COOP a ORLEN otevřely první čerpací stanici s automatizovanou prodejnou a digitálním avatarem

 Pásku startu projektu slavnostně přestřihli (zleva): Pavel Březina, předseda představenstva skupiny COOP, Lukáš Němčík, místopředseda skupiny COOP pro služby, Agnieszka Bobrukiewicz, členka představenstva skupiny ORLEN Unipetrol, Marek Balawejder, člen představenstva mezinárodní skupiny ORLEN S.A., Rostislav Moravec, ředitel sítě čerpacích stanic ORLEN v Česku

Pásku startu projektu slavnostně přestřihli (zleva): Pavel Březina, předseda představenstva skupiny COOP, Lukáš Němčík, místopředseda skupiny COOP pro služby, Agnieszka Bobrukiewicz, členka představenstva skupiny ORLEN Unipetrol, Marek Balawejder, člen představenstva mezinárodní skupiny ORLEN S.A., Rostislav Moravec, ředitel sítě čerpacích stanic ORLEN v Česku

Prodejny i čerpací stanice bez obsluhy fungují již několik let. Na čerpací stanici u dálnice D7 v Panenském Týnci se oba koncepty potkávají díky spolupráci sítí COOP a ORLEN. Další novinku představuje digitální avatar, který bude zákazníkům asistovat s nákupem v prodejně. V rámci Ústeckého kraje jde o první plně automatizovanou a bezobslužnou prodejnu potravin a doplňkového zboží v režimu 24/7 a o první realizaci takovéhoto konceptu na čerpací stanici v Česku. Prodejna je stejně jako čerpací stanice v provozu nepřetržitě, tedy sedm dní v týdnu a dvacet čtyři hodin denně.

Na čerpací stanici ORLEN u dálnice D7 v Panenském Týnci vznikla první kombinace samoobslužné čerpací stanice a prodejny COOP s nepřetržitým provozem 24/7 a digitálním asistentem. Novinka využívá nejmodernější technologie a přináší zákazníkům maximální flexibilitu. Spojení COOP, největší domácí maloobchodní sítě, a ORLEN, největší sítě čerpacích stanic v Česku, dává zákazníkům možnost natankovat i nakoupit kdykoli bez obsluhy. Prodejna totiž funguje nepřetržitě a kromě širokého sortimentu potravin a doplňkového zboží je vybavena i automatickým kávovarem a výběrem produktů pod privátní značkou Stop Cafe, kterou zákazníci znají z čerpacích stanic ORLEN.

„Pro koncept automatizovaných prodejen 24/7 nacházíme stále nová uplatnění. Naším primárním cílem je využívání technologie v prodejnách v regionech. Zároveň se však ukazuje, že koncept se skvěle hodí také pro turistické lokality, letiště, nemocnice či univerzitní kampusy. Jde obecně o místa, kde zákazníci vyžadují vysokou časovou flexibilitu. Prodejna u čerpací stanice je další skvělou ukázkou možností využití automatizované prodejny. Díky nabídce více než tisíce položek si zákazníci i na relativně malém prostoru obchodu budou moci nakoupit například čerstvé pečivo, mléčné výrobky či uzeniny,“ vysvětluje Lukáš Němčík, místopředseda představenstva skupiny COOP pro služby. Prodejny 24/7 skupiny COOP neustále přibývají. Jenom v minulém měsíci jich COOP otevřel pět a obchod v Panenském Týnci bude v pořadí 94. prodejnou tohoto druhu.

ORLEN na samoobslužné čerpací stanici v Panenském Týnci prodává pohonné hmoty Efecta a Verva a k dispozici je i dobíjecí stojan pro elektromobily. Původní malou prodejnu s omezeným sortimentem ORLEN změnil ve spolupráci se společností COOP na moderní samoobslužný obchod, do kterého zákazníci vstupují přes aplikaci ČSOB do kapsy, nevyžadující zřízení bankovního účtu. Za zakoupené zboží i pohonné hmoty lze zaplatit kteroukoliv platební kartou. 

