Maturita z informatiky dle konceptu ECDL

Využití mezinárodních vzdělávacích standardů při maturitní zkoušce z informatiky se nabízí jako velmi lákavá možnost – studenti by kromě maturitního vysvědčení mohli získat také mezinárodně platné certifikáty, zjednodušilo by se porovnávání výsledků na národní i mezinárodní úrovni a procesní standardizace zkoušky by garantovala nezávislost a objektivitu hodnocení.

„Hlavní výhodou maturitní zkoušky dle konceptu ECDL je orientace na přenositelné digitální dovednosti reálně uplatnitelné v běžném životě, studiu i na trhu práce.“ vysvětlil Ing. Jiří Chábera, manažer pracovní skupiny ECDL Česká republika. Z procesních důvodů není bohužel použití klasických ECDL zkoušek v rámci maturit v současné době v České republice možné, přestože vzdělávací programy ECDL svým obsahem pokrývají takřka všechny požadavky RVP i mnoha ŠVP. Odborníci z týmu ECDL Česká republika proto připravili unikátní sylabus a komplexní testové úlohy pro maturitu z informatiky, které obsahově vychází z programů ECDL Core a ECDL Advanced.

„Protože máme na škole dlouholeté pozitivní zkušenosti s konceptem ECDL při realizaci školního vzdělávacího programu všech studovaných oborů vzdělávání, využití sylabu mezinárodně uznávaného konceptu pro praktickou formu maturitní zkoušky z informatiky se z řady dobrých důvodů nabízelo, a tak jsme se rozhodli jej využít.“ řekl Josef Tomek ředitel Gymnázia Postupická z Prahy 4.

Profilová část maturitní zkoušky z informatiky proběhla 20. dubna 2015, a to bez jakýchkoliv procesních či technických problémů. Žáci měli na vypracování praktické zkoušky 180 minut. Maturitu skládalo celkem 12 studentů a všichni studenti zkoušku složili úspěšně. Byly uděleny dvě známky 1 (výborné) a jedna dostatečná (4), ostatní studenti byli hodnoceni známkami chvalitebný (2) a dobrý (3), což zcela odpovídá očekávanému statistickému rozložení.

„Celkově máme z nové podoby maturity velmi dobrý pocit. Praktická forma maturity je podle našeho názoru krok správným směrem a myslím, že ve spolupráci s týmem ECDL se nám podařilo najít vhodný stupeň obtížnosti.“ shrnul dojem z maturity dle konceptu ECDL Ing. Miroslav Kulhánek, učitel informatiky a výpočetní techniky na Gymnáziu Postupická.

Gymnázium Postupická dlouhodobě využívá mezinárodní koncept ECDL ve výuce informatiky a studenti v průběhu studia skládají ECDL zkoušky z různých modulů obou dostupných stupňů obtížnosti. Kromě zkoušek zaměřených na běžné kancelářské digitální kompetence mohou skládat žáci gymnázia i zkoušky zaměřené na grafiku, webové stránky, projektové plánování, mobilní technologie či bezpečné využívání digitálních technologií.

Kontakt:

ECDL Česká republika při ČSKI, Evropská 2758/11, 160 00 Praha 6, www.ecdl.cz, info@ecdl.cz, tel: 224 904 242

Klíčová slova ČR-vzdělání-školy-počítače

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
IT, telekomunikace
Věda, vzdělávání a školství

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.