Ačkoli v Evropě a USA stále přetrvávají ekonomické problémy, 112. veletrh Canton Fair, který skončil 4. listopadu, vykazuje neuvěřitelnou nezdolnost. Zatímco se celkový počet účastníků a celkový obrat snížil o 10 procent oproti jarnímu veletrhu, počet návštěvníků, kteří přijeli opakovaně, vzrostl o 8 procent. Návštěvnost tak zdůraznila obchodní význam této události a její důležitou roli coby pilíře podporujícího celosvětový trh.
Počet zahraničních návštěvníků veletrhu, který je spolehlivým ukazatelem čínské vývozní situace, podtrhuje slabou mezinárodní poptávku, která je způsobena faktem, že ekonomika se díky evropské dluhové krizi zotavuje jen velmi pomalu. Přesto však zůstává Canton Fair nejlepším přístupem na čínský trh. Účastníci mohou vždy ocenit příležitosti, které se jim zde naskýtají, především co se obchodního důvtipu a kvality nabízených výrobků týče.
Německý dodavatel zahradní techniky, který se účastnil veletrhu, konstatoval, že ačkoli zatím nepocítil pokles prodeje na domácím trhu, byl donucen snížit ceny. “U dodavatelů z Číny očekávám slušné ceny, protože moji zákazníci čím dál více hledí na cenu produktů,” dodatečně vysvětlil.
Ulrik Fredikson, vedoucí švédské společnosti vyrábějící autodoplňky, řekl, že jejich firma také pocítila tlak, jelikož se jim ročně snižuje zisk z prodeje o 25 procent. “Místo abych jednal se zprostředkovateli, kteří zvýší ceny o 20 procent, nakoupím vše raději od výrobců zde na veletrhu,” dodal Fredrikson.
Společnosti z rozvojových zemí, především národů uskupení BRICS (Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Jižní Afrika), projevily na veletrhu zájem o ekonomickou spolupráci. Doufají, že rostoucí obchod mezi státy BRICSu jim pomůže čelit současnému poklesu prodeje na tradičních trzích.
Díky tomu, že Brazílie bude brzy pořádat Světový pohár a Olympijské hry, otevírají se na brazilském trhu četné příležitosti pro čínské společnosti. Na fóru, které bylo uspořádáno na Cantonském veletrhu za účelem seznámit čínské společnosti s brazilským obchodním prostředím, bylo přítomno asi 400 účastníků.
ChinaInvest, brazilská investiční a konzultační firma, nakoupila na veletrhu velké množství stavebního materiálu pro jihoamerické stavební firmy. Prezident společnosti, Thomas Machado, prohlásil, že plánoval nakoupit o 30% více materiálu z Číny, při zvýšení cen na trhu o 15%. “Lepší kvalita mě přesvědčila, abych nakoupil čínské zboží i přes rostoucí ceny čínského materiálu a pracovní síly,” dodal Machado.
Pro další informace navštivte: http://www.cantonfair.org.cn/en/index.asp
KONTAKT: Mr. Wu Xiaoying, +86-20-8913 8628, nebo xiaoying.wu@cantonfair.org, pro CFTC (Obchodní komise pro komoditní budoucnost)