IBRS: Nákupy Čechů v zahraničí

Zahraniční nákupy jsou stále atraktivním lákadlem pro mnoho Čechů. Až 28 % z nich jezdí nakupovat do zahraničí. Vyplývá to z výzkumu, který realizovala v rámci pravidelného omnibusu IBRS OBSERVER v únoru agentura IBRS na reprezentativním vzorku 1000 respondentů z celé České republiky, vybíraných kvótní metodou. Češi jezdí nakupovat průměrně třikrát za rok. Cílem českých spotřebitelů jsou především nákupy oděvů (77 %), potravin (59 %) a elektroniky (47 %). Nejvíce Čechů utratí za hranicemi do 5 tisíc korun (55 %), 32 % utratí do 10 tisíc korun a 13 % je ochotných ulehčit své peněžence až o několik desítek tisíc korun.

Zahraniční nákupy lákají o něco více muže (30 %) než ženy (27 %). Obecně také platí, že muži jsou ochotní za nákupy v zahraničí utrácet v cenovém rozmezí mezi 5 až 10 tisíci korunami (36 %), stejnou částku ale utratí jen 27 % žen. Doménou žen jsou především nákupy oděvů (80 %) a potravin (63 %). Oděvy lákají především ženy mladšího věku do 29 let (více než 80 %).

IBRS působí na českém trhu od roku 1994 a svým klientům z různých oblastí poskytuje plný servis v oblasti marketingového výzkumu.

Prostřednictvím svých zástupců je členem ESOMAR. Dotazování probíhalo prostřednictvím tazatelské sítě IBRS osobními rozhovory face to face s přímým zápisem pořízených dat do notebooku (CAPI). Více na: http://www.ibrs.cz

Kontakt:

Monika Bérešová

Research Executive

tel.: 274 822 174,

GSM: 734 852 651, beresova@ibrs.cz

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu s grafy, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz

Klíčová slova ČR-trh-firmy-IBRS

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.