991 v Brně. Začínala s pouhými pěti spolupracovníky, kteří se zabývali prodejem zemědělské techniky, spotřebičů pro domácnost i profesionálních přístrojů. Historie Miele v oblasti zemědělské techniky a profesionálních přístrojů (především laboratorní myčky) však sahá ještě před rok 1989. Centrála firmy sídlí od roku 1991 v Brně (od roku 2010 ve Spielberk Office Centre).

O zákaznický komfort se stará vlastní značkový servis firmy i rozsáhlá síť ověřených obchodních partnerů, jako jsou architektonické ateliéry, kuchyňská studia nebo sítě obchodů s elektronikou a bílou technikou.

V roce 2004 byl otevřen výrobní závod Miele v Uničově jako jediný závod koncernu Miele v České republice. Společnost se zde soustředí na výrobu a montáž přístrojů v oblasti péče o prádlo a nádobí, které se vyvážejí do celého světa. 

Generálním ředitelem Miele ČR a SR je Josef Jelínek.

O společnosti Miele

Miele je předním světovým dodavatelem prémiových domácích spotřebičů pro oblasti vaření, pečení, vaření v páře, chlazení/mrazení, přípravy kávy, mytí nádobí, praní a péči o podlahy. Kromě toho nabízí myčky nádobí, pračky a sušičky pro průmyslové použití a také čisticí, dezinfekční a sterilizační zařízení pro zdravotnická zařízení a laboratoře. Společnost byla založena v roce 1899 a má osm výrobních závodů v Německu, po jednom závodě v Rakousku, České republice, Číně, Rumunsku a Polsku a také dva závody italské dceřiné společnosti Steelco Group, která se zabývá zdravotnickou technikou.

Společnost Miele je zastoupena v téměř 100 zemích / regionech prostřednictvím vlastních prodejních společností nebo dovozců. Hlavní sídlo rodinné firmy vedené čtvrtou generací se nachází v Gütersloh ve Vestfálsku.

Kontakt pro média:

Mariana Pohlová

PR & media manager

E-mail: pohlova@m-communication.cz

Klíčová slova ČR-stroje-elektronika

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Auto-moto, doprava a stroje

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.