Předvánoční čas je každým rokem rájem nejen pro tuzemské obchodníky. Do zahraničí se na předvánoční nákupy letos vydá až 17 % obyvatel České republiky. Češi se za nákupy nejčastěji vydávají do Německa, dále také do Rakouska či Polska. Vyplývá to z výzkumu, který realizovala v rámci pravidelného omnibusu IBRS OBSERVER v listopadu agentura IBRS na reprezentativním vzorku 1000 respondentů z celé České republiky, vybíraných kvótní metodou.
Cílem českých spotřebitelů jsou především nákupy oděvů (75%), potravin (71 %), parfumerie či kosmetiky (57 %) a elektroniky (45 %).
Zahraniční nákupy před Vánoci lákají více ženy (19%) než muže (14%). Muži častěji než ženy v zahraničí utrácí za elektroniku, ženy naopak za kosmetiku a parfumerii a oděvy.
IBRS působí na českém trhu od roku 1994 a svým klientům z různých oblastí poskytuje plný servis v oblasti marketingového výzkumu.
Prostřednictvím svých zástupců je členem ESOMAR. Dotazování probíhalo prostřednictvím tazatelské sítě IBRS osobními rozhovory face to face s přímým zápisem pořízených dat do notebooku (CAPI). Více na: http://www.ibrs.cz
Kontakt:
Monika Bérešová
Research Executive
tel.: 274 822 174, GSM: 734 852 651,
beresova@ibrs.cz, http://www.ibrs.cz, http://www.mujpanel.cz
ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu s grafem, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz