Na parkovišti Shopping Park Zličín v Praze 5 byl nainstalován první billboard v České republice a v Evropské unii, zpracovaný formou optické reklamy.
Optická reklama je pojem pro speciálně konstruované obrazy, které se pohybují, mění design nebo vyvolávají dojem hloubky tak, aby zaujaly pozornost a vyvolaly aktivní vizuální zájem.
Výrobcem billboardu je firma Prestige Photo s.r.o., která se - jako jediná u nás - specializuje na výrobu velkoplošné reklamy s využitím lentikulární technologie.
Optická reklama zaznamenává v současné době velký boom. "Pohyblivé obrazy" se rychle stávají jednou z nejatraktivnějších reklamních forem, neboť dokážou člověka nejen vytrhnout ze stereotypního vnímání všudypřítomné reklamy, ale hlavně ho přinutí k zastavení a zvědavému zkoumání příslušného efektu. Tím se také mnohonásobně zvyšuje doba, po kterou na člověka reklamní sdělení působí.
Kvalitně zpracovaná optická reklama dokáže přitažlivě sdělit na jedné obrazové ploše větší množství obrazových informací než klasickým tiskem na jakékoli jiné materiály.
Optická reklama totiž spojuje do jednoho celku čtyři klíčové pojmy: POHYB, PROSTOR, ZMĚNA, AKCE, na jejichž základě je možné vytvořit z reklamy skutečný zážitek.
V rukách schopného, kreativního grafika se může stát optická reklama velmi rychle mocným nástrojem, díky němuž bude jeho firmě dovoleno vstoupit do světa "tištěného pohybu", využívat celé řady optických efektů a překvapivých proměn, animovaných akcí, přechodů, výměn (flipů), rotací, barevných změn a dalších kouzel, které na obyčejný plakát nikdy nedostane.
Některými vědeckými pracovišti ve světě již bylo prokázáno, že na poutači s optickou reklamou spočine náš zrak mnohonásobně déle než na dosud běžně používaných způsobech reklamy, jako například na plakátech, světelných vitrínách či billboardech.
Seznamte se s optickou reklamou na webových stránkách firmy Prestige Photo s.r.o. http://www.optickareklama.cz, kde najdete podrobné informace a celou řadou ukázek.
ČTK ke zprávě vydává fotografie, které jsou k dispozici v databázi ČTK Protext - foto a na internetu na adrese http://www.protext.cz