Poprvé agentura MEDIA FACTORY přihlásila svůj systém pro správu webového obsahu do soutěže o IT produktu roku a hned se zrodila malá senzace. Poté, co se 25. října její želízko v ohni nečekaně objevilo na seznamu finalistů, přichází teď další překvapení. Tento produkt, nově pokřtěný na Baseon Content Management, porazil všechny konkurenční systémy a stal se ve své kategorii absolutním vítězem.
Již počtvrté pořádala česká redakce časopisu Computerworld vydávaného společností IDG soutěž o IT produkt roku. Odborná porota se v ní každoročně snaží "vyzdvihnout produkty s vlastnostmi, které je pozitivně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie." Logo IT produktu tedy představuje jakousi pečeť kvality, jejímž prostřednictvím odborníci stvrzují, že dané technologické řešení vyniká nad ostatními a nemělo by ujít pozornosti potenciálních zákazníků.
Ve finále letošního ročníku se v konečném součtu sešlo 76 produktů v devíti kategoriích. Každý z nich má právo užívat prestižní označení IT produkt 2010, neboť každý z nich v tomto roce dokázal posunout hranice svého oboru zase o kousek dál. Ale jak už to bývá, na nejvyšší stupeň může vystoupat jen jeden, a tak se od zveřejnění kompletního seznamu finalistů netrpělivě čekalo, komu v každé z kategorií připadne absolutní vítězství.
K rozuzlení došlo předposledního listopadového dne, který kromě sněhové kalamity přinesl také slavnostní vyhlášení výsledků soutěže. A bylo opravdu velkým překvapením, když při odtajnění vítěze v kategorii "Systémy pro správu obsahu" zaznělo jméno MEDIA FACTORY. Pražské agentuře se totiž podařilo porazit mnohem větší soupeře, kteří se vývoji softwarových produktů tohoto druhu věnují podstatně delší dobu a na "plný úvazek".
Společnost MEDIA FACTORY je naopak fullservisovou internetovou agenturou a její vývojové oddělení má v popisu práce zejména spoustu jiných úkolů a vývoj vlastní platformy pro správu webového obsahu je pouze její dílčí aktivitou. Dost možná však za úspěchem Baseonu stojí právě tato dobrá znalost agenturního života a konkrétních problémů, které musejí správci webů každodenně řešit. Otevřenost uživatelským potřebám je totiž přesně tím momentem, kterým se Baseon Content Management společnosti MEDIA FACTORY odlišuje od většiny podobných systémů na trhu. Šéfredaktor časopisu Computerworld Petr Mandík přednosti systému Baseon shrnuje slovy: "Na produktu společnosti MEDIA FACTORY jsme ocenili především vysokou míru flexibility a intuitivní ovládání využívající techniky Drag&Drop. Očekáváme, že zákazníci ocení i podporu moderních internetových technologií a možnost rozšiřování systému spolu s tím, jak poroste jejich webová prezentace."
Přestože předchozí verze CMS MEDIA FACTORY také podávaly slušný výkon a o jeho nové generaci se už ledacos proslýchalo, jeho absolutní vítězství přeci jen čekal asi málokdo. "Opravdu mě to překvapilo," svěřuje se šéf vývojového oddělení agentury Miroslav Marek. "Na druhou stranu jsem našemu CMS věřil. Věděl jsem, že v některých ohledech se s ním konkurence nemůže měřit. A vidíte, porota se na tom shodla také."
Na systému Baseon pracovali developeři z MEDIA FACTORY necelé dva roky, a i když je žhavou novinkou, některé weby na něm běží už nyní - a dokonce i jim už se dostalo významných ocenění. Baseon již tedy odvádí dobrou práci a díky časopisu Computerworld teď získal i trochu té světské slávy.
"Je to dobrá zpráva nejen pro naši firmu, ale vůbec pro všechny, kdo pracují s webovým obsahem," hodnotí výsledek soutěže šéf obchodu a marketingu MEDIA FACTORY Leoš Špachta. "Velký dík za to patří pochopitelně především našemu vývojovému oddělení, ale svou špetkou do mlýna přispěl snad každý. Tak třeba volba názvu proběhla formou celofiremního hlasování a byla docela napínavá. Ne snad, že by všechny naše principy byly demokratické. Ale rozhodně fungujeme jako tým," uzavírá Leoš Špachta.
Nezbývá než popřát novopečenému IT produktu roku 2010 mnoho dalších úspěchů. Zatím vše nasvědčuje tomu, že si Baseon cestu do světa najde.
Kontaktní informace pro média:
Ing. Leoš Špachta, Sales & Marketing Manager, MEDIA FACTORY Czech Republic a.s.
E-mail: leos.spachta@mediafactory.cz
tel.: +420 605 204 542
ČTK ke zprávě vydává fotografii, která je k dispozici v databázi ČTK Protext - foto a na internetu na adrese http://www.protext.cz