Šance učit se a hrát si pro devět milionů mladých uprchlíků

Agentura OSN pro pomoc uprchlíkům představuje novou celosvětovou kampaň na pomoc mladým uprchlíkům po celém světě, kterou podpoří významní partneři.

Devět milionů tváří. Devět milionů jmen. Devět milionů životních příběhů. Mladí uprchlíci, na které svět zapomněl. Dnes startuje moderní celosvětová kampaň, která by měla obrátit pozornost veřejnosti právě k těmto lidem, a pomoci jim zajistit lepší budoucnost díky vzdělání a sportu. Kampaň s názvem ninemillion.org si klade za cíl vytvořit mezinárodní společenství, které by mělo mladým uprchlíkům dát možnost, učit se a hrát.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20060620/SFTU056LOGO)

Kampaň ninemillion.org bude zahájena v rámci Světového dne uprchlíků vysokým komisařem OSN pro uprchlíky (UHNCR) a podpoří ji zakládající partneři - společnosti Nike, Inc. a Microsoft. Obě tyto společnosti založili Výbor UNHCR (Council of Business Leaders) a organizaci Right To Play (Právo si hrát), což je mezinárodní humanitární organizace se sídlem v Torontě, která se snaží využívat sport a hry na zlepšení psychického zdraví a sociálního a emočního vývoje dětí v uprchlických táborech na celém světě.

"Kampaň ninemillion.org se snaží nabídnout mladým uprchlíkům šanci, dostat se z jejich současné situace, a začít měnit své životy," řekl vysoký komisař OSN pro uprchlíky Antonio Guterres. "Prioritou naší práce je pomáhat uprchlíkům v krizových situacích a najít pro ně trvalá řešení. Ačkoli se problematika uprchlíků vytratila z prvních stránek tisku, stále existuje, a získané prostředky nemohou ani zdaleka vyřešit všechny problémy. Příliš často se na devět milionů mladých uprchlíků zapomíná. Již v dětství jsou jim upírána jejich základní práva. Jejich budoucnost je nejasná. Kampaň ninemillion.org může uprchlíkům pomoci tím, že jim dá šanci učit se a hrát si, šanci změnit svou budoucnost díky vzdělání a sportu."

Začátek kampaně ninemillion.org představuje třiceti vteřinové, veřejné prohlášení brazilské fotbalové hvězdy Ronalda, ambasadora dobré vůle Programu OSN pro rozvoj (UNDP). Toto prohlášení si můžete stáhnout na adrese http://www.ninemillion.org, kde jsou zobrazeny portréty a životní osudy mladých uprchlíků z táborů v Azerbajdžánu, Ugandy a Thajska. Tito mladí lidé byli svědky násilné smrti svých rodičů, opustili své domovy kvůli válce nebo přišli na svět v uprchlickém táboře a nic jiného neznají. Přes tato traumata, životní problémy a drsné prostředí uprchlických táborů mají jedno společné - lásku ke sportu a touhu učit se a vytvořit lepší budoucnost pro sebe, své rodiny i celé národy. Kampaň ninemillion.org jim chce tuto šanci dát.

Kromě přilákání pozornosti veřejnosti k problematice mladých uprchlíků by měla být kampaň ninemillion.org rovněž nástrojem, jehož prostřednictvím mohou dárci přispívat finančními prostředky. Prvním počinem v této oblasti byl dar nadace Nike Foundation, která na kampaň věnovala milion amerických dolarů.

Společnost Nike, Inc. podpořila UNHCR vytvořením celkového konceptu a obsahu kampaně ninemillion.org a zajistila klíčovou podporu i od ostatních členů výboru jako například společnosti Microsoft. Společnost Nike vytvořila veřejné prohlášení s Ronaldem a další video klipy s mladými uprchlíky z Azerbajdžánu, Ugandy a Thajska.

