Hay Group uvádí žebříček nejlepších firem pro vedoucí pracovníky

Osmá každoroční studie firmy Hay Group přináší žebříček nejlepších firem pro vedoucí pracovníky * Přední společnosti podporují schopnost vést na všech úrovních, což přináší inovace a umožňuje dosažení skvělých provozních výsledků

Hay Group, globální manažerská a poradenská firma, dnes zveřejnila již poosmé svou každoroční Studii nejlepších firem pro vedoucí pracovníky a žebříček 20 nejlepších firem v této oblasti. Studie hodnotí nejlepší firmy z pohledu vedoucích pracovníků z celého světa a zkoumá jak tyto společnosti podporují talenty a inovaci ve svých firemních strukturách. V letošním roce se na prvním místě umístila společnost Procter & Gamble, před firmami Microsoft, General Electric a Coca-Cola.

Podle studie Hay Group jsou nejlepšími firmami pro vedoucí pracovníky ty, které se zaměřují na účelnou rozvojovou strategii, která umožňuje vedoucím pracovníkům v rámci celé organizace vydat ze sebe to nejlepší a uchovat si motivaci. 73% ze žebříčku 20 nejlepších společností v této oblasti prohlašuje, že dávají všem zaměstnancům na všech úrovních organizační struktury příležitost k dalšímu rozvoji a uplatňování schopností, které jsou potřebné pro vedení a řízení ostatních. V rámci ostatních firem tuto strategii uplatňuje pouze 47% z nich. Firmy, které se dívají do budoucna, zkoumají, jaké pozice jsou a budou zásadně důležité pro dosažení úspěchů a následně cíleně hledají a připravují vedoucí pracovníky s příslušnými schopnosti, aby se těchto pozic mohli ujmout. K usnadnění tohoto procesu firmy ze žebříčku 20 nejlepších uvedly, že se snaží stále rozšiřovat svou skupinu středního a nového managementu a stále častěji používají školící a výukové materiály založené na webových aplikacích (72% firem ze žebříčku Top 20 oproti 39% ostatních firem), školení vedoucích pracovníků v učebnách (80% firem ze žebříčku Top 20 oproti 55% ostatních firem) a mentorování prostřednictvím vyšších manažerů nebo výkonných pracovníků (68% firem ze žebříčku Top 20 oproti 39% ostatních firem).

"Nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky uznávají, že řada schopností, které byly dříve vyžadovány pouze po vyšších manažerských pozicích, jako jsou například vysoký stupeň emoční inteligence nebo snaha o neustálé sebevzdělávání a rozvoj analytického myšlení, se nyní staly důležitými na všech vedoucích pozicích v rámci organizace," řekla Ruth Malloy, generální ředitelka divize Hay Group pro rozvoj talentů a vedoucích pracovníků a spoluředitelka studie Nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky. "Pro dosažení úspěchu v dnešním vysoce konkurenčním a složitém podnikatelském prostředí podnikají nejlepší společnosti dobrovolné kroky zaměřené na podporu a oceňování těchto klíčových schopností, které umožní firmám dosáhnout špičkových provozních výsledků dnes a zároveň podpoří inovace do budoucna.

82% nejlepších firem pro vedoucí pracovníky uvádí, že používají odměny i výstrahy, které jsou založené na přesném měření výkonů a jejich porovnávání se stanovenými cíli. Ve skupině ostatních firem tuto strategii využívá 58% firem. Stejně tak 89 % firem ze žebříčku Top 20 podporují zaměstnance v tom, aby si stanovovali vysoké a náročné cíle, což v segmentu ostatních firem dělá pouze 69 % z nich.

Současně nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky pěstují kulturu, která podporuje inovace. 76% firem ze žebříčku Top 20 odměňuje a podporuje spolupráci mezi jednotlivými divizemi za účelem vytvoření nových podnikatelských příležitostí a spojení. V segmentu ostatních firem tuto strategii vyznává jen 54% firem. Společnosti ze žebříčku Top 20 také ochotněji podporují zaměstnance ve vzdělávání i mimo jejich vlastní obor (70% oproti 48% ostatních firem) a oceňují a odměňují zaměstnance za skutečně nové a netradiční podnikatelské nápady (77% oproti 58%).

"Začíná být stále těžší vytvořit a řídit ziskové podnikání tradičními metodami," řekl Rick Lash, ředitel divize Hay Group pro rozvoj talentů a vedoucích pracovníků a spoluředitel studie Nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky. "Organizace musí přemýšlet jiným způsobem nad tím v jakém vztahu jsou ke svým trhům. Nejlepší firmy jsou velmi schopné v předvídání a naplňování potřeb klientů, a to v rámci celého spektra svých zákazníků. Posunují se od prodeje produktů a služeb do pozice důležitých obchodních partnerů, kteří dokážou uspokojit naléhavé potřeby svých zákazníků."

78% společností z žebříčku Top 20 uvedlo, že jejich organizace podporuje zaměstnance v tom, aby strávili hodně času diskutováním o budoucích potřebách s jejich zákazníky. V segmentu ostatních firem tuto strategii uplatňuje pouze 55% firem.

Stejně tak 90% firem ze žebříčku Top 20 uvedlo, že vyšší manažeři jsou si vědomi skutečnosti, že přežití firmy závisí na tom, jak se dokáže přizpůsobit na měnící se potřeby trhu. V segmentu ostatních firem si tuto skutečnost uvědomuje 70% firem.