„V uplynulém roce jsme zvýšili podíl nepalivových produktů a občerstvení v naší síti a tržby z těchto produktů nyní přesahují třicet procent celkových tržeb na čerpacích stanicích,“ říká Agnieszka Bobrukiewicz, členka představenstva skupiny ORLEN Unipetrol zodpovědná za maloobchod v Česku, Maďarsku a na Slovensku a za rozvoj maloobchodního nepalivového segmentu ve skupině ORLEN, a dodává: „V rámci naší nové strategie se při posilování nepalivového segmentu zaměřujeme na budování externích partnerství jak na našich čerpacích stanicích, tak i mimo ně. Příkladem je naše spolupráce s řetězcem COOP na dvou úrovních. První zahrnuje plně automatizované prodejny COOP na našich čerpacích stanicích a druhou je rozšíření našeho kávového koutku Stop Cafe – s automatickým kávovarem a vybranými produkty privátní značky Stop Cafe – do prodejen COOP. Podobné typy spolupráce si klademe za cíl zavést i v dalších zemích v rámci naší mezinárodní sítě Orlen, která zahrnuje více než tři a půl tisíce stanic v sedmi evropských zemích.“

Moderní samoobslužné koncepty, jako je právě otevřený na čerpací stanici v Panenském Týnci, jsou ideální pro menší čerpací stanice, které nelze zásadně přestavět a rozšířit a poté provozovat v plnohodnotném režimu. „Podobných lokalit, jako je tato v Panenském Týnci, máme v naší síti několik desítek. Díky automatizaci provozu čerpacích stanic nacházíme pro tento segment stanic nové využití a současně touto inovací přispíváme k zachování dobré regionální obslužnosti ve venkovských lokalitách,“ říká Rostislav Moravec, ředitel sítě čerpacích stanic ORLEN v Česku.

Prodejna COOP na čerpací stanici ORLEN v Panenském Týnci je první svého druhu v České republice a současně první automatizovanou prodejnou COOP v Ústeckém kraji. Další novinkou, kterou COOP začíná ve svých prodejnách testovat, je využívání digitální prodejní asistentky, který bude zákazníkům pomáhat s nákupem a jejich dalšími potřebami. Avatar dostal jméno Míša a zákazníci v Panenském Týnci si jej budou moci vyzkoušet jako první. Míša bude umět zákazníkům například poradit s akčními nabídkami nebo s orientací v prodejně. Dodavatelem technologie je česká společnost Next mind. „S Míšou si zákazníci mohou buď normálně popovídat nebo využít ke komunikaci obrazovku. Nyní chceme především otestovat reálné využití technologie v provozu, získávat zpětnou vazbu od zákazníků a postupně rozvíjet další funkce,“ vysvětluje MiloslavBartoň, ředitel společnosti Next mind.

„Automatizované prodejny 24/7 představují jednu z největších inovací v maloobchodě. Nyní pracujeme na širším využívání celého konceptu a také jej spojujeme s dalšími technologiemi, jako je zmiňovaný digitální asistent či zajišťování ochrany proti krádežím díky využití kombinace kamerového systému s AI. Naším dlouhodobým cílem je vytvoření co nejpohodlnějšího a nejpřívětivějšího prostoru pro nakupování,“ uzavírá Lukáš Němčík.

Jak probíhá nákup:

  1. Stáhněte si mobilní aplikaci DoKapsy od ČSOB (aplikace je určena i pro ty, kteří nemají u ČSOB účet).
  2. Zaregistrujte se do aplikace.
  3. Pro vstup do obchodu použijte unikátní QR kód, který vygeneruje aplikace.
  4. Vezměte si košík a nakupujte.
  5. U pokladny naskenujte zboží.
  6. Potvrďte nákup a zaplaťte platební kartou nebo mobilem.
  7. Pro odchod z prodejny naskenujte opět QR kód z aplikace.

Jak je prodejna zabezpečena proti krádežím:

  • Každý zákazník je jednoznačně identifikován prostřednictvím bankovní identity.
  • Prostor automatických prodejen je kompletně pokryt kamerovým systémem.
  • Prodejna je napojena na pult centrální ochrany, přičemž při každém vstupu zákazníka do prodejny je systém aktivován.

 

 

Zdroj: ORLEN

 

 

Klíčová slova ČR-Polsko-trh-benzin-firmy-ORLEN Unipetrol

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
IT, telekomunikace
Chemický a farmaceutický průmysl

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.