Osmá každoroční studie firmy Hay Group přináší žebříček nejlepších firem pro vedoucí pracovníky * Přední společnosti podporují schopnost vést na všech úrovních, což přináší inovace a umožňuje dosažení skvělých provozních výsledků
Hay Group, globální manažerská a poradenská firma, dnes zveřejnila již poosmé svou každoroční Studii nejlepších firem pro vedoucí pracovníky a žebříček 20 nejlepších firem v této oblasti. Studie hodnotí nejlepší firmy z pohledu vedoucích pracovníků z celého světa a zkoumá jak tyto společnosti podporují talenty a inovaci ve svých firemních strukturách. V letošním roce se na prvním místě umístila společnost Procter & Gamble, před firmami Microsoft, General Electric a Coca-Cola.
Podle studie Hay Group jsou nejlepšími firmami pro vedoucí pracovníky ty, které se zaměřují na účelnou rozvojovou strategii, která umožňuje vedoucím pracovníkům v rámci celé organizace vydat ze sebe to nejlepší a uchovat si motivaci. 73% ze žebříčku 20 nejlepších společností v této oblasti prohlašuje, že dávají všem zaměstnancům na všech úrovních organizační struktury příležitost k dalšímu rozvoji a uplatňování schopností, které jsou potřebné pro vedení a řízení ostatních. V rámci ostatních firem tuto strategii uplatňuje pouze 47% z nich. Firmy, které se dívají do budoucna, zkoumají, jaké pozice jsou a budou zásadně důležité pro dosažení úspěchů a následně cíleně hledají a připravují vedoucí pracovníky s příslušnými schopnosti, aby se těchto pozic mohli ujmout. K usnadnění tohoto procesu firmy ze žebříčku 20 nejlepších uvedly, že se snaží stále rozšiřovat svou skupinu středního a nového managementu a stále častěji používají školící a výukové materiály založené na webových aplikacích (72% firem ze žebříčku Top 20 oproti 39% ostatních firem), školení vedoucích pracovníků v učebnách (80% firem ze žebříčku Top 20 oproti 55% ostatních firem) a mentorování prostřednictvím vyšších manažerů nebo výkonných pracovníků (68% firem ze žebříčku Top 20 oproti 39% ostatních firem).
"Nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky uznávají, že řada schopností, které byly dříve vyžadovány pouze po vyšších manažerských pozicích, jako jsou například vysoký stupeň emoční inteligence nebo snaha o neustálé sebevzdělávání a rozvoj analytického myšlení, se nyní staly důležitými na všech vedoucích pozicích v rámci organizace," řekla Ruth Malloy, generální ředitelka divize Hay Group pro rozvoj talentů a vedoucích pracovníků a spoluředitelka studie Nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky. "Pro dosažení úspěchu v dnešním vysoce konkurenčním a složitém podnikatelském prostředí podnikají nejlepší společnosti dobrovolné kroky zaměřené na podporu a oceňování těchto klíčových schopností, které umožní firmám dosáhnout špičkových provozních výsledků dnes a zároveň podpoří inovace do budoucna.
82% nejlepších firem pro vedoucí pracovníky uvádí, že používají odměny i výstrahy, které jsou založené na přesném měření výkonů a jejich porovnávání se stanovenými cíli. Ve skupině ostatních firem tuto strategii využívá 58% firem. Stejně tak 89 % firem ze žebříčku Top 20 podporují zaměstnance v tom, aby si stanovovali vysoké a náročné cíle, což v segmentu ostatních firem dělá pouze 69 % z nich.
Současně nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky pěstují kulturu, která podporuje inovace. 76% firem ze žebříčku Top 20 odměňuje a podporuje spolupráci mezi jednotlivými divizemi za účelem vytvoření nových podnikatelských příležitostí a spojení. V segmentu ostatních firem tuto strategii vyznává jen 54% firem. Společnosti ze žebříčku Top 20 také ochotněji podporují zaměstnance ve vzdělávání i mimo jejich vlastní obor (70% oproti 48% ostatních firem) a oceňují a odměňují zaměstnance za skutečně nové a netradiční podnikatelské nápady (77% oproti 58%).
"Začíná být stále těžší vytvořit a řídit ziskové podnikání tradičními metodami," řekl Rick Lash, ředitel divize Hay Group pro rozvoj talentů a vedoucích pracovníků a spoluředitel studie Nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky. "Organizace musí přemýšlet jiným způsobem nad tím v jakém vztahu jsou ke svým trhům. Nejlepší firmy jsou velmi schopné v předvídání a naplňování potřeb klientů, a to v rámci celého spektra svých zákazníků. Posunují se od prodeje produktů a služeb do pozice důležitých obchodních partnerů, kteří dokážou uspokojit naléhavé potřeby svých zákazníků."
78% společností z žebříčku Top 20 uvedlo, že jejich organizace podporuje zaměstnance v tom, aby strávili hodně času diskutováním o budoucích potřebách s jejich zákazníky. V segmentu ostatních firem tuto strategii uplatňuje pouze 55% firem.
Stejně tak 90% firem ze žebříčku Top 20 uvedlo, že vyšší manažeři jsou si vědomi skutečnosti, že přežití firmy závisí na tom, jak se dokáže přizpůsobit na měnící se potřeby trhu. V segmentu ostatních firem si tuto skutečnost uvědomuje 70% firem.
"V dobách rychlých změn ztrácí řada firem svou orientaci a nedokážou vhodně využívat a směrovat své zaměstnance, protože se jejich pozornost přesouvá k dosahování krátkodobých nebo okamžitých cílů," dodal Lash. "Ty společnosti, které dokážou současně plnit okamžité priority, vést zaměstnance ke kolektivnímu plnění hlavních dlouhodobých priorit a zajistit, aby vedoucí pracovníci na všech úrovních podporovali a přicházeli s inovativními nápady, mají větší šanci dosáhnout finančního úspěchu."
