Společnost SBS Broadcasting zveřejnila vynikající finanční výsledky za celý rok 2006, přičemž čisté tržby vzrostly o 14 procent na 1.003 milionů eur oproti 879, 5 milionu eur v roce 2005. Zisk před zdaněním a odpisy (EBITDA) společnosti SBS překonal rekordní hodnoty z roku 2005 o 43 procent a dosáhl částky 207 milionů eur, což představuje nárůst o 62 milionů ve srovnání s rokem 2005.
Společnost SBS Group má čtyři hlavní obchodní segmenty: komerční televizi, která se na čistých tržbách podílela ze 70 procent, placené vysílání, rádio a vydavatelskou činnost, které přispěly 15 procenty, 8 procenty a 7 procenty, v uvedeném pořadí. Tržby z jiných zdrojů než z reklamy pokračovaly ve svém růstu. Oproti 34 procentům čistých tržeb v roce 2005, vzrostly v roce 2006 na 39 procent, což je důsledkem většího zájmu o placené televizní vysílání, kabelovou televizi, předplatitelské programy a interaktivní televizní vysílání. Kromě toho se společnosti SBS podařilo zvýšit výkony díky významnému zlepšení provozních výsledků u komerčních televizních stanic v Nizozemí, Belgii, severských zemích a Rumunsku.
Výkonný generální ředitel společnosti SBS Broadcasting Group, Patrick Tillieux, řekl: "Rok 2006 byl pro nás rekordním prakticky ve všech finančních parametrech. Naše různorodá směs evropských operací a moderní vedoucí tým nám umožnily identifikovat a zhodnotit rostoucí příležitosti v rámci širší nabídky vysílacích kanálů. Naše komerční televizní a rozhlasové vysílání dosáhlo dobrých výsledků, neboť se snažíme zaměřit na cílové skupiny, zatímco náš prestižní podnik Pay TV si vybudoval v severském regionu pevnou vedoucí pozici a má již více než 900.000 předplatitelů."
"Hlavním faktorem díky němuž je společnost SBS stále úspěšnější, je důraz na místní a firemní management, který spojuje znalost místních podmínek a podnikatelský talent s mezinárodními zkušenostmi a nejlepšími postupy," vysvětluje Patrick Tillieux. "Společnost SBS si upevňuje svou strategickou pozici jak na trzích, které se rozmáhají, tak ve vysoce rozvinutých oblastech po celé Evropě se silnou platformou pro budoucí rozvoj a tvorbu hotovostních toků."
"Rád bych Patricku Tillieuxovi a jeho týmu pogratuloval k vynikajícím výkonům. Satelitní vysílání se rychle rozšířilo, stejně jako televizní vysílání s vysokým rozlišením Pay TV. V průběhu roku byla představena celá řada moderních nových služeb," řekl Dominic Murphy, předseda představenstva. "Tržby společnosti SBS se během pěti let téměř zdvojnásobily a zisk před zdaněním a odpisy stoupl téměř šestkrát. V loňském roce společnost dokázala, že je schopna identifikovat a realizovat příležitosti rozvoje prostřednictvím diverzifikovaných tržeb, zaváděním nových produktů a akvizic," dodala Katrin Wehr-Seiterová, místopředsedkyně správní rady.
Důležité události v roce 2006
V březnu 2006 společnost jmenovala Patricka Tillieuxe do funkce generálního ředitele společnosti SBS Broadcasting Group.
V dubnu 2006 uvedla společnost do provozu vysílání Kanal 4 v Dánsku, což je televizní kanál určený pro ženy vysílající směs pořadů z domácí i mezinárodní produkce.
V květnu 2006 dokončila společnost akvizici společnosti Vitosha FM, která řídí národní vysílací Radio Vitosha v Bulharsku; a tak vytvořila přední společnost v oblasti rozhlasového vysílání v Bulharsku.
V květnu 2006 získala společnost jedno zlaté a jedno stříbrné ocenění Muse Award od společnosti Promax/BDA EMEA, která byla udělena za tvůrčí přístup během organizace 10. ročníku Evropské konference, která proběhla v rakouské Vídni.
V červnu 2006 společnost jmenovala Grahama Brycea do funkce senior viceprezidenta skupiny Radio Group, kde zodpovídá za vývoj a realizaci obchodní strategie skupiny SBS Radio Group.
V červenci 2006 vydala společnost první edici ročenky SBS, která shrnuje podrobné údaje z průzkumu podílů na trhu s televizním vysíláním v jednotlivých zemích, pokrytí rozhlasového vysílání a výdaje za reklamu na všech 10 evropských mediálních trzích, na kterých společnost SBS Broadcasting v současné době působí.
V září 2006 společnost a její dceřiná firma v úplném vlastnictví Amerom Television S.R.L. dokončila akvizici nejoblíbenějšího hudebního televizního kanálu v Rumunsku, TV K Lumea. Stanice byla přejmenována na KissTV a v současné době je součástí sítě The Voice TV.
V září 2006 společnost dokončila akvizici zbývajících 28 procent akciového podílu ve společnosti SBS Radio AB od společnosti Bonnier Gaming AB a v současné době je 100procentním vlastníkem firmy. SBS Radio je druhý největší provozovatel rozhlasového vysílání ve Švédsku, které týdně poslouchá 3,3 miliony posluchačů.
V listopadu 2006 společnost uzavřela smlouvu se společností Telenor a Canal Digital, která umožnila kanálům CANAL+ Premium Pay Channels zůstat součástí Canal Digital Nordic DTH.
V prosinci 2006 jmenovala společnost Barta Beckse do nově vytvořené funkce senior viceprezidenta pro nová média, ve které zodpovídá za celkový vývoj a koordinaci digitálních mediálních služeb a zdrojů tržeb založených na internetu, mobilních zařízeních, interaktivních televizních službách a dalších perspektivních platformách ve všech provozních jednotkách společnosti SBS.
O společnosti SBS Broadcasting Group
Společnost SBS Broadcasting Group je jedním z největších evropských provozovatelů vysílání, který provozuje komerční televizi, prestižní placené kanály, rozhlasové stanice a související vydavatelské služby v západní, střední a východní Evropě. Společnost SBS v současné době provozuje vysílání v Belgii (Flandry), Bulharsku, Dánsku, Finsku, Řecku, Maďarsku, Nizozemí, Norsku, Rumunsku, Švédsku a Velké Británii. Společnost SBS řídí fondy, které spravují dvě private equity firmy Permira a KKR. Akcionářem společnosti je rovněž firma Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) z Nizozemí, která má v SBS 20procentní podíl.
Více informací na http://www.sbsbroadcasting.com.
Zdroj: SBS Broadcasting Group
Více informací o společnosti SBS Broadcasting Group, prosím, kontaktujte Bettinu Duskeovou na telefonním čísle: +31-205191914 nebo e-mailu: bettina.duske@sbsbroadcasting.com