Nová studie OSN mapuje 10 nejlepších způsobů, jakými mohou vlády a firmy vytvářet digitální ekonomiky

Nová data z 25 zemí ukazují, jak se mohou vlády a firmy poprvé v historii odklonit od užívání hotovosti a dosáhnout souhrnného navýšení HDP až o 3,7 bilionů dolarů, jak uvádí zpráva institutu McKinsey Global Institute.

Nová zpráva aliance OSN Better Than Cash Alliance popisuje deset konkrétních kroků, díky kterým se mohou vlády a firmy odpoutat od hotovostní ekonomiky a přejít na digitalizaci plateb.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20120919/CG77018LOGO

Nová zpráva přichází ve stejné době, kdy McKinsey Global Institute vydal svoji předpověď, že digitální finance by mohly vést k navýšení HDP o 3,7 bilionů dolarů do roku 2025, vytvořit 95 milionů nových pracovních míst napříč všemi odvětvími a ušetřit 110 miliard dolarů ročně na únicích v nově se rozvíjejících ekonomikách.

Velké množství důkazů poukazuje na přínosy vyplývající z přechodu od hotovostních na digitální platby, nicméně pro vlády je často náročné takový přechod bez pomoci provést. Je tomu tak částečně proto, že úspěšné vybudování ekonomiky, v níž jsou digitální platby široce dostupné, si žádá spolupráci mezi mnoha hráči ve veřejné i soukromé sféře.

Výzkum aliance Better Than Cash Alliance studoval 25 zemí, včetně Indie, Nigérie, Tanzanie, Ghany, Brazílie a Mexika. Výsledkem bylo deset „katalyzátorů" neboli kroků, které mají prokazatelný silný dopad na pokrok ve vytváření ekonomik, v nichž jsou digitální platby široce dostupné.

"Nová studie institutu McKinsey Global Institute o digitálních financích pro všechny by měla inspirovat lídry nově se rozvíjejících zemí k tomu, aby začali rychle vytvářet ekonomiky, v nichž jsou digitální platby široce dostupné," uvedla doktorka Ruth Goodwin-Groen, generální ředitelka aliance Better Than Cash Alliance. "Zároveň jsme dnes zveřejnili studii, která ukazuje, jak se mohou vlády a firmy rychle odklonit od užívání hotovosti. Budování digitální ekonomiky bude sice těžká práce, nicméně podle nově zveřejněných dat je to zcela dosažitelné, navíc taková ekonomika bude hybnou silou inkluzívního růstu a pomůže lidem vymanit se z chudoby."

Tato zpráva rovněž zvýrazňuje stále větší důležitost přechodu na digitální platby. Data nashromážděná v uvedené zprávě prokazují přínosy digitální ekonomiky, včetně těch následujících:

- Indie dosáhne úspor 2 miliard amerických dolarů ročně digitalizací dotací na pohonné hmoty a rovněž sníží platební úniky.

- V Tanzanii přinesla digitalizace plateb mezi provozovateli přístavů a vládou úspory ve výši 175 milionů USD v ročních únicích na příjmech a má potenciál zvýšit HDP až o 1,8 miliardy USD.

- Brazílie ušetřila přes 30 procent v transakčních nákladech na částkách vyplácených vládou lidem.

- V důsledku instalace 20 tisíc prodejních zařízení dosáhlo Mexiko 17% nárůst u tohoto typu transakcí mezi lety 2014 a 2015.

Na základě analýzy výsledků bylo vytyčeno 10 kroků, které by mohly pomoci ostatním zemím urychlit iniciativy vedoucí k úspoře peněz, zvýšení daňových výnosů i počtu nových příležitostí, které by mohly tamním obyvatelům pomoci k lepšímu životu.

Těchto 10 katalyzátorů zahrnuje následující kroky:

1. Podporovat infrastrukturu pro přijímání digitálních plateb mezi obchodníky napříč mikropodniky i malými a středními podniky, aby bylo dosaženo vyššího využití mezi spotřebiteli a velkými plátci.

2. Využívat síly existujících sítí nebo platforem pro poskytování produktů a služeb digitálních plateb, aby došlo k rozšíření digitálních plateb rychleji a méně nákladným způsobem.

3. Vytvořit sdílenou digitální infrastrukturu pro aktéry na trhu s cílem snížit překážky ke vstupu na trh a podporovat inovace, a to v soukromých i veřejných institucích.

4. Vytvořit interoperabilitu s cílem snižovat překážky, které omezují digitální transakce na pouhou jednou platební platformu, aby došlo k rozšíření zavádění a přijímání digitálních plateb.

5. Vyvinout jedinečný identifikační program pro ověření totožnosti, ke kterému mají přístup aktéři ve veřejném i soukromém sektoru, jenž může pomoci rozšířit digitální platby a posílit finanční inkluzi. Pro zajištění odpovídajícího soukromí, zabezpečení a kontroly dat jsou rámce ochrany spotřebitelů zcela zásadní.

6. Digitalizovat rutinní platby často využívané jednotlivci při transakcích, což může učinit digitální platby příjemnější a zvýšit objem digitálních transakcí.

7. Digitalizovat vládní platby pro vylepšení ekosystému digitálních plateb úsporou transakčních nákladů a zvýšením dostupnosti plateb pro občany.

8. Digitalizovat vládní příjmové doklady pro pohodlnější užívání digitálních plateb ze strany jednotlivců i firem a snížení úniků a zvýšení výnosů. Klíčem je spolupráce se soukromým sektorem.

9. Vytvořit regulaci, která podporuje inovaci a odpovědné postupy, porozuměním mezerám a překážkám ve stávající regulaci a zapojením všech zúčastněných stran.

10. Zavést politiky, které pobízí k zavádění digitálních plateb, a zlepšují podmínky jejich užívání pro rychlejší a rozšířenější dostupnost digitálních plateb a jejich přijímání.

Porozumění těmto kroků pomůže vládám vyvinout na míru šitá stanoviska, díky kterým by mohly co nejlépe aplikovat tyto znalosti na svých trzích. Součástí této zprávy je i sada nástrojů, která má pomoci tvůrcům politik příslušné programy vyvinout.

Aliance Better Than Cash Alliance je globální partnerství vlád a mezinárodních organizací, které urychluje přechod od hotovostních plateb k digitálním s cílem snížit chudobu a podporovat inkluzívní růst. Jako sekretariát aliance slouží Kapitálový rozvojový fond OSN.

Více informací naleznete na www.betterthancash.org , sledujte nás na @BetterThan_Cash

KONTAKT: Angela Corbalan, ředitelka komunikací, angela.corbalan@uncdf.org, (+1) 917 224 9109

Klíčová slova USA-diplomacie-finance-Better Than Cash Alliance

Oblast
USA, Kanada, OSN, svět a Arktida (us)

Kategorie
Finance, ekonomika
Politika, veřejná správa a soudy

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.