Přední skupiny zabývající se ochranou spotřebitelů se spojily a založily globální skupinu na ochranu práv a svobod spotřebitelů.
Ve snaze chránit práva spotřebitelů na globální úrovni, byla dnes vytvořena nová akční skupina, jejímž cílem je bránit zájmy spotřebitelů a zajistit, aby spotřebitelé již nebyli ignorováni při vytváření spotřebitelských politik. Spotřebitelská aliance globální prosperity(CAGP - Consumers Alliance for Global Prosperity, webové stránky http://www.consumerprosperity.com) usiluje o vzdělávání a aktivizaci občanů, kterým není lhostejný osud spotřebitelů, jako protiváhu k nákladné spolupráci mezi zástupci životního prostředí, velkými odborovými svazy, obchodními společnostmi a protekcionisty z různých oblastí průmyslu.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20100826/DC55618LOGO)
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100826/DC55618LOGO)
Andrew Langer, prezident Institutu pro svobodu, se sídlem v USA a mluvčí aliance CAGP, vysvětluje: "V diskuzích o dnešní ekonomice příliš často nebereme v úvahu vztah mezi prosperitou chudých a spotřebiteli. Velké firmy, spolu s ideologickými a mocenskými zájmy často dosahují pokroku na úkor prosperity, a to jak v Americe, tak po celém světě. Proto nyní nastal čas, abychom znovu v myslích Američanů propojili spotřebitele, pracující rodiny a globální prosperitu."
CAGP se podle svých slov hodlá zaměřit na celou řadu problémů v souvislosti s ekologickým lobby a levičáckou spotřebitelskou a firemní politikou, které často nejchudší lidi v USA i na celém světě spíše poškozují, než aby jim pomáhali.
Jednou z důležitých věcí pro spotřebitele je přístup k vysoce kvalitním a dostupným papírovým produktům. "Americké papírenské společnosti, včetně velkých odborářských organizací, jako jsou například Sierra Club nebo Rainforest Action Network se snaží uměle vytvářet obchodní bariéry, které brání dovozu levných produktů z Indonésie a Číny. Růstem ceny papíru, který ovlivní ceny prakticky všech druhů zboží a služeb, tak budou nejvíce poškozeni právě spotřebitelé," řekl Langer. "A co je úplně nehorázné, je skutečnost, že nekonkurenční americké papírenské společnosti zachraňují daňoví poplatníci, kteří platí zvláštní daně z papírenského odpadu, ze kterého se vyrábí palivo, na nějž se vztahují zvláštní daňové zákony."
Langer dodal: "Musíme znovu bránit základní právo spotřeby na volném trhu tak, abychom zajistili ochranu a dodržování svobody a práv spotřebitelů nejen Američanům, ale také spotřebitelům z rozvojových zemí, kteří usilují o ekonomickou svobodu a pokrok."
O alianci CAGP: Aliance CAGP (Consumers Alliance for Global Prosperity) je akční aliance skupin zabývajících se ochranou spotřebitele, jejímž cílem je posilovat ekonomický růst a vytváření takových politik, které berou v úvahu zájmy spotřebitelů z celého světa.
Více informací najdete na webových stránkách http://www.consumerprosperity.com. Pokud si chcete dohodnout rozhovor se zástupci médií, napište e-mail na Media@consumerprosperity.com nebo zavolejte Derreku Hofrichterovi na číslo +1-202-670-CAGP (+1-202-670-2247)
Zdroj: Consumers Alliance for Global Prosperity (CAGP)
Derrek Hofrichter z CAGP, +1-202-670-CAGP (+1-202-670-2247), Media@consumerprosperity.com