"Pětaosmdesátiletá obyvatelka Velké Británie chce zdolat vrchol Mount Everestu se svou fenkou, jezevčicí Daisy!" Tato zpráva zaplnila titulky novin po celém světě a stala se předmětem internetového chatování, rozhlasových programů a internetových portálů. Zjistilo se však, že plán pětaosmedsátileté Mary Woodbridgové z Velké Británie není ničím jiným, než reklamní senzací společnosti Mammut, specialisty na horské sporty. Jednička v oblasti oděvů a příslušenství pro horské sporty, která se pyšní švýcarskou kvalitou, způsobila tuto senzaci, aby obrátila pozornost zákazníků na kvalitu svých výrobků. V celosvětové, rychle se šířící kampani, varuje společnost Mammut milovníky horských sportů a horolezectví před riziky, které jsou spojeny s používáním jejích produktů, jež jsou tak dobré, že mohou uživatele zbavit střízlivého uvažování. Stačí se podívat na Mary, která si koupila bundu od společnosti Mammut a zčistajasna dostala nápad, že chce pokořit Mount Everest.
Křížový odkaz: Fotografie distribuuje agentura EPA (European Pressphoto Agency) alze je zdarma stáhnout na internetové adrese: http://www.presseportal.ch/de/story.htx?firmaid=100004679 -
Příběh
Mary Woodbridgová chodí každý den se svou fenkou na procházku, a tak si koupila bundu od společnosti Mammut, aby ji ochránila před nepříznivým počasím, jako je déšť a vítr. Tato naprosto netrénovaná obyvatelka nížiny najednou začala uvažovat o tom, že spolu se svou fenkou, jezevčicí Daisy, zdolá vrchol Mount Everestu, a to bez kyslíku a bez pomoci nosičů. Tuto bláznivou myšlenku zveřejnila loni v prosinci na svých internetových stránkách na adrese http://www.mary-woodbridge.co.uk. Její vlastnoručně natočené video opravdu stojí za zhlédnutí: trénuje svou fenku Daisy a její fanoušci ji nadšeně povzbuzují. Aby mohla své plány uskutečnit a podpořit svůj profil na internetových stránkách, požádala Mary Woodbridgová loni v lednu několik výrobců vybavení pro horské sporty, zda by ji nemohli sponzorovat. Poté dostávala rady a tipy od návštěvníků fóra o horských sportech z celého světa.
Celosvětová tipovací hra
Zpráva o dobrodružném podniku pětaosmdesátileté Mary Woodbridgové se rozšířila rychleji než lesní požár a její plány a okouzlující internetové stránky začaly být brzy velmi populární: média na celém světě informovala o ztřeštěném podniku a šílených internetových stránkách. Nadšenci pro horské sporty se rozdělili na dva tábory: měli bychom plánům stařenky fandit nebo zavolat lékaře se svěrací kazajkou? Komentáře zaslané na celosvětové fórum a na adresu http://www.mary-woodbridge.co.uk jsou velmi zábavné a dokazují, že bláznivý podnik Mary Woodbridgové měl mnoho pozorovatelů, kteří mu fandili.
Hádanka vyřešena
Fenomén Mary Woodbridgové je znám jako "falešný dokument", fiktivní příběh, který je vydáván za pravý. "Zvolili jsme tento postup, abychom na sebe upozornili i zapřísáhlé horolezce a vysokohorské turisty, které lze oslovit klasickou reklamou jen velmi obtížně," vysvětlil ředitel marketingu společnosti Mammut Michael Gyssler. "Jsme velmi rádi, že jsme s pomocí Mary Woodbridgové mohli ukázat, že naše výrobky jsou natolik kvalitní, že mohou připravit jejich uživatele o zdravý úsudek." Návštěvníci internetových stránek na adrese http://www.mary-woodbridge.co.uk jsou okamžitě upozorněni společností Mammut na to, aby se nesnažili následovat příklad Mary Woodbridgové: "Varování: Používání tohoto výrobku vás může připravit o střízlivé uvažování!"
KONTAKT:
Mammut Sports Group AG
Katharina Habermannová
Kontakt s veřejností / Internetové stránky
Mammut Sports Group AG
Industriestrasse Birren
CH-5703 Seon
Tel.: +41/62/769-81-25
Fax: +41/62/769-82-47
E-Mail: khabermann@mammut.ch
Internet: www.mammutsportsgroup.ch