Coffeeheaven international plc je firma zalistovaná na Londýnské burze cenných papírů (AIM) a provozuje síť kaváren. Jsme rádi, že vám můžeme oznámit nejnovější informace o vývoji obchodní situace za uplynulých dvanáct měsíců ke dni 31.3. 2006.
Obchodní obrat
Celkový čistý (neauditovaný) obchodní obrat skupiny vzrostl o 66% na 6,3 mil. GBP (2005: 3,8 mil. GBP). Při stálém směnném kurzu to představuje 57% nárůst ve srovnání s naším dříve oznámeným celoročním plánem ve výši 5,7 mil. GBP .
V rámci celé skupiny se nám podařilo zvýšit roční obchodní obrat (neauditovaný) o významných 12% (2005: +6% ).
Ve srovnatelných ukazatelích jsme dosáhli zvýšení obchodního obratu v Polsku o 10%, v České republice o 42% a v Litvě o 19%.
V Polsku byl ve srovnání s mírným čtyřprocentním růstem v prvním pololetí zaznamenán v průběhu druhého pololetí mimořádně prudký růst obratu ve srovnatelných ukazatelích.
Za mimořádně vysoký růst obchodních výkonů ve druhém pololetí roku na všech trzích můžeme vděčit zejména těmto třem faktorům:
Úspěšné zavádění nových výrobků, díky kterému bylo v základních sortimentních skupinách dosaženo zvýšení průměrných hodnot.
Mimořádně silné a dlouhé zimě ve Střední Evropě, která udržovala v nákupních centrech, kde se nachází většina našich kaváren, velký počet zákazníků.
“Motorem” spotřeby zákazníků byla velmi příznivá makroekonomická situace ve většině zemí.
I když jsme opatrní v odhadech, zda se nám podaří toto tempo růstu udržet, s potěšením jsme zjistili, že dosavadní trend pokračoval i v prvních týdnech finančního roku do 31. března 2007.
Zejména nadějný je růst našich kaváren v České republice. Přestože za základ pro srovnání růstu obchodního obratu ve srovnatelných ukazatelích bylo vzato necelé pololetí, ukázalo se, že společnost coffeheaven byl nadšeně přijata zákazníky a trend silného růstu byl s definitivní platností potvrzen.
Prodejny
K 31. březnu 2006 jsme měli celkem 43 prodejen, z toho v Polsku 30, v České republice 6 a v Litvě 7. Je to o 3 méně než stanovený cíl, kterým bylo 46 prodejen. Dalších 5 prodejen nebylo k uvedenému datu dosud dokončeno.
Hlavním důvodem pro tento “výpadek” nově otevíraných prodejen bylo opožděné uvedení do provozu několika nákupních center v Polsku, v jejichž prostorách jsou naše obchody zřízeny. Tyto zbývající 3 prodejny budou otevřeny v roce 2007.
V současné době máme v Polsku 30 jednotek a u několika dalších se čeká na otevření nákupního centra, ve kterém se nacházejí.
V České republice se nám v loňském roce podařilo otevřít o jeden obchod více, než jsme plánovali. Nyní zde máme 6 provozoven.
V Litvě byla jedna prodejna uzavřena (v rámci našeho postakvizičního programu) a jedna nová prodejna byla otevřena. Ke konci roku byl téměř dokončen další náš obchod na mezinárodním letišti v Rize, který byl mezitím již také otevřen. Nyní zde máme 8 provozoven.
V Bulharsku nebyl v důsledku opožděného dokončení nákupního centra dodržen termín otevření naší první prodejny, která je v něm umístěna. V současné době zdá máme rozestavěné dvě prodejny (o jednu více, než jsme plánovali). Očekává se, že obě budou otevřeny v květnu 2006.
V Rumunsku se nám podařilo zajistit větší počet objektů pro zřízení kaváren podle smlouvy na rok 2007 a další léta, ale zbývá ještě vytipovat vhodné místo pro provozovnu, která by měla být otevřena v nejbližší době. Stále hledáme vhodné objekty, ale podmínky na trhu realit v Bukurešti nejsou jednoduché. V současné době se připravuje vybudování několika nových velkých nákupních center, což vyvolalo zvýšení nájemného na takovou úroveň, že zde alespoň prozatím zvažujeme další investice.
Podařilo se nám také zajistit místa pro naše provozovny na velkých letištích v střední Evropě, což může významně rozšířit povědomí veřejnosti o naší značce. V uplynulém období jsme si smluvně zajistili nová místa na mezinárodním letišti Varšava (WAW). Naše současná prodejna na tomto letišti bude v rámci programu rozvoje provozoven na letištích zrušena. Kromě toho jsme právě otevřeli klíčovou prodejnu na mezinárodním letišti v Rize (v letovém prostoru) a smluvně jsme si zajistili prodejnu na mezinárodním letišti Praha (PRG) v prostoru pro veřejnost.
Provoz v našich prodejnách ve Varšavě se na plné obrátky rozjede po otevření nové části tohoto letiště koncem roku 2006. Prodejna na letišti Praha má být rovněž otevřena koncem roku 2006 a prodejna v Rize již v dubnu 2006.
Výsledky provozní činnosti:
Příjem z obchodní činnosti dosahoval ve finančním roce k 31. březnu 2006 podle jednotlivých zemí těchto hodnot: Polsko 5,3 mil GBP (2005: 3,6 mil. GBP); Česká republika 0,7 mil. GBP (2005: 0,2 mil. GBP) a Litva 0,4 mil. GBP (pouze 10 měsíců) (2005 – 0).
