Nový design zadních sedadel zvyšuje pohodlí a zvětšuje prostor * Inovativní Slim Stow Seat od Johnson Controls zvětšuje úložný prostor v pickupech a nabízí úžasně pohodlné sezení

S Slim Stow Seat - tak se nazývá inovace společnosti Johnson Controls Automotive Experience pro druhou řadu sedadel v pickupech. Díky nové konstrukci potřebují sedadla ve druhé řadě při složení o 33 procent méně místa než doposud a navíc zlepšují i výhled pro řidiče. Inženýrům světového lídra ve vývoji a výrobě automobilové elektroniky a interiérových řešení se navíc ve srovnání s aktuálně užívanými naklápěcími sedadly podařilo úžasně vylepšit pohodlí při sezení a současně i snížit hmotnost a náklady.

"S touto konstrukcí se nám podařilo vytvořit v každém směru nové měřítko pro sklápěcí zadní sedadla v pickupech Super-Cab a Crew-Cab," vysvětluje Dr. Andreas Eppinger, Vice President Technology Management, Johnson Controls Automotive Experience. "Protože naše štíhlé, sklápěcí sedadlo poskytuje ve srovnání s dosud používanými koncepty nejen více pohodlí, ale i prostoru a estetiky. Díky své kinematice zlepšuje ve sklopeném stavu kromě toho i výhled pro řidiče."

Výrazné boční tvarování zanořuje pasažéra do sedadla

Sedací plocha nového sklopného sedadla se skládá ze dvou konstrukčních dílů. Horní díl, konstrukce z trubkového rámu, nese upínání ISOFIX a výrazné boční tvarování. "Sedadlo Slim Stow Seat drží pomocí tohoto tvarování pasažéra mnohem lépe než konvenční sedadla v pickupech. Tady se nesedí jako na lavici, ale zde má každý pocit, že je zanořen jako v dobrém sedadle osobního automobilu," vysvětluje Eppinger. Dolní konstrukční díl, stabilní rameno pro roznášení a rozložení i vysoké zátěže, nese vlastní polštář sedadla, který má kvůli novému designu v příslušných oblastech o 50 procent více pěny než obvykle. "I to vede spolu s výrazným bočním tvarováním sedadla a opěradla k tomu, že druhá řada sedadel představuje z hlediska pohodlí kvalitní plnohodnotné řešení a zároveň splňuje vysoké požadavky na bezpečnost," vysvětluje Eppinger.

To, že je možné Slim Stow Seat navzdory výraznému bočnímu tvarování a bohatému polstrování sklopit šetrně na místo, umožňuje nová kinematika vyvinutá společností Johnson Controls: pokud se sedadlo sklopí z pohodlné polohy do polohy na uložení nákladu, protože v kabině je potřebného více úložného prostoru, probíhají paralelně tři procesy:

Optimalizovaný výhled díky dolů zasunuté zadní opěrce

Zaprvé vertikální otočné dolní strany sedadlových ploch se sjednocují do hladké, estetické jednotky bez rušivých mezer a svou polohu zaujímají tak, že zabírají co nejméně místa.

Zadruhé odpružený mechanismus tlačí střední díl konstrukce zadní opěrky, které je také rozděleno na dvě části, dopředu, když se zadní strana opěrky přitlačí při sklápění o zadní stěnu kabiny. Sedlová plocha a boční tvarování přitom nabývají rovný tvar, který usnadňuje úsporné sklopení.

Zatřetí, kinematika hlavního pantu snižuje zadní opěrku při sklápění sedadla o zhruba 100 milimetrů. "Při pohledu dozadu již opěrka nenarušuje výhled. Řidiči ve výhledu za auto a po jeho bocích téměř nic nebrání," vysvětluje Eppinger. "Je to přínos nejen pro pohodlí, ale i pro bezpečnost."

O 30 procent méně použitého materiálu a úspora nákladů

V interních zkušebních testech srovnala Johnson Controls sedadlo Slim Stow Seat se zadními sedadly čtyř nejoblíbenějších velkých pickupů. "Ve všech deseti testovaných kategoriích, jako např. velikost úložného prostoru, jednoduchost obsluhy, pohodlí při sezení, komprese materiálů a jednoduchost montáže určil náš Slim Stow Seat nové měřítko," shrnuje Eppinger. Na základě těchto předností a snížení potřeby materiálu o 30 procent a tím snížení hmotnosti a nákladů, lze předpokládat brzké používání v celé sérii. Společnost Johnson Controls spolu s prvními zákazníky brzy přejde na sériovou výrobu sedadel Slim Stow Seat, které se tak poprvé začnou sériově montovat do vozů pickup.

Obrazový materiál je dostupný v digitální podobě na stránce

http://www.johnsoncontrols.de/presse a http://www.johnsoncontrols.sk/media.

Prostřednictvím agentury epa european pressphoto agency si můžete zdarma stáhnout fotodokumentaci, a to na webové stránce: http://www.presseportal.de/pm/19526 /?keygroup=bild

Pro získání dalších informací kontaktujte:

Johnson Controls GmbH

Automotive Experience

Industriestraße 20-30

51399 Burscheid

Německo

Ulrich Andree

Tel.: +49 (0)2174 65-4343

Fax: +49 (0)2174 65-3219

E-mail: ulrich.andree@jci.com

O Johnson Controls:

Johnson Controls je přední světový technologický a průmyslový podnik s širokou nabídkou a zákazníky ve více než 150 zemích. S našimi 142 000 spolupracovníky vyrábíme vysoce kvalitní výrobky a díky našim službám a řešením významnou měrou přispíváme k optimalizaci energetické i celkové účinnosti budov. Naše portfolio doplňují olověné kyselinové autobaterie, inovativní baterie pro hybridní a elektrická vozidla, jakož i interiérové systémy pro automobilový průmysl. Naše angažování pro udržitelný rozvoj začalo již v roce 1885 - vynálezem prvního elektrického vnitřního termostatu. Díky našim strategiím růstu a rozšiřováním podílu na trhu získáváme hodnoty pro naše podílníky a zajišťujeme úspěch našim zákazníkům.

O Johnson Controls Automotive Experience:

Johnson Controls Automotive Experience je globálním lídrem v oblasti automobilových sedadel, střešních systémů, dveřních panelů, přístrojových desek a vnitřní elektroniky. Naše výrobky, technologie a pokročilé výrobní schopnosti, kterými podporujeme všechny významné výrobce automobilů, jim umožňují odlišit svá vozidla od jiných. Že po světě máme více než 200 výrobních míst, nacházíme se tam, kde nás naši zákazníci potřebují. Spotřebitelé se mohou těšit z pohodlí a designu našich výrobků, ať už jde o součástky nebo celé interiéry. Díky našim celosvětovým kapacitám vybavíme ročně komponentami více než 30 milionů vozidel.

Klíčová slova Německo-automoto-průmysl-firmy-Johnson Controls GmbH-PROTEXT

Oblast
Evropa, EU, NATO (es)

Kategorie
Zpracovatelský a výrobní průmysl
Auto-moto, doprava a stroje

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.