Nový průzkum společnosti Motorola prokázal vliv sítí třetí generace na světovou populaci

Nový průzkum společnosti Motorola prokázal, že mobilní telefony třetí generace (3G) vytváří svá vlastní pravidla, způsoby chování a nová společenství. Jste muž nebo žena ve vedoucí pozici, kterou fascinuje všechno, co přináší nová éra videotelefonie? Nebo jste ten, kdo se videotelefonům vyhýbá ze strachu, že bude přistižen na místech, kde by byla jeho přítomnost obtížně vysvětlitelná? Jaké jsou normy chování pro používání mobilních telefonů nové generace a proč prarodiče kupují dva přístroje namísto jednoho, aby se "udrželi ve hře"?

Globální průzkum společnosti Motorola odhaluje lidskou stránku používání mobilních zařízení třetí generace, od objevu nových trendů a vzniku nových společenství uživatelů až k vývoji internetové literatury a pohlednic. Dnes zveřejněné výsledky průzkumu s názvem Generation HERE odhalily nejenom nárůst poptávky po nejnovějších mobilních zařízeních a službách, ale rovněž dokumentovaly, že tyto přístroje zásadně mění způsob života a komunikace jejich uživatelů.

Desítky spisovatelů a novinářů cestovaly po celém světě, aby oslovily a pozorovaly uživatele přístrojů třetí generace v různých kulturách pro průzkum Generation HERE. Tento postup podle společnosti Motorola přinesl spíše kvalitativní než kvantitativní obraz světa sítí třetí generace.

"Tento průzkum zkoumal jemné nuance," vysvětluje jeho editor Peter Lyle. "Chování a adaptace, kreativní a neobvyklé využití přístrojů. V podstatě není obtížné vypracovat statistickou zprávu o rozšíření těchto zařízení, ale tyto zprávy, ačkoli mají jistou důležitost, neposkytují ucelený obraz o tom, jak nové technologie ovlivňují životy jejich uživatelů."

Průzkum Generation HERE odhalil překvapivé údaje týkající se věkového rozpětí uživatelů zařízení třetí generace. Ačkoli typickými uživateli mobilních telefonů jsou adolescenti, kterým slouží pro přístup k takovým službám, jako je japonský Mixi a švédský LunarStorm, členové týmu, provádějící průzkum, hovořili rovněž s japonskými prarodiči, kteří vlastnili dva mobilní 3G přístroje - jeden pro sebe a druhý proto, aby si mohli nahrávat a vyměňovat obrázky a video se svými vnoučaty.

"Průzkum Generation HERE nám umožnil širší úhel pohledu," řekl Douglas Hunter, ředitel oddělení pro lepší uspokojování potřeb zákazníků evropské divize společnosti Motorola Mobile Devices. "Jsme přesvědčeni, že jsme si utvořili obraz nejen o tom, jak lidé reagují na zařízení třetí generace teď a tady, ale můžeme si udělat představu i o budoucím vývoji. Je překvapivé, že technologiemi (a je jedno, o jaké jde) se z tohoto úhlu pohledu zabývá jen velmi málo prací. Jde o způsob, který umožňuje komukoli získat stejné množství informací."

Exkluzivní podcast vysílání rozhovoru se členem průzkumného týmu, Stephenem Armstrongem, na téma ankety Generation HERE si lze stáhnout na stránkách společnosti The Podcast Network (TPN) na adrese http://gadget.thepodcastnetwork.com/the-gadget-show-49-generation-here/.

Společnost TPN je světovou jedničkou v oblasti podcastingového vysílání. Od svého vzniku v únoru 2005 se z ní stala společnost, která nabízí a vysílá více než milion programů pro posluchače ve více než 150 zemích.

Úplné znění zprávy z průzkumu Generation HERE společnosti Motorola je k dispozici na internetové adrese http://www.whatisrazrspeed.com.

