Většina lidí si mozkové trusty či výzkumné týmy představuje nejčastěji jako skupiny analytiků, kteří se zabývají závažnými problémy typu energetická politika či světový mír. Ale mozkový trust věnovaný výhradně brašnám na fotoaparáty? Ani tato skutečnost však designéra Douga Murdocha před pěti lety neodradila od založení firmy Think Tank Photo (http://www.thinktankphoto.com.
(Fotografie: http://photos.prnewswire.com/prnh/20100907/LA53850)
(Fotografie: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100907/LA53850)
Příběh firmy Think Tank Photo připomíná klasický americký sen. Stejně jako společnosti Hewlett-Packard či Apple, začínala firma Think Tank Photo ve spoře osvětlené garáži Murdochova domu v Severní Kalifornii. Zde, mezi kusy látky, obklopen šicími stroji a stolem na střihání látek, Murdoch vytvořil revoluční vizi podnikání v oboru brašen na fotoaparáty.
Stejně jako běžný mozkový trust, založil Murdoch své podnikání na jednoduchém principu. Brašny na fotoaparáty jsou vyrobeny na základě názorů stovek profesionálních fotografů. Firma má svůj vlastní tým špičkových návrhářů, kteří na základě požadavků fotografů, navrhnou několik verzí brašny, následně vyrobí prototypy a z nich podle hodnocení fotografů vyberou konečný výrobek.
"Jako někdo, kdo vydělával slušné peníze navrhováním brašen pro různé značky, jsem klidně a pohodlně mohl tuto práci dělat dál," řekl Murdoch. "Já jsem však věděl, že v tomto oboru existuje obrovská příležitost vytvořit nový obchodní model, který tento průmysl revolučním způsobem změní."
Po mnoho let se Murdoch a jeho bývalý kolega Mike Sturm zabývali návrhem produktů pro fotografický průmysl a sledovali, jakým způsobem pracují výrobci fotografických brašen. Nakonec zjistili, že výrobky nesplňovaly konkrétní požadavky profesionálních fotografů.
"A to byla chyba," řekl Murdoch, "a současně příležitost."
Poté co se hlavní hybnou silou v oboru fotografických brašen staly nízké ceny, si Murdoch uvědomil, že na trhu existuje volné místo pro špičkové, na míru šité fotografické brašny. To o co firma může ztratit na objemu objednávek naopak může získat špičkovou kvalitou a designem, které ospravedlní vyšší ceny. A tak se narodil obchodní model firmy Think Tank Photo.
Když Murdoch a Sturm přehodnocovali obor ve kterém působí a hledali skryté příležitosti, vzpomněli si na dva fotoreportéry, kteří v minulosti měli zájem poskytnout své rady a názory ohledně designu fotografických brašen. Jednalo se o držitelku Pulitzerovy ceny Deanne Fitzmaurice a o fotoreportéra Kurta Rogerse. Oba tito fotoreportéři mají dohromady více než 50 let zkušeností s fotografováním různých akcí, od válek po svatby a od sportu po politiku. To všechno Fitzmaurice a Rogers viděli a fotografovali.
Všichni chtěli, aby mozkový trust byl skutečný mozkový trust, prostě místo, kde nejlepší fotoreportéři a ostatní profesionální fotografové mohou podstatnou měrou ovlivnit design fotografických brašen a také politiku a směřování firmy, včetně jejího dalšího růstu.
Jejich nová fotografická brašna Sling-O-Matic(TM) s popruhem přes rameno je klasickým příkladem toho, jak „mozkový trust“ vyřešil základní problém, se kterým se tento obor dlouho potýkal. Štíhlovky neboli útlé brašny, které se nosí přes rameno, bylo až donedávna možné nosit pouze přes jedno rameno, což způsobovalo únavu.
"A přesně tento problém jsme s naší novou útlou brašnou Sling-O-Matic(TM) vyřešili," řekl Murdoch. "Profesionální objektivy a čočky jsou opravdu těžké. A strávit celý den v terénu s klasickou brašnou na stále stejném rameni způsobuje svalovou únavu a poškození vazů."
Fotografická brašna Sling-O-Matic(TM) od firmy Think Tank Photo je první útlou brašnou, kterou lze snadno a rychle upravit tak, aby ji bylo možné nosit na obou ramenou. Jediným pohybem lze brašnu Sling-O-Matic(TM) rychle přehodit z jednoho ramene na druhé, a to bez toho, aniž by se jakkoli ztratila výhody útlých brašen, pro které si je fotografové pořizují.
Během pouhých pěti let se Murdochovi a jeho kolegům podařilo vybudovat z firmy Think Tank Photo předního globálního hráče na poli fotografického příslušenství.
"Naším cílem je nabídnout naše příslušenství všem profesionálním fotografům na světě, kteří svou práci berou opravdu vážně," řekl Murdoch. "Spolupracujeme s maloobchodníky a distributory ze všech koutů světa a vítáme další zájemce, kteří by nás ve svých zemích chtěli zastupovat.
"Začít s podnikáním ve firmě Think Tank bylo velkým rizikem. Ovšem na základě našich zkušeností s fotografy jsem věděl, že pokud budeme opravdu naslouchat jejich potřebám a vytvoříme produkty, které tyto potřeby uspokojí, získáme jejich podporu. Díky tomu, že jsme zůstali věrni naší vizi a poslání, se nám splnil sen a stali jsme se inovativní a na zákazníky orientovanou firmou."
KONTAKT:
Brian Erwin
Brian_Erwin@thinktankphoto.com
Tel: +1-707-527-0101, l. 208
Upozornění pro vydavatele:
Obrázek (obrázky) k této tiskové zprávě si můžete stáhnout prostřednictvím sítě PA Photowire. Pokud si chcete obrázky stáhnout, přejděte na http://www.pa-mediapoint.press.net. Pro prohlížení obrázků navštivte http://www.mediapoint.press.net nebo http://www.prnewswire.co.uk.
Obrázek k této tiskové zprávě je také ke stažení na webových stránkách European Pressphoto Agency (EPA) - http://www.epa-photos.com.
Zdroj: Think Tank Photo