JCDecaux SA (Euronext Paris : DEC), jednička v Evropě a v Asii-Pacifiku a světová dvojka v oblasti venkovní reklamy, si dovoluje s odkazem na oznámení města Prahy ze dne 12. června a na články z tisku týkající se prohlášení zástupců města ve věci městského mobiliáře v Praze připomenout následující body:
1. Když Praha v roce 1990 vyhlásila výběrové řízení na instalaci a provozování městského mobiliáře, vyhrála ho firma Dambach a společnost JCDecaux skončila až na druhém místě.
2. Na JCDecaux se obrátilo samotné město Praha po neúspěšné instalaci městského mobiliáře firmou Dambach. Výsledkem jednání bylo uzavření smlouvy dne 13. listopadu 1994.
3. JCDecaux splnila své povinnosti a provedla celkový sjednaný počet plnění, kromě 21 velkoplošných reklam a čtyř sociálních zařízení, k nimž město Praha dosud nevydalo potřebná povolení.
4. Zástupci města Prahy a zejména primátor Pavel Bém několikrát zdůraznili vynikající úroveň práce JCDecaux (viz například dopis Pavla Béma ze dne 7. července 2004).
5. Smlouva je pro obě strany ekonomicky vyrovnaná. Studie, kterou v roce 2006 provedla společnost Arthur D. Little, dokazuje, že doba trvání 25 let je opodstatněna velkými ztrátami JCDecaux během prvních šesti let provádění smlouvy.
6. Město si přálo upravit některé aspekty stávající smlouvy, a to zejména poplatky. I když k tomu JCDecaux nebyla povinna, na toto jednání přistoupila za podmínky, že získá uspokojivou kompenzaci.
7. JCDecaux velice lituje, že nebylo možné dosáhnout dohody, i když k tomu byly obě strany velmi blízko. JCDecaux vychází z toho, že hlavní město České republiky, plnoprávný člen Evropské unie, bude dodržovat své smluvní závazky přijaté vůči přednímu evropskému investorovi.
Klíčová čísla vypovídající o skupině
- Obrat r. 2006: 1946,4 milionu eur; obrat T1: 473,1 milionu eur;
- JCDecaux je kotována na Eurolistu Euronext v Paříži a je součástí indexů Euronext 100 a FTSE4Good;
- světová jednička v oblasti městského mobiliáře (334.000 reklamních ploch);
- světová jednička v oblasti reklamy na letištích se 141 letišti a více než 300 smlouvami v oblasti metra, autobusové, vlakové a tramvajové dopravy (213.000 reklamních ploch);
- evropská jednička v oblasti velkoplošné reklamy (216.000 reklamních ploch);
- jednička v oblasti venkovní reklamy v Číně (83.000 reklamních ploch v 21 městech);
- světová jednička v oblasti samoobslužných půjčoven kol;
- 763.000 reklamních ploch ve 48 zemích;
- působí v 3500 městech nad 10.000 obyvatel;
- 8100 spolupracovníků.
Ředitelství pro komunikaci
Tisková mluvčí
Agathe Albertini
Tel : +33 (0)1 30 79 34 99
Fax : +33 (0)1 30 79 75 39
Generální ředitelství financí
Vztahy s investory
Alexandre Hamain
Tel : +33 (0)1 30 79 79 93
Fax : +33 (0)1 30 79 77 91
ČTK ke zprávě vydává přílohu, která je k dispozici na internetu na adrese http://www.protext.cz