Polsko
Finanční výsledky naší obchodní činnosti v Polsku překonaly všechna očekávání.
Kombinovaný provozní zisk prodejen počítaný jako podíl z obratu (včetně nových prodejen) na tomto trhu dosáhl 18% (2005: 13%).
Kombinovaná provozní hotovost prodejen počítaná jako podíl z obratu (včetně nových prodejen) na tomto trhu dosáhl 26% (2005: 22%).
Doufáme, že budeme moci v tomto teritoriu oznámit dosažení vysokého zisku před zdaněním a po odečtu úroků, avšak před odečtením mimořádných nákladů v souvislosti se zrušením obligací.
Celá skupina
Za 12 měsíců k 31. březnu 2006 očekáváme kladnou hodnotu u výdělku před úroky a zdaněním (EBITDA) za celou skupinu, po zaúčtování UK a nákladů na rozvíjení nových trhů, avšak před odečtením mimořádných nákladů v souvislosti se zrušením obligací.
Bilance hotových prostředků k 31. březnu 2006 činila přibližně 2,9 mil. GBP(2005: 0.7mil. GBP).
Dluh byl na nulové hodnotě (2005: 2,5 mil. GBP).
U všech ukazatelů se jedná o neauditované výsledky.
Budoucnost:
Vzhledem k současné obchodní situaci a vývoji směnného kurzu očekáváme, že obchodní obrat k 31. březnu 2007 dosáhne 9,6 mil. GBP. V této hodnotě je zahrnut i předpokládaný obrat na bulharském trhu ve výši 0,4 mil. GBP, který bude vykázán ale nebude započten do konsolidovaného výsledku.
K 31. březnu 2007 hodláme zvýšit počet našich jednotek nejméně o dvacet, to je celkem přibližně na 63 jednotek. Předpokládáme, že tento nárůst se podaří zajistit v rámci finančních prostředků, které máme v současné době k dispozici.
V Polsku chceme nadále posilovat svoji vedoucí pozici na trhu a otevřít nejméně 10 nových prodejen. Některé nové jednotky mohou být menší než je současná průměrná plocha, protože ve spolupráci s naším strategickým investorem, společností Empik Media & Fashion, která je se svými 270 prodejnami největším maloobchodním prodejcem na polském trhu, nadále hledáme příležitosti pro další investice v oblasti nemovitostí.
Relativně největší expanzi plánujeme v České republice, kde hodláme otevřít 8 nových provozoven. Pokud se nám tohoto úctyhodného cíle podaří dosáhnout, budeme zde mít 14 jednotek, což by, jak doufáme, mohlo pro naši skupinu zajistit třetí místo na tomto trhu.
V Litvě zůstává naším hlavím úkolem zajištění vyššího obchodního obratu u stávajících obchodů. Hodláme ho dosáhnout rekonstrukcí stávajících objektů a zlepšením sortimentu nabízených výrobků. Přejmenování na značku “coffeeheaven” bude zvažováno až po dosažení těchto cílů.
V Bulharsku chceme udržet současné tempo, pokud jde uvádění nových kaváren do provozu. Při tom se budeme opírat o obchodní výkony našich prvních dvou jednotek. V Rumunsku se budeme snažit otevřít naše první prodejny.
Chceme také pokračovat v realizaci našich plánů a vstupovat na nové trhy ve střední Evropě. Do 31. března 2007 bychom chtěli vstoupit alespoň na jeden nový trhu.
Abychom podpořili expanzi ve střední Evropě, rozhodli jsme se nyní podle plánu otevřít naši mezinárodní divizi ve Varšavě a v Praze. Tato skupina nebude mít na starosti operativní řízení jednotlivých sortimentních skupin, ale bude se věnovat výhradně rozvíjení nových trhů, marketingu na úrovni skupiny a novým výrobkům. Kromě toho bude mít pobočka ve Varšavě na starosti také odbornou přípravu na centrální úrovni, aby byla zajištěna standardní a stejná kvalita výrobků i služeb v rámci celé střední Evropy. Založením této skupiny se v obchodním roce do 31. března 2007 zvýší naše režijní náklady asi o 2 procenta, avšak celkové správní a ostatní náklady (včetně nákladů UK) by měly být na úrovni přibližně 15% předpokládaného obchodního obratu.
Nový finanční rok začal dobře. Je jisté, že základem významného zlepšení hospodářské situace na našich trzích je důvěra zákazníků a jejich rostoucí chuť nakupovat.
Silná pozice značky coffeheaven nám zaručuje, že budeme moci významným způsobem těžit z rostoucího blahobytu našich zákazníků.
Další informace můžete nalézt na našich internetových stránkách na adrese http://www.coffeeheaven.eu.com nebo se můžete obrátit na tyto pracovníky:
Richard Worthington,
předseda a jednatel
Tel:
E-mail:
+48 606818850 or +44 7973 442331
Simon Turton , Opera Public Relations
Tel:
Email:
0845 0600650 or 07976 826004
Jeremy Porter, Seymour Pierce Ltd
Tel:
020 7107 8000
kontakt:
CHI Czech s.r.o.
Krakovská 7
110 00 Praha 1
Tel:+420-222 210 007
Fax:+420-222 211 005