Společnost Sony dnes zveřejnila nové iniciativy v oblasti dlouhodobých projektů týkajících se životního prostředí. Jako spolupořadatel summitu o ochraně klimatu (Climate Savers Summit), který pořádá organizace WWF, a který se uskutečnil 15. února v Tokiu, podepsala společnost Sony spolu s dalšími jedenácti předními mezinárodními společnostmi "Tokijskou deklaraci" („Tokyo Declaration"), která upozorňuje na globální oteplování a apeluje na změnu celého průmyslu. Tato deklarace představuje zatím vůbec nejrozsáhlejší iniciativu mezinárodních společností, která je zaměřena na realizaci opatření proti změnám klimatu. Zahrnuje propagaci životního stylu využívajícího méně uhlíku před zákazníky a usiluje o větší transparentnost společností v této oblasti, díky zdůrazňování souvisejících redukčních opatření.
Aby podtrhla transparentnost těchto environmentálních aktivit, společnost Sony Europe dnes představila integrovaný program komunikace pro otázky životního prostředí, ve kterém zdůrazňuje svou snahu o vytvoření trvale udržitelné společnosti i pro příští generace. Jádrem této nové iniciativy je transparentní a konzistentní komunikace o problémech životního prostředí se zákazníky, která odráží různé úrovně dlouhodobého plánu společnosti Sony na snižování zátěže pro životní prostředí. Jednoduchý název "Produkt, proces, planeta", pokrývá tři související témata a představuje opatření, která společnost Sony podnikla pro snížení dopadů svých produktů na životní prostředí, jak v oblasti výroby, tak využití spotřebiteli. Tato iniciativa komunikace zahrnuje všechny související otázky spotřebitelů, jako například internetové stránky zaměřené na ekologii (http://www.sony.cz/eco) a zveřejnění informací z programu "Produkt, proces, planeta", v tiskových zprávách zaměřených na jednotlivé výrobky. Do budoucna by tato integrovaná komunikační platforma měla obsahovat rovněž naučnou literaturu pro zákazníky.
"Společnost Sony již v Evropě realizovala mnoho projektů zaměřených na životní prostředí, které přesahují hranice pouhých právních ujednání. Ale tentokrát je to poprvé, kdy chceme oslovit spotřebitele různými prostředky, abychom obohatili komunikaci o smysluplné environmentální informace," řekl Serge Foucher, výkonný viceprezident společnosti Sony Europe. "Zákazníci by díky této iniciativě měli mít usnadněno rozhodování při nákupu, týkající se jejich vlastního přispění k trvale udržitelnému rozvoji," dodal.
Část programu "Produkt" popisuje inovace a aktivity, které společnost Sony podniká k tomu, aby její produkty byly šetrnější k životnímu prostředí. Jelikož 66 procent prodeje společnosti Sony představuje spotřební elektronika, hraje energetická efektivita těchto produktů klíčovou roli ve snižování uhlíku. Kromě konzervačních opatření na místě investuje společnost Sony do výzkumu a vývoje pro další posilování vlastního technologického know-how pro zlepšení environmentálního výkonu svých produktů, jako je například maximální využití energie a využívání recyklovaných materiálů.
Jelikož se televizní technika podílí na celkovém množství CO2, které společnost Sony produkuje 76 procent, snížila drasticky spotřebu energie u svých LCD televizorů. Za to získala od Evropské komise v loňském roce ocenění "Evropská cena za trvale udržitelnou energii" (Sustainable Energy Europe Award) a cenu EISA Green TV Award. Zatímco její nejnovější LCD modely spotřebovávají poloviční energii než modely CRT, překonala společnost Sony další hranici tím, že představila první televizor s technologií OLED TV na světě, který snižuje dopad na životní prostředí díky tenkému a lehkému panelu s potenciálem šetřit energii.
V části "Proces" jsou popsána opatření, která jsou realizována pro větší efektivitu procesů a minimalizaci dopadu na životní prostředí, např. využití moderních a recyklovaných materiálů.
Společnost Sony chce do roku 2010 zvýšit využití obnovitelné energie a hodlá zečtyřnásobit celkový objem využitelné obnovitelné energie po celém světě. V Japonsku je společnost Sony největším jednotlivým odběratelem obnovitelné energie, jejíž množství představuje 33 procenta. V Evropě chce společnost Sony do roku 2010 ušetřit 30.000 tun CO2, což je třikrát více než v roce 2006. Od listopadu 2007 je energie využívaná společností Sony DADC ve výrobním závodě Anif v Rakousku, stejně jako v prodejní společnosti Sony, získaná 100% z obnovitelných zdrojů, což představuje roční snížení CO2 o zhruba 11.000 tun.
Část 'Planeta' popisuje rozsáhlé environmentální iniciativy, které společnost Sony podnikla, aby snížila přímé i nepřímé dopady na planetu.
Jako globální společnost si Sony uvědomuje svou zodpovědnost za aktivní přínos pro dosažení nejdůležitějších cílů v souvislosti se změnou klimatu. Důkazem toho je spolupráce mezi společností Sony a programem Světového fondu na ochranu přírody (WWF) na ochranu klimatu. Když se společnost Sony v roce 2006 zapojila do programu na ochranu klimatu, zavázala se k absolutnímu snížení emisí skleníkových plynů v závodech společnosti po celém světě do roku 2010 o 7 procent oproti hodnotám v roce 2000. Společnost Sony se soustavně snaží dosáhnout prvenství v oblasti energetické efektivity pro své hlavní řady produktů a snížení emisí CO2, které produkují její výrobní závody.
Více informací naleznete na internetové adrese http://www.sony-europe.com/presscenter a http://sony.eu/eco.
Zdroj: Sony Europe
Pokud chcete získat další informace, kontaktujte, prosím:
Nicola Mertens, Sony Corporate Communications Europe
Tel.: +49(0)30-2575-5314
E-mail: Nicola.Mertens@eu.sony.com
Sylvia Shin, Sony Corporate Communications Europe
Tel.: +49(0)30-2575-5156
E-mail: Sylvia.Shin@eu.sony.com