Máte spokojené zaměstnance?

Nedávno jsem četla rozhovor s jedním vysoce postaveným manažerem úspěšné české firmy, který kladl velký důraz na to, aby jeho zaměstnance práce bavila a aby byli v práci spokojení. Tomu pak přisuzoval významný podíl na celkovém úspěchu firmy. Je hezké vidět, že existují zaměstnavatelé, kterým záleží na jejich tzv. human resources a že je nepovažují jen za jeden z dalších vstupů do výroby. Že se zajímají o to, jak se jejich zaměstnanci v práci cítí, zda je práce baví a naplňuje. Dbají na jejich osobní rozvoj, kariéru, ale třeba i na možnosti zábavy a volnočasového vyžití nebo dokonce zdravý životní styl. A ono to, zdá se, funguje.

Spokojený zaměstnanec bývá totiž i výkonný a loajální zaměstnanec.

A jak může taková péče o zaměstnance v praxi vypadat? Jak lze například dbát o zdraví zaměstnanců? Například tím, že jim zaměstnavatel poskytne nadstandardní zdravotní péči, závodního lékaře nebo lékaře specialistu dle druhu vykonávané práce přímo ve firmě, ale třeba i zdravé stravování v závodní jídelně nebo sportovní vyžití po práci. Zaměstnanci budou zdravější, ubydou návštěvy u lékařů a absence, sníží se nemocnost, zvýší se výkonnost, a to vše se pozitivně projeví na výsledcích firmy. U určitých profesí bude zase hrát prim osobní rozvoj, kariéra a další vzdělávání. Zaměstnavatel může zaměstnancům finančně přispívat na vzdělávací kurzy nebo je sám pořádat.

Když jsou zaměstnanci v práci spokojení, sníží se zpravidla i fluktuace. A každý zaměstnavatel, který se s tímto problémem potýká, ví, jak těžké je dosahovat dobrých výsledků, když se lidé ve firmě neustále mění. K dobrým výsledkům firmy nepřispívá ani stísněná a depresivní atmosféra nebo kolektiv znuděných či permanentně naštvaných zaměstnanců, kteří jen hledají způsob, jak se práci co nejvíce vyhnout, a pracovní dobu tráví zábavou na internetu a pomlouváním zaměstnavatele.

Zkrátka, budou-li spokojení zaměstnanci, pozitivně se to odrazí na výsledcích firmy a následně bude spokojen i jejich zaměstnavatel.

Kontakt:

http://www.tukutuku.cz/

Klíčová slova ČR-práce-média-společnost-trendy

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Média, společnost a životní styl

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.