Poznámky pro vydavatele:

Průzkum Generation HERE

O co jde? Průzkum zkoumající vliv technologie mobilních telefonů třetí generace na společnost po celém světě, vypracovaná z iniciativy společnosti Motorola Mobile Devices.

Co je na něm zajímavého? Průzkum Generation HERE je patrně prvním svého druhu, jelikož definuje globální perspektivy a jednání motivovaná zařízeními třetí generace - zcela nový svět, který mění životní styl. Odhaluje globální společenství jednotlivců, kteří jsou jedinečným způsobem spojeni prostřednictvím technologií a poukazuje na rozdílné přístupy v odlišných kulturách v rámci tohoto společenství.

Kdo průzkum prováděl? Kvalitativní průzkum prováděly nezávislé výzkumné společnosti zaměřené na podrobný průzkum určitých skupin. Tým složený ze zkušených novinářů navštívil 14 oblastí trhu, aby objasnil způsob, jakým způsobem se v současné době používají mobilní 3G zařízení.

Průzkumný tým tvořili následující novináři:

Rob Levine: bývalý šéfredaktor časopisu Wired a nezávislý dopisovatel časopisů Spin, Radar a GQ

Richard Benson: bývalý redaktor časopisu of The Face, v současné době píše pro tituly The Observer, The New York Times a GQ

Stephen Armstrong: nezávislý novinář, který v současné době přispívá do titulů The Sunday Times, Time Out a Wallpaper

Kde průzkum probíhal?

14 oblastí trhu: Itálie, Rusko, Spojené státy americké, Brazílie, Mexiko, Velká Británie, Čína, Indie, Austrálie, Dubaj, Izrael, Jižní Korea, Švédsko a Francie.

Jak průzkum probíhal?

Tým se zaměřil na věkovou skupinu mezi 16-25 lety, oslovil místní akademiky, vlivné tvůrce veřejného mínění a zástupce médií a sledoval jejich přístup a chování.

O společnosti Motorola

Společnost Motorola (burzovní index NYSE: MOT) je známá pro své vedoucí postavení v oblasti modernizace bezdrátové a širokopásmové komunikace. V souladu s vizí Seamless Mobility (Mobilita bez hranic), se zaměstnanci společnosti Motorola snaží umožnit zákazníkům, aby mohli snadno a bez problémů navázat a udržet spojení s lidmi, získat informace a užít si zábavu, podle jejich přání a požadavků. Navrhujeme a dodáváme produkty, které si nesmíte nechat ujít ("must have" products), zážitky, které musíte prožít ("must do" experiences), a výkonné sítě - to vše doplněno skvělými službami. Společnost byla časopisem Fortune zařazena do žebříčku 100 nejúspěšnějších společností, působí na celém světě a v roce 2005 dosáhla tržeb 36,8 miliardy amerických dolarů. Více informací o společnosti, jejích zaměstnancích a inovacích naleznete na internetové adrese http://www.motorola.com.

Název MOTOROLA a její logo ve tvaru písmena M jsou registrovány u amerického patentového úřadu (US Patent & Trademark Office). Všechny ostatní názvy výrobků nebo služeb jsou majetkem jejich příslušných vlastníků.

Internetové stránky: http://www.motorola.com; http://www.whatisrazrspeed.com; http://gadget.thepodcastnetwork.com/the-gadget-show-49-generation-here.

Kontakt:

Una Kent of Motorola, Inc.

Tel.: +44-7802-365956

E-mail: una.kent@motorola.com

nebo

David Sims ze skupiny Digital Lifestyle Group společnosti Howorth Communication

Tel.: +61-2-8281-3852

nebo

Tel.: +61-412-990-912

E-mail: davids@howorth.com.au

Fotografie: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20020307/MOTLOGO; http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20020415/MOTNOTAGLOGO AP Archiv: http://photoarchive.ap.org

PRN Photo Desk: photodesk@prnewswire.com

Klíčová slova Británie-komunikace-média-Motorola

Oblast
Evropa, EU, NATO (es)

Kategorie
Média, společnost a životní styl
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.