Mezi další významné závěry studie firmy Hay Group zaměřené na Nejlepší společnosti pro vedoucí pracovníky, patří:
Nejlepší firmy vytváří, motivují a podporují zaměstnance a dávají jim pravomoci a příležitosti | Top 20 | Ostatní společnosti |
Aktivní vyhledávání a vedení skupiny následníků pro klíčové pozice ve firmě | 85 procent | 55 procent |
Vytváření programů pro rozvoj schopností vedoucích pracovníků umožní zaměstnancům lépe plnit firemní cíle/strategie | 84 procent | 62 procent |
Vedoucí pracovníci se usilovně snaží zajistit, aby lidé pracovali na projektech, které oni osobně považují za smysluplné | 82 procent | 61 procent |
Vyšší vedoucí pracovníci osobně tráví čas aktivním rozvíjením a vzděláváním ostatních | 74 procent | 48 procent |
Poskytují zaměstnancům zdroje pro inovaci, i když není možné zaručit úspěch | 68 procent | 47 procent |
Vedoucí pracovníci mají schopnost pěstovat osobní a organizační loajalitu | 84 procent | 67 procent |
Nejlepší firmy kladou důraz na inovaci | Top 20 | Ostatní společnosti |
Nabízí příležitosti mladším zaměstnancům v oblasti předkládání inovativních nápadů vyššímu vedení | 71 procent | 54 procent |
Považují neúspěch (po vyvinutí řádného úsilí) za příležitost k ponaučení a nikoli za něco, zač je třeba se stydět | 72 procent | 59 procent |
Považují zaměstnance zabývající se novými nápady nebo prostorem pro inovaci za rovnocenné těm, kteří zajišťují vlastní provozní výkony | 80 procent | 56 procent |
Nabízí zaměstnancům kreativní výzvy a nikoli úzce vymezené úkoly | 78 procent | 62 procent |
Nejlepší firmy uplatňují globální náhled a respektují různorodost | Top 20 | Ostatní společnosti |
Považují řešení globálních problémů za důležitý pracovní požadavek | 79 procent | 46 procent |
Aktivně zaměstnávají příslušníky jiných kulturních menšin | 71 procent | 34 procent |
Vedoucí pracovníci chápou rozdíly mezi kulturami a mají schopnosti, které jim umožňují efektivně pracovat s různými týmy | 84 procent | 64 procent |
Mají vysoké procento žen na vysokých manažerských pozicích | 59 procent | 40 procent |
Nejlepší firmy dbají na společenskou odpovědnost a odpovědnost vůči životnímu prostředí | Top 20 | Ostatní společnosti |
Vedoucí pracovníci jsou zastánci se staví odpovědně k ochraně životního prostředí | 89 procent | 61 procent |
Našimi vedoucími pracovníky jsou osoby, které se nebojí změn a které jdou v čele snah o zlepšování ekologických standardů | 86 procent | 59 procent |
Aktivně uplatňují politiky v oblasti hospodárného nakládání s energiemi a trvalé udržitelnosti | 83 procent | 56 procent |
Využívají sociální odpovědnosti při náboru zaměstnanců | 68 procent | 48 procent |
Pokud si přejete požádat o rozhovor s Ruth Malloyovou nebo Rickem Lashem, kontaktujte prosím Aven Jamesovou na telefonním čísle (212) 584-5472 nebo e-mailem na aven@blissintegrated.com.
O studii Nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky firmy Hay Group
Hay Group hledá nejlepší firmy pro vedoucí pracovníky od roku 2005. Letošní studie obsahuje odpovědi od téměř 18 tisíc osob a od více než 2 200 organizací z celého světa. Studie vznikla na základě odpovědí jednotlivých organizací a osob v online dotazníku a také na základě osobního dotazování vybraných osob. Respondenti, kteří dotazník vyplnili, pochází ze 12 zemí, a to konkrétně 7% ze Severní Ameriky, 41,3% z Evropy, 1,1 % ze Středního východu, 14,8 % z Asie/Tichomoří a Afriky a 35,7% z Latinské Ameriky. Pokud si chcete prohlédnout žebříčky 20 nejlepších firem (Top 20) z let 2005 až 2012 přejděte na webovou stránku www.haygroup.com/bcl.
O společnosti Hay Group
Hay Group je globální poradenská společnost, která pracuje s manažery a vedoucími pracovníky na tom, aby se vize jednotlivých strategií staly skutečností. Vytváříme a podporujeme talenty, organizujeme lidi, aby pracovali efektivněji a motivujeme je k tomu, aby ze sebe vydali to nejlepší. Pracujeme s více než 8 tisící zákazníky z celého světa, prostřednictvím našich 86 poboček ve 48 zemích. Mezi naše zákazníky patří soukromé i veřejnoprávní firmy a také neziskové organizace ze všech významných průmyslových oborů, které řeší různé podnikatelské problémy. Snažíme se uvádět změny v život a pomáháme lidem a organizacím v maximální míře využít jejich potenciál.
Kontaktní informace
Bliss Integrated Communication
Aven James
Telefon: 212-584-5472
Zdroj: Hay Group
Přečtěte si originál této tiskové zprávy online:
http://www.businesswire.com/news/home/20130918005238/en
Text této zprávy v původním, zdrojovém jazyce je oficiální verzí. Překlad této zprávy do jiných jazyků poskytujeme pouze jako doplňkovou službu. Text zprávy v původním, zdrojovém jazyce je jedinou právně závaznou verzí této tiskové zprávy.
(BW)