Krachy otřásly důvěrou Čechů v cestovní kanceláře

Série krachů cestovních kanceláří v minulých turistických sezónách vede Čechy k opatrnosti. Přestávají věřit cestovním kancelářím s výjimkou těch největších a nejznámějších.

Portál Krachycestovek.cz oslovil stovky klientů CK, které v minulosti vyhlásily úpadek. Z průzkumu vyplynulo, že skoro polovina z nich (49 %) si letošní dovolenou zařídí raději sama. Toto rozhodnutí nepřekvapí například u rodiny, která prostřednictvím dotazníku vzkázala: „Vždycky jsme si dovolenou zařizovali sami, loni jsme to poprvé zkusili s cestovní kanceláří. No – a ta zkrachovala, takže se letos vrátíme k rodinné tradici.“

Další z účastníků průzkumu je navzdory loňské zkušenosti s krachem stále optimistou a na dovolenou se chystá opět s cestovní kanceláří. Pojede na cyklistický zájezd do Francie. „Kdyby mne tam cestovka zase nechala, vrátím se domů jednoduše na kole,“ napsal.

Jako alternativu se část oslovených chystá zvolit dovolenou se zahraniční cestovní kanceláří (12 %).

Čtvrtina oslovených (26 %) se letos na dovolenou vůbec nechystá. Jako důvod nejčastěji uvádějí, že jim v rozpočtu stále citelně scházejí peníze, které nedostali zpět za zájezdy podpojištěných cestovek.

„Dovolenou strávím doma, na cestování nemám. Staršího syna, pro zlepšení zdravotního stavu, bere k moři babička s dědou,“ popsala další účastnice průzkumu.

Stoprocentní důvěru si zachovávají jen opravdu velké a tradiční cestovní kanceláře. Účastníci průzkumu nejčastěji zmiňovali Čedok a Alexandrii. Vedle nich si v očích cestovatelů vedou dobře také malé CK specializované zejména na zájezdy pro aktivní lidi, například Adventura.

Kontakt pro bližší informace:

Jan Kratochvil

Občanské sdružení Krachy Cestovek

info@krachycestovek.cz

+420 731 309 839

Klíčová slova ČR-společnost-rekreace-styl-Krachy Cestovek-PROTEXT

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Média, společnost a životní styl
Služby, cestovní ruch

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.