Krize finančního trhu v Německu již dopadá na malé a střední firmy

V Německu se projevují první známky mezinárodní krize finančního trhu. Dotčena je zejména střední vrstva. Creditreform provedl aktuální průzkum mezi více než 4.000 malými a středními podniky, který ukázal: možnosti financování podniků jsou bankovní krizí negativně ovlivněny. 32,5 procenta dotázaných podnikatelů přiznává, že se přístup k finančním prostředkům od minulého podzimu ztížil, nebo výrazně ztížil. Zasahuje zejména podniky, které disponují nízkým vlastním kapitálem, a podniky do deseti zaměstnanců. Až 42 procent těchto společností má v důsledku finanční krize problémy s podnikovým financováním. U nemalého počtu těchto středně velkých podniků jsou zatím zavřeny dveře k úvěrovému financování.

Malým podnikům komplikují život zejména dvě věci: jednak změna úvěrové politiky, jednak banky vyžadují pro poskytnutí půjčky větší záruky. 23 procent podniků referuje, že jejich úvěrová instituce již účtuje vyšší úroky. Středně velké podniky čeká v následujících měsících další zostření. Téměř dvě třetiny společností (63 procent), které si chtějí vzít úvěr, počítají s vážnými obtížemi. Každý třetí podnik očekává vyšší úroky.

Problémy při financování činnosti z cizích zdrojů by mohly ovlivnit i české exportéry, kteří nejvíce obchodují právě s německými firmami. V důsledku dražších úvěrů a nedostatku volných finančních prostředků Creditreform předpokládá negativní vliv na platební morálku zejména u malých a středních podniků. České firmy by proto měly dbát ve zvýšené míře na včasné prověření bonity svých odběratelů a rychlé inkaso svých pohledávek.

Kontakt:

Cyril Mores

Creditreform s.r.o.

Pelléova 55/17, Praha 6

Telefon:+420 226 070 841

E-mail: c.mores@creditreform.cz

Klíčová slova ČR-Německo-finance-hospodářství-Creditreform-PROTEXT

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Finance, ekonomika

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.