Nejzajímavější změny v nakupování nábytku (INT-AČN)

Společnost INT (Interier.com, zivotnistyl.cz) tak jako každým rokem uskutečnila v rámci veletrhu MOBITEX další anketu týkající se spotřebního uvažování a chování návštěvníků oborových veletrhů s nábytkem. Na některé základní otázky tak existují odpovědi téměř dvou tisícovek respondentů z celé ČR umožňující zajímavé závěry:

Za jedno z nejzajímavějších lze beze sporu považovat zjištění, že nábytek čeští zákazníci skutečně kupují téměř výlučně očima a hovoří-li o provedení, mají na mysli design a nikoli podstatu. Vzali tedy za svoji prodejní strategii nábytkářských řetězců s popisy "provedení olše (višeň, buk)" a nábytek je tak další komoditou, kde rozdíl mezi substitutem a originálem zajímá jenom pár znalců. (Ještě nedávno bylo něco podobného možné jen v módě).

Druhým zajímavým faktem, který na předchozí navazuje, je "zkreslená cenová mapa". Na jejím vzniku a existenci se nepochybně podílí akční letáky řetězců. Čeští zákazníci sice mají konkrétní představu o požadovaném typu nábytku, jeho užitných vlastnostech a kvalitě provedení. Při porovnání nárokovaných vlastností s představou o potřebné investici nacházíme významný rozdíl dosahující až ke dvojnásobku. Představu o "polovičních cenách" kvalitního nábytku sdělují shodně jak obyvatelé Prahy, tak Vysočiny. Nejde tedy o regionální specifikum. Kvalitní český nábytek tak stojí mimo zájem nejen cenově citlivých skupin trhu a v ostré konkurenci levných dovozů se jen těžko uplatňuje. Více na http://www.zivotnistyl.cz

kontakt:

p.styx@interier.com

Klíčová slova ČR-dřevo-trh-nábytek-Milan Tříska-Int s.r.o.-PROTEXT

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Zpracovatelský a výrobní průmysl
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.