iHNed.cz vyrazil čtenářům dech

Představte si ten šok - ráno se probudíte, u snídaně otevřete noviny a nevěříte svým očím: "Správný hospodář čte jedině Hospodářské noviny. K doptání v každé trafice." A ten zažloutlý formát, ten přece znáte jen z filmů pro pamětníky.

Podobnou situaci zažily ve čtvrtek 28. června 2007 tisíce čtenářů zpravodajského serveru iHNed. Ten se totiž přenesl o 100 let zpět a objevil se v kouzelném retro-designu novin z období Rakousko-Uherska. Hlavní článek dne potom tvořila každou půlhodinu aktualizovaná exkluzivní reportáž sledující osudy Cimrmanovy expedice v pohoří Altaj.

Projekt vznikl v internetové agentuře MEDIA FACTORY, která se jako dlouhodobý sponzor Divadla Járy Cimrmana sešla s Economia OnLine, provozovatelem serveru iHNed.cz, mezi mecenáši sbírky "Národ tobě, Járo Cimrmane" na podporu Expedice Altaj - Cimrman. "Využili jsme příběhu o Cimrmanově neúspěšné výpravě do altajských velehor z roku 1907 z pera Zdeňka Svěráka a Ladislava Smoljaka, který byl napsán jako historický podklad pro Expedici Altaj Cimrman," říká o vzniku této aktivity Leoš Špachta, výkonný ředitel MEDIA FACTORY. "Nápad přesunout portál iHNed do designu roku 1907 a přinést z Cimrmanovy výpravy reportáž přijali v Economia OnLine s nadšením a redakční tým významně přispěl k jeho realizaci."

Akce vzbudila značný rozruch, na serveru se rozproudila živá diskuse plná nadšení z neobvyklé proměny designu. "Reakce čtenářů byly velmi pozitivní a změna se jim líbila. Mnozí dokonce navrhovali vizáž 1907 ponechat, a proto pracujeme na tom, abychom ilustrovaný skin nechali našim návštěvníkům přístupný," hodnotí projekt Leona Daňková, marketing manager Economia OnLine.

Realizace projektu je názorným příkladem využití nových trendů v online marketingu - na rozdíl od standardních reklamních kampaní, jejichž efektivita se stále snižuje, byl zde využit zejména neotřelý nápad a nezvyklý způsob zpracování. A právě spojením netradičního formátu s vtipným příběhem dokázal tento přístup zásadně zvýšit účinnost sdělení, informace o připravované Expedici Altaj - Cimrman a sbírce na její podporu. Kampaň velmi efektivně zasáhla cílové publikum, rozpoutala diskusi a bez další marketingové podpory se lavinovitě virálně šířila daleko za hranice skupiny primárně oslovených pravidelných čtenářů zpravodajství iHNed.

Kontaktní informace pro média:

Ing. Leoš Špachta, Managing Director

MEDIA FACTORY Czech Republic, a.s.

Žerotínova 32, 130 00 Praha 3

E-mail: leos.spachta@mediafactory.cz

Tel.: +420 605 204 542

MEDIA FACTORY Czech Republic, a.s. (http://www.mediafactory.cz) je přední český poskytovatel komplexních internetových služeb a zakládající člen oborové Asociace dodavatelů internetových řešení. Mezi její klienty patří např. Hypoteční banka, Modrá pyramida stavební spořitelna, Raiffeisenbank, FERRERO Česká, OPAVIA-LU, OREA Hotels, holding UNIPETROL a řada dalších.

Economia OnLine je multimediální divize vydavatelství ECONOMIA a. s.. Hlavním předmětem její činnosti je provoz zhruba třiceti zpravodajských, odborných a tematických webů projektu http://www.iHNed.cz, prodej online archivů, informačních a zpravodajských servisů a zpravodajství na mobilní telefony.

Expedice Altaj - Cimrman, o.s. je občanské sdružení, které vyhlásilo spolu s Nadací Charty 77 celonárodní sbírku "Národ tobě, Járo Cimrmane" na podporu Expedice Altaj - Cimrman (http://www.altajcimrman.cz), jejímž úkolem je dobýt dosud bezejmenný vrchol v altajském pohoří a pojmenovat ho Hora Járy Cimrmana.

ČTK ke zprávě vydává fotografii, která je k dispozici v databázi ČTK Protext - foto a na internetu na adrese http://www.protext.cz

Klíčová slova ČR-média-internet-Media Factory-PROTEXT

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Média, společnost a životní styl
IT, telekomunikace

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.