Trička s logem kampaně budou k dostání ve vybraných obchodech společnosti Nike po celém světě a všechny prostředky získané z tohoto prodeje budou využity na podporu kampaně. Kromě toho dodala společnost Nike dětským uprchlíkům 40.000 speciálních míčů, které by měly odolat i velmi drsným podmínkám v uprchlických táborech. Společnost Nike rozšíří povědomí o kampani ninemillion.org vytvořením digitální prezentace na stránkách nike.com a nikefootball.com a spuštěním obsahu ninemillion.org na joga.com.

Společnost Microsoft podporuje kampaň ninemillion.org prostřednictvím své online mediální sítě MSN. Poskytuje prostor na internetových stránkách, který lokalizuje v devíti jazykových mutacích, a vydavatelské plochy. V mediálních prostředcích odvysílá více než 2,8 miliard šotů v ceně odhadem 1 milionu dolarů a podniká další podpůrné aktivity v rámci kampaně. MSN prezentuje kampaň na místním portálu, stránkách Hotmail a Messenger na deseti nejprestižnějších trzích v Evropě a na doméně MSN.com ve Spojených státech amerických. Na evropských trzích prezentuje MSN kampaň ninemillion.org také na oblíbeném kanále "Road to the World Cup" (Cesta na světový šampionát). Kromě toho bude společnost Microsoft podporovat vzdělávací projekty prostřednictvím dodávek softwaru partnerům z řad nevládních organizací, včetně studijních plánů a školení.

Dvě třetiny prostředků získaných prostřednictvím kampaně ninemillion.org použije UNHCR na podporu vzdělání v uprchlických komunitách, včetně základního vzdělání a životních dovedností; informace o onemocnění HIV/AIDS a jeho prevenci; vytváření respektu k ženám; a mírové vzdělávací programy pro válkou narušené oblasti. Zbývající třetina bude použita na sportovní a herní programy v rámci programu Right To Play pro mladé uprchlíky, s důrazem na to, aby se dívky a mladé ženy dostaly na stejné hrací pole jako muži.

Další organizace, které podporují kampaň ninemillion.org:

Společnost Earth Water International, kanadská společnost zaměřená na produkci balené vody, která věnuje 100 procent svého čistého zisku UNHCR, umístí logo kampaně na své nové etikety. Produkty společnosti, které jsou v současné době prodávány v Kanadě, budou letos v létě nabízeny i ve Spojených státech amerických a v příštím roce i v západní Evropě a Asii.

Společnost Manpower Inc. podpoří kampaň prostřednictvím rozsáhlé interní i externí podpory. Generální ředitel společnosti osloví více než 27.000 zaměstnanců společnosti Manpower z 4.400 kanceláří ve 72 zemích, aby se zapojili a podpořili kampaň. Informace o kampani budou rovněž k dispozici na internetových stránkách společnosti, budou předávány nejdůležitějším partnerům společnosti, stejně jako krátkodobým zaměstnancům a smluvním partnerům.

Společnost Merck & Co, Inc. ve spolupráci s UNHCR a Světovou organizací zdravotních sester (International Council of Nurses (ICN) zajišťuje předávání zdravotnických znalostí a školení zdravotníků v uprchlických táborech v Tanzánii a Zambii prostřednictvím programu mobilních knihoven pro zdravotníky. Knihovny umožní pracovníkům získat nejnovější informace z oblasti péče o nemocné a zdravotnictví, aby mohli lépe řešit problémy uprchlíků. Společnost Merck podporuje kampaň ninemillion.org rovněž prostřednictvím programu Partnership for Giving Program (Partnerství pro poskytování pomoci), který by měl soustředit příspěvky zaměstnanců na kampaň.

Národní basketbalová asociace (National Basketball Association) a Národní ženská basketbalová asociace (Women's National Basketball Association) podpoří kampaň prostřednictvím celosvětové podpůrné iniciativy ligy NBA Cares. NBA bude vysílat veřejné prohlášení kampaně ninemillion.org na televizi NBA TV a informace o kampani budou k dispozici na internetových stránkách NBA.com.

