Ministryně Marksová bude diskutovat o věkových stereotypech

Vrcholní představitelé z politické, mediální a akademické sféry se budou zabývat detailní analýzou mediálního obsahu věnovaného informování o seniorech.

10. března 2015 se v sídle Českého rozhlasu v Praze uskuteční diskuze s názvem „Stárnutí populace: Senioři, média a veřejné mínění“. Akce je již třetím pokračováním dlouhodobého projektu společnosti KEYNOTE (ne)stárneme!, který se věnuje dopadům demografických změn spojených se stárnutím populace v České republice.

Hlavním tématem diskuze bude vykreslení seniorů v televizních, rozhlasových, tiskových, tištěných a internetových médiích. Z databáze monitorovací společnosti Newton Media vyplívá, že v roce 2014 se celostátní deníky rozhlas a televize věnovaly starším občanům v téměř dvou stovkách zpravodajských příspěvků, přičemž většina z nich pojednávala o seniorech jako o obětech trestných činů (drobné krádeže, podvody, násilná trestná činnost), či lidech ve špatné sociální situaci. Je možné tvrdit, že média napomáhají k tvorbě negativních stereotypů o seniorech?

K této otázce se již vyjádřilo Ministerstvo práce a sociálních věcí, které dnešní média označilo za „živnou půdou pro ageismus a mezigenerační nesnášenlivost.“

Diskutovat přijde generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan, ministryně práce a sociálních věcí České republiky Michaela Marksová, ředitel společnosti EMPRESA MEDIA Daniel Köppl, šéfredaktor Českého rozhlasu Dvojky Miroslav Dittrich a vědecký pracovník Národohospodářského ústavu Akademie věd České republiky a Univerzity Karlovy Radim Boháček.

Podrobné informace o programu jsou k dispozici na stránkách http://www.keynote.cz

V případě zájmu o účast na diskuzi či se obracejte na Tomáše Bendla.

KONTAKT:

Tomáš Bendl

Telefon 739 422 835

E-mail: bendl@keynote.cz

Klíčová slova ČR-lidé-sociální-politika

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Politika, veřejná správa a soudy

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.