Jméno automobilky Volkswagen bylo v červenci nejčastěji zmiňováno na tzv. sociálních sítích a v dalších diskusních fórech na českém internetu v porovnání se jmény jiných automobilových výrobců. Zároveň šlo o značku, o níž se nejvyšší podíl diskutujících vyjadřoval pozitivně (94 %). Vyplývá to z analýzy obsahu on-line diskusí společností eMerite, člena světové sítě autorizovaných konzultačních firem Yahoo! Web Analytics Consultant Network.
Vyhodnocení zmínek o automobilkách v komentářích návštěvníků on-line médií je čtvrtým z řady veřejně publikovaných výzkumů, které společnost eMerite zpracovává s využitím specializovaných softwarových nástrojů určených k monitoringu sociálních sítí (Facebook, Twitter, YouTube apod.).
Do výzkumu bylo zařazeno šest jmen automobilových značek z čela žebříčku prodejnosti v ČR za 1. pololetí 2010, tzn. Škoda Auto, Ford, Volkswagen, Renault, Hyundai a Kia. Diskusní příspěvky s klíčovými slovy "Volkswagen" nebo "VW" zaujaly podíl 28 % z celku nalezených výskytů klíčových slov. Právě vyhlášení pololetních prodejních výsledků automobilek přitom bylo nejčastějším impulsem k započetí diskusí mezi návštěvníky internetu. Na vozech VW lidé nejčastěji pozitivně hodnotili naftový motor 1.9 TDI a karoserii kombi.
Čtyři pětiny červencových diskusí o automobilech proběhly na motoristických serverech (především AUTO.cz, AutoRevue.cz) a v oborových rubrikách zpravodajských serverů (AutoMoto na Novinky.cz a Auto iDNES.cz), o zbývající pětinu diskusí se pak podělily specializované diskusní servery (Lidé.cz, tuningforum.cz apod.), mikroblog Twitter, různé blogy a sociální síť Facebook. "Pozoruhodné je, že na Facebooku se o vlastnostech automobilů diskutuje poměrně málo a vyhledávaná klíčová slova se tam nejčastěji objevují v inzerátech, v nichž lidé prodávají svoje auta," vyzdvihl jeden ze závěrů analýzy Martin Petrášek, ředitel eMerite, s.r.o., a pokračoval: "Tak jako u mnoha jiných témat on-line diskusí se ukázalo, že největší podíl jich probíhá na specializovaných serverech o daném oboru a nikoliv na sociálních sítích." Podrobné výsledky budou publikovány na http://www.emerite.cz.
Společnost eMerite, s.r.o., člen skupiny FG Forrest, poskytuje e-marketingové analýzy a poradenství založené na internetových měřicích technologiích. Provádí monitoring a vyhodnocování preferencí a motivů uživatelského chování návštěvníků webových stránek např. pro Úřad Vlády ČR, České aerolinie, Českou poštu, Komerční banku, HomeCredit, Vodafone a řadu dalších klientů v ČR i ze zahraničí.
Kontakty:
Martin Petrášek, ředitel společnosti
eMerite, s.r.o.
Jungmannova 19/29, 110 00 Praha 1
Tel.: 225 377 892, 736 607 044
E-mail: info@emerite.cz