České potravinářství je pod stále větším tlakem nejen veřejnosti, ale i byrokratických struktur, přičemž zejména to druhé výrobcům příliš nepomáhá. Pokud například průměrná spotřeba piva na obyvatele loni klesla dokonce na historické minimum, něco to asi signalizuje. Čeští potravináři nejsou vlivem nejrůznějších vnitropolitických i vnějších okolností v záviděníhodné pozici, a to i přesto, jak dokazují i dlouholeté trendy v soutěži Česká chuťovka, že chuť a kvalita většiny českých potravin se neustále zlepšují. A je právě prvořadým cílem České chuťovky pomoci výrobcům zviditelnit jejich nejlepší výrobky zejména směrem k zákazníkům. Vždyť výtečná chuť je často klíčovým faktorem, který ovlivňuje zážitek z jídla a rozhoduje o tom, zda si zákazník bude danou potravinu nebo jídlo opakovaně kupovat. Mezi různými značkami kvality potravin jsou proto svou názornou vypovídací hodnotou loga ČESKÉ CHUŤOVKY a DĚTSKÉ CHUŤOVKY naprosto jedinečná. O udělení Dětské chuťovky dokonce rozhoduje výhradně dětská porota.
Značku ČESKÁ CHUŤOVKA získalo dosud celkem 223 českých firem pro 1656 svých výrobků a DĚTSKOU CHUŤOVKU 102 českých výrobců pro celkem 258 potravin. Význam obou značek pro české spotřebitele nyní ještě vzrůstá v souvislosti se současnou ekonomicky nepříznivou situací, kdy jsou spotřebitelé nuceni mnohem více zvažovat, za co konkrétně své peníze vydávají, přičemž kvalita potravin by měla převážit nad jejich kvantitou, protože až 20% potravin se v našich domácnostech nespotřebuje a vyhodí do popelnic. Kritérium vynikající chuti potravin je tak i z těchto důvodů bezesporu jedním z nejdůležitějších, protože chutné potraviny se tak lehce nevyhazují.
Prozíraví výrobci proto stále častěji přitahují pozornost spotřebitelů ke svým výrobkům tím, že se vysoutěženými logy ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA chlubí ve své propagaci a umísťují je i přímo na obal výrobku. Všechny úspěšné potraviny si navíc mohou spotřebitelé jednoduše vyhledat i na webu www.ceskachutovka.cz.
Uzávěrka přihlášek výrobců do letošního již 16. ročníku soutěže je 12. září. Přihlášku i pravidla lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky. Nejlepší čeští potravináři pak převezmou svá ocenění za nejchutnější potraviny letošního roku 24. října v Národním zemědělském muzeu v Praze.
ČESKÁ CHUŤOVKA – ZNAČKA, KTERÁ SI NA NIC NEHRAJE
Kontakt:
Josef Sléha, SYMPEX GROUP s.r.o., tel.: 777 146 641, e-mail: sleha@sympex.cz
www.facebook.com/ceskachutovka