Nakupování na slevomatech využívají převážně méně majetní uživatelé internetu. Až 53 % provozovatelů www stránek a e-shopů má k slevomatům pozitivní vztah. Vyplývá to z průzkumu IRISOFT SYSTEMS, s.r.o. provozujícího ByznysWeb.cz.
Anonymní průzkum realizovaný prostřednictvím online dotazníku vyplnilo 300 provozovatelů web stránky nebo e-shopu. Průzkum měl poukázat na efekt slevových kuponů pro web stránky a eshopy.
"Slevové portály jsou pro web stránky a internetové obchody vhodné především na jednorázové akce (uvedlo 53 % respondentů), protože mají okamžitý efekt (42 % respondentů). Tímto způsobem využívá slevomaty až 50 % respondentů - na promo akci jeden až pětkrát ročně," vysvětluje Sales Manager Ing. Jana Polakovičová z IRISOFT SYSTEMS, s.r.o.
"29 % majitelů web stránek a e-shopů označilo slevomaty za trendy nástroj. Slevomaty využívá ve větší míře méně majetná populace Čechů (uvedlo 74 % respondentů)," dodává Ing. Jana Polakovičová.
32 % respondentů se domnívá, že efekt slevomatů se dá velice dobře měřit - např. pokud v rámci hypertextového odkazu v reklamě na slevomatu využijete URL Builder.
Mezi negativa slevových portálů patří postupné získávání image výprodejového portálu (37 %) a následně možné ohrožení lojality e-shopu (uvedlo 11 % respondentů).
Negativní vztah ke slevomatům má až 47 % respondentů, jako hlavní důvody uvedli, že slevomaty nejsou vhodné pro jejich produkty (42 %), nebo si berou provizi (33 %). U 8 % respondentů negativní vztah pramení z faktu, že cílová skupina na nich nenakupuje.
Respondenti jako nejpreferovanější slevomaty uvedli slevotok.cz, slevomat.cz, zapakatel.cz, vykupto.cz nebo ukazslevy.cz.
Kontakt:
Mgr. Jana Kalašová
- ByznysWeb.cz - tvorba www stránek
- nabídka školení, internetové reklamy
- ByznysBLOG.cz - blog o podnikání na internetu
- e-mail: kalasova@irisoft.cz; info@byznysweb.cz
- telefon: +420 222 746410