"V dobách rychlých změn ztrácí řada firem svou orientaci a nedokážou vhodně využívat a směrovat své zaměstnance, protože se jejich pozornost přesouvá k dosahování krátkodobých nebo okamžitých cílů," dodal Lash. "Ty společnosti, které dokážou současně plnit okamžité priority, vést zaměstnance ke kolektivnímu plnění hlavních dlouhodobých priorit a zajistit, aby vedoucí pracovníci na všech úrovních podporovali a přicházeli s inovativními nápady, mají větší šanci dosáhnout finančního úspěchu."

Mezi další významné závěry studie firmy Hay Group zaměřené na Nejlepší společnosti pro vedoucí pracovníky, patří:

Nejlepší firmy vytváří, motivují a podporují zaměstnance a dávají jim pravomoci a příležitostiTop 20Ostatní společnosti
Aktivní vyhledávání a vedení skupiny následníků pro klíčové pozice ve firmě85 procent55 procent
Vytváření programů pro rozvoj schopností vedoucích pracovníků umožní zaměstnancům lépe plnit firemní cíle/strategie84 procent62 procent
Vedoucí pracovníci se usilovně snaží zajistit, aby lidé pracovali na projektech, které oni osobně považují za smysluplné82 procent61 procent
Vyšší vedoucí pracovníci osobně tráví čas aktivním rozvíjením a vzděláváním ostatních74 procent48 procent
Poskytují zaměstnancům zdroje pro inovaci, i když není možné zaručit úspěch68 procent47 procent
Vedoucí pracovníci mají schopnost pěstovat osobní a organizační loajalitu84 procent67 procent
Nejlepší firmy kladou důraz na inovaciTop 20Ostatní společnosti
Nabízí příležitosti mladším zaměstnancům v oblasti předkládání inovativních nápadů vyššímu vedení71 procent54 procent
Považují neúspěch (po vyvinutí řádného úsilí) za příležitost k ponaučení a nikoli za něco, zač je třeba se stydět72 procent59 procent
Považují zaměstnance zabývající se novými nápady nebo prostorem pro inovaci za rovnocenné těm, kteří zajišťují vlastní provozní výkony80 procent56 procent
Nabízí zaměstnancům kreativní výzvy a nikoli úzce vymezené úkoly78 procent62 procent
Nejlepší firmy uplatňují globální náhled a respektují různorodostTop 20Ostatní společnosti
Považují řešení globálních problémů za důležitý pracovní požadavek79 procent46 procent
Aktivně zaměstnávají příslušníky jiných kulturních menšin71 procent34 procent
Vedoucí pracovníci chápou rozdíly mezi kulturami a mají schopnosti, které jim umožňují efektivně pracovat s různými týmy84 procent64 procent
Mají vysoké procento žen na vysokých manažerských pozicích59 procent40 procent
Nejlepší firmy dbají na společenskou odpovědnost a odpovědnost vůči životnímu prostředíTop 20Ostatní společnosti
Vedoucí pracovníci jsou zastánci se staví odpovědně k ochraně životního prostředí89 procent61 procent
Našimi vedoucími pracovníky jsou osoby, které se nebojí změn a které jdou v čele snah o zlepšování ekologických standardů86 procent59 procent
Aktivně uplatňují politiky v oblasti hospodárného nakládání s energiemi a trvalé udržitelnosti83 procent56 procent
Využívají sociální odpovědnosti při náboru zaměstnanců68 procent48 procent
Další informace o studii firmy Hay Group s názvem Nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky, najdete na webové stránce www.haygroup.com/bcl nebo se připojte k debarě o #BCLeaders na Twitteru http://twitter.com/haygroup.

Pokud si přejete požádat o rozhovor s Ruth Malloyovou nebo Rickem Lashem, kontaktujte prosím Aven Jamesovou na telefonním čísle (212) 584-5472 nebo e-mailem na aven@blissintegrated.com.

O studii Nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky firmy Hay Group

Hay Group hledá nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky od roku 2005. Letošní studie obsahuje odpovědi od téměř 18 tisíc osob a od více než 2 200 organizací z celého světa. Studie vznikla na základě odpovědí jednotlivých organizací a osob v online dotazníku a také na základě osobního dotazování vybraných osob. Respondenti, kteří dotazník vyplnili, pochází ze 12 zemí, a to konkrétně 7% ze Severní Ameriky, 41,3% z Evropy, 1,1 % ze Středního východu, 14,8 % z Asie/Tichomoří a Afriky a 35,7% z Latinské Ameriky. Pokud si chcete prohlédnout žebříčky 20 nejlepších firem (Top 20) z let 2005 až 2012 přejděte na webovou stránku www.haygroup.com/bcl.

O společnosti Hay Group

Hay Group je globální poradenská společnost, která pracuje s manažery a vedoucími pracovníky na tom, aby se vize jednotlivých strategií staly skutečností. Vytváříme a podporujeme talenty, organizujeme lidi, aby pracovali efektivněji a motivujeme je k tomu, aby ze sebe vydali to nejlepší. Pracujeme s více než 8 tisící zákazníky z celého světa, prostřednictvím našich 86 poboček ve 48 zemích. Mezi naše zákazníky patří soukromé i veřejnoprávní firmy a také neziskové organizace ze všech významných průmyslových oborů, které řeší různé podnikatelské problémy. Snažíme se uvádět změny v život a pomáháme lidem a organizacím v maximální míře využít jejich potenciál.

Kontaktní informace

Bliss Integrated Communication

Aven James

Telefon: 212-584-5472

aven@blissintegrated.com

Zdroj: Hay Group

Přečtěte si originál této tiskové zprávy online:

http://www.businesswire.com/news/home/20130918005238/en

Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.

(BW)

Klíčová slova USA-práce-vzdělání-Hay Group

Oblast
USA, Kanada, OSN, svět a Arktida (us)

Kategorie
Obchod, marketing
Věda, vzdělávání a školství

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.