Česká hračka je jediný český informační portál s přehlednou a ucelenou prezentací českých výrobců hraček, her, vybavení heren, dětských koutků a dalšího příslušenství. Mimo to poskytuje odborné a komplexní poradenství a právní pomoc pro (začínající) výrobce i pro spotřebitele.
Co Vás vedlo k založení portálu Česká hračka?
Webový portál Česká hračka jsem s kolegyní zakládal zhruba před 2 lety. Důvod byl jednoduchý - hledal jsem informace o výrobcích hraček zde v České republice. Která z původních firem je vyrábí, jaké nové hračky vznikly? Na stejné otázky u nás hledají odpověď každý měsíc desítky rodičů, ředitelů školek a škol, novináři, ředitelé firem a další, kteří chtějí vymyslet originální český dárek, ale i nadšenci připomínající si populární retro hračky.
Mé tehdejší hledání nenabídlo ucelený katalog výrobců, natož další služby. Proto jsme jej vytvořili. Projekt se od té doby neustále vyvíjí - i podle reakcí zákazníků a výrobců. Navíc dnes už je ,,pro nás hranice státu málo". Řešíme vznik středoevropského portálu, který by představil i slovenské, polské, maďarské a německé výrobce. Stále s jediným cílem - maximálně podpořit místní výrobce.
Čím je portál „Česká hračka“ lepší a užitečnější než ostatní?
Jednak tím, že je doposud jediným. Ale především šíří záběru a snahou poskytnout Čechům profesionální služby. Počínaje představením jednotlivých výrobců a jejich produktů, poskytnutím komplexního poradenství, jak pro začínající výrobce, tak pro spotřebitele. Připravíme herny pro děti na míru, sestavíme nabídku hraček pro rozličné věkové skupiny dětí, dárky pro firemní a dětské akce na klíč. Výrobcům nabízíme rady v oblasti právní ochrany, marketingu a rozvoji jejich značky; organizujeme a jsme partnery tematických veletrhů a akcí. Médiím a státním institucím nabízíme poradenství v různých oblastech jako je testování hraček, klientské spokojenosti atd. Zkrátka se snažíme být k užitku všude tam, kde doposud vládla anarchie a nezájem o koncepční řešení.
Nabízíte opravdu všechny typy hraček od českých výrobců?
Ano, jsme na to pyšní a neustále rozšiřujeme portfolio značek a výrobců.
Jakými argumenty byste přesvědčil rodiče, aby při nákupu hraček pro své děti upřednostnili hračky od českých výrobců před těmi, bohužel mnohdy o mnoho levnějšími, z Číny?
V první řadě kvalitou a zdravotní nezávadností výrobků. Nemluvě o přidané hodnotě podpory tuzemské výroby, přímého kontaktu s výrobcem. Mnoho menších výrobců hraček nabízí také individuální služby a úpravy hraček na zakázku. To vše jsme schopni zprostředkovat. Zákazníci opět nacházejí cestu k českým hračkám - nejčastěji návštěvou tematických akcí, jakým je festival Hračkobraní nebo námi organizovaný Adventní trh v Praze, nebo nákupy v prověřených hračkářstvích s převahou české produkce. Ideálem pro nás je stav, aby si většina dětí hrála zejména s regionálními hračkami s garancí kvality, které navíc dávají práci místním lidem.
Pokud výrobce českých hraček narazí na Váš portál a bude chtít využít jeho služeb, jaké benefity mu to přinese?
Jak už jsem vzpomínal - poskytujeme odbornou pomoc a poradenství v oblasti marketingu, péče o značku, bezpečnostní a zdravotní poradenství, účast na veletrzích v tuzemsku i zahraničí. Pomoc s propagací, ale i získávání zpětné vazby od zákazníků, návrhy modernizace hraček, řešení nabídek pro klienty na klíč.
Co nejčastěji pro své klienty řešíte?
Novou skupinou zákazníků jsou dnes úřady a státní instituce, firmy budující dětské koutky pro klienty a zaměstnance. Ale i firmy, které chtějí darovat působivý a zajímavý dárek svým klientům a partnerům. Nejnovějším realizovaným projektem je maskot pro fanoušky hokejového klubu Oceláři Třinec. Jejich tradiční drak dostal podobu hračky u firmy Heli, paní Heleny Foltánové z Jihlavy. Firma Heli je držitelkou značky Česká hračka doporučuje a u této zakázky jsme figurovali jako poradci.
S oblastí výroby hraček je spojeno i dodržování určité legislativy, můžete k tomu povědět něco bližšího?
Legislativa kolem výroby hraček je opravdu velmi náročná. Výrobce musí podle druhu hračky splňovat nařízení a evropské normy na bezpečnost, hygienickou nezávadnost apod. Některé normy pro tuzemského výrobce jsou navíc paradoxně přísnější než pro dovozce zboží. Přísné jsou specificky například normy na textilní hračky - dochází k situacím, kdy textilní hračka pro občasné hraní musí splňovat náročnější normy než dětské oblečení pro celodenní nošení.
Oblast autorského práva je také poměrně komplikovaná a zde poskytujeme poradenství zejména pro malé výrobce. Ti velcí většinou mají možnosti a prostředky si tato práva ošetřit sami.
Váš portál Česká hračka mimo jiné podporuje neziskové projekty a školská zařízení, můžete se ve zkratce zmínit o posledním podpořeném projektu?
V rámci našich možností se snažíme podporovat také nejrůznější aktivity pro děti - tvorbou či modernizací heren pro děti, skrze jednorázové sponzoringy akcí a dětské dny. Dlouhodobě spolupracujeme s projekty Malujeme všichni, podpořili jsme sbírkou hraček Dětskou neurologii FN Motol v Praze. Připravujeme také ve spolupráci s odborníky rehabilitační a didaktické hračky pro děti se speciálními potřebami, pro školky typu Montessori apod. Rovněž podporujeme vývoj nového designu a typů nových hraček, aby děti získaly stále nové a nečekané herní výzvy.
Co plánujete v dalších letech, jak vidíte budoucnost, plánujete rozšíření služeb, sortimentu atd.?
V současnosti rozvíjíme projekt „Česká hračka do škol“. Pod vlivem pozitivního zájmu veřejnosti a rodičů rozšiřujeme klientské a odborné poradenství, zakázkovou výrobu, průběžně doplňujeme herní nabídky pro různé věkové skupiny dětí na klíč. Jednáme s několika krajskými úřady a státními institucemi o hernách a dětských koutcích, oslovujeme s nabídkou města a obce. Rodí se nám také idea vlastní kamenné prodejny s prověřeným sortimentem pod značkou „Česká hračka doporučuje“. Stále se snažíme přinášet novinky a tak to má být.
Na otázky odpovídal zakladatel portálu a jednatel společnosti Česká hračka s.r.o. Petr Heinzl.
Kontakt:
Česká hračka, s.r.o.
Zákaznická linka: +420 774 346 951
Zákaznický email: info@ceska-hracka.cz
ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz