Někteří dodavatelé se vám za zády posmívají: Při nákupech totiž zbytečně platíte plné ceny. Zatímco ostatním prodávají stejné služby a výrobky za nižší ceny, vám to neřeknou. Připravili by se tím totiž o zisk.
Jak vysvětluje Jana Řehulková z Českého vzdělávacího centra, „všichni víme o tom, že můžeme vyjednáváním ušetřit. Když ale o výhodnější podmínky sami nepožádáme, dodavatelé nám je sami od sebe nenabídnou. A touto pasivitou se tak vlastně sami připravujeme o peníze.“
Mnoho spotřebitelů má pocit, že se žádostí o výhodnější podmínky ztrapní. Jak ale Jana Řehulková vysvětluje, obchodníci jsou na vyjednávání zvyklí: „Pokud dokážete správně formulovat to, co chcete, často vám nabídnou nižší cenu bez další diskuse. A stačí k tomu jen pár slov a chytře svou žádost zformulovat, aby v ní viděl výhodu i obchodník.“
Není přitom nutné vyhrožovat odchodem ke konkurenci, hrát dojemné scény nebo se agresivně dohadovat.
Řadu výhod můžeme získat třeba jen využitím možností, které jsme dřív přehlíželi.
„Když lidem ukazujeme, že k úspoře stovek nebo tisíců korun měsíčně stačí jen zvednout telefon nebo zkopírovat vzor dopisu, který jim dáváme, sami pak říkají, že je mrzí, že to neudělali dřív.“
Aby pomohli získat stejné výhody i ostatním, České vzdělávací centrum nyní vydalo bezplatný průvodce s názvem „Co před vámi chtějí utajit: Jak neplatit v roce 2013 ani o korunu víc, než ostatní“.
Zdarma si jej můžete stáhnout na http://www.AbySeVamNesmali.cz/
Jana Řehulková dodává, že „k získání výhodnějších podmínek je dobré také svou žádost správně načasovat. V průvodci proto popisujeme řadu tipů, které to usnadní. A zbavíte se také posměšků, že platíte zbytečně víc než ostatní.“
Kontakt:
Jana Řehulková, ředitelka
České vzdělávací centrum s.r.o.
Email: jana.rehulkova@cvc.cz
Telefon: 585227076