Marks & Spencer pokračuje ve svém útoku na aditiva

Společnost Marks & Spencer oznámila, že do konce roku 2007 odstraní veškerá umělá barviva a příchuti z 99 % veškerých potravin prodávaných v síti Marks & Spencer. Do konce června budou dále všechny potraviny Marks & Spencer 100% bez Aspartamu*.

Toto rozhodnutí následuje po průkopnické iniciativě maloobchodu s cílem odstranit z veškerého potravinářského sortimentu hydrogenované tuky a nastavit tím laťku všem ostatním maloobchodníkům s potravinami.

V rámci této iniciativy zakázala společnost Marks & Spencer aditiva, u kterých panovaly největší obavy z intolerance konzumenty a aditiva přidávaná do dětské výživy s obsahem umělých barviv typu Ponceau 4R, Sunset Yellow, Carmosine a Quinoline Yellow přidávaných do dortů a pečiva. Marks & Spencer již delší dobu nepoužívá více než polovinu EU povolených aditiv, jako je glutamát sodný a tartrazin**.

David Gregory, technický ředitel společnosti Marks & Spencer, k tomu říká: "Jádrem našeho plánu A oznámeného na počátku tohoto roku je pomoci konzumentům začít vést zdravější životní styl. Do září t.r. bude 95 % našich potravin bez umělých barviv a příchutí - toto procento se týká veškerých našich potravin pro děti, dortů a pečiva. Zbývající čtyři procenta výrobků jsou sušenky a jiné potraviny, u kterých bude přeměna provedena do konce roku. Hledáme způsoby, jak odstranit umělá barviva a příchuti z nejohroženější oblasti, kterou představují například právě sladkosti."

"Náš sortiment nealkoholických nápojů neobsahuje umělá barviva ani příchuti, s výjimkou kol, u kterých pracujeme na odstranění i toho posledního umělého barviva."

Tento tah velmi přivítala vůdčí charitativní organizace Skupina na podporu hyperaktivních dětí (HACSG), která odstranění umělých barviv z potravin pro děti doporučuje. Nick Giovannelli, vedoucí projektu HACSG, říká: "Vítáme úsilí společnosti Marks & Spencer o 99% podíl veškerých potravin bez umělých barviv a příchutí. To je významný čin a velký závazek, který podle našeho mínění spotřebitelé velmi uvítají."

V čem jsou potraviny Marks &Spencer první:

- Aditiva - Marks & Spencer používá ve všech svých potravinách jen 180 aditiv - toto číslo se rovná 50% zastoupení známých aditiv (kterých je celkem 360).

- HVO (Hydrogenated Vegetable Oil) - jsme první maloobchodní řetězec, který ze všech svých potravinových výrobků zcela odstranil ztužené rostlinné tuky.

- Eat Well - veškeré produkty řady Eat Well jsou bez umělých příchutí, barviv a sladidel a kromě toho skýtají ještě některou z dalších výhod, jako například nízký obsah tuku, vysoké procento vlákniny nebo olejů omega-3.

- Potraviny bez genetické modifikace - dodržujeme naši strategii výhradního prodeje potravin bez geneticky modifikovaných surovin.

- Program snižování spotřeby soli - Marks & Spencer je lídrem ve snižování obsahu soli - v oblastech omáček, koláčů a ovocných dortů jsme o 3 roky dříve splnili cíle Agentury pro potravinářské normy (FSA). To jen vyzdvihuje předchozí úspěch společnosti Marks & Specner při splnění cílů FSA - cereálie, hotová jídla a chléb.

- Vejce od slepic z volných chovů - ve všech našich produktech používáme pouze vejce od slepic z volných chovů.

- Pesticidy - nadále si udržujeme vedoucí postavení v oblasti snižování pesticidů. Zakázali jsme již 70 pesticidů a pracujeme na vyřazení dalších 9.

* Aspartam patří mezi nejpoužívanější umělá sladidla v potravinářství.

** Tartrazin (E102) je syntetické žluté azobarvivo, které se přidává do ovocných drtí, likérů, obarvených šumivých nápojů, instantních pudingů, polévek, zmrzlin, bonbónů, žvýkaček, marcipánu, marmelády, želé, hořčice, jogurtů a dalších výrobků.

Pro informace kontaktujte:

Renata Fišerová - manažer značky

Tel.: 221 987 225 (200-1)

e-mail: renata.fiserova@marks-and-spencer.cz

Fax: 221 987 202

http://www.marks-and-spencer.cz

Petra Budínová - asistent marketingu

Tel.: 221 987 223 (200-1)

e-mail: petra.budinova@marks-and-spencer.cz

Klíčová slova ČR-potraviny-trh-firmy-Marks & Spencer-PROTEXT

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
Potraviny, gastronomie

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.