Společnost Procter & Gamble se připojila ke kampani prostřednictvím programu Children's Safe Drinking Water (Bezpečná pitná voda pro děti). Společnost Procter & Gamble poskytne více než 1 milion sáčků s prostředkem na čištění vody PUR Purifier of Water pro zajištění bezpečné pitné vody v uprchlických táborech. Společnost rovněž umístí na své internetové stránky odkaz na ninemillion.org a bude motivovat své zaměstnance, aby se ke kampani připojili.

Internetové stránky: http://www.ninemillion.org

Olivier Delarue z kanceláře UNHCR, tel.: +41-22-739-8499, nebo mobil: +41-79-214-2454, nebo e-mail: delarue@unhcr.org; nebo Jennifer Silbermanová ze společnosti APCO Worldwide, tel.: +1-202-778-1476, nebo mobil: +1-202-486-5426, nebo e-mail: jsilberman@apcoworldwide.com, pro společnost ninemillion.org; nebo Tom Allison, tel.: +44-207-526-3667, nebo mobil: +44-7710-095 007, nebo e-mail: tallison@apco-europe.com, nebo John Mandeville, tel.: +32-2-645-9842, nebo kontakt pro tisk tel.: +32-486-443-920, nebo e-mail: jmandeville@apco-europe.com, oba ze společnosti APCO Europe, pro společnost ninemillion.org; Fotografie: http://www.newscom.com/cgibin/prnh/20060620/SFTU056LOGO, AP Archív: http://photoarchive.ap.org, PRN Photo Desk, e-mail: photodesk@prnewswire.com;

POZNÁMKA PRO EDITORY: Další mediální informace, včetně videa ninemillion.org naleznete na internetové adrese http://media.ninemillon.org. Souřadnice satelitu: EVROPSKÉ VYSÍLÁNÍ prostřednictvím Eutelsat W2, datum: 20. června 2006 Čas: 0700-0715 GMT, Název: NIKE Satellite: Eutelsat W2, Downlink frekvence: 11686.875 Vertikální a přenosová rychlost: 5.632 FEC: 3/4 Obrazová norma: PAL PTC Ref: 51077 Pro provozovatele vysílání ve Velké Británii rovněž k dispozici na našem ABQ H3 na BT Tower pro doplňkové vysílání prostřednictvím BT Tower, provozovatelé vysílání ve Velké Británii kontaktujte Pacific Television Center London na telefonním čísle +44-207 702-1427, Arqiva Uplink Hlášení poruch: +44-0-1962.823000, Pactv London Hlášení poruch: +44-207-702-1427 VYSÍLÁNÍ PRO ASII & JAPONSKO, datum: 20. června 2006, čas: 0700-0715 GMT Satelit: PAS-2/08C MCPC CH.2 (169' E) Downlink frekvence: 3901.000 MHz Horizontální FEC: 3/4 Přenosová rychlost: (Ms/s): 30.80000 Virtuální kanál: Virtuální kanál: 2 Network ID: 1 barva: NTSC PAS Re: 06212006-440 Uplink Hlášení poruch: PAS NAPA 707.251.1111, Playout point: Pacific Television Center Los Angeles, tel.: +1-310-287-3800, VYSÍLÁNÍ PRO AUSTRÁLII, datum: 20. června 2006 Čas: 0700-0715 GMT Brána: K dispozici na SYDNEY TOC ex Globecast Sydney, tel.: + 612-8258-7966, Obrazová norma: PAL Pro doplňkové vysílání, provozovatelé vysílání v Sydney kontaktujte Pacific Television Center v Los Angeles na telefonním čísle +1-310-287-3800.

Klíčová slova Británie-sociální-násilí-společnost-ninemillion.org-PROTEXT

Oblast
Evropa, EU, NATO (es)

Kategorie
Politika, veřejná správa a soudy

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.