Ve studii "Best Companies for Leaders" (Nejlepší společnosti pro vedoucí pracovníky) v roce 2006, kterou provedla firma Hay Group a časopis Chief Executive, zaujala první místo společnost GE * Byly identifikovány nejlepší postupy pro vývoj budoucích

Společnost General Electric zaujala první příčku ve studii s názvem Best Companies for Leaders 2006 (Nejlepší společnosti pro vedoucí pracovníky 2006), kterou provedla společnost Hay Group ve spolupráci s časopisem Chief Executive (Generální ředitel). Studie vyhodnotila nejlepší postupy pro identifikaci a podporu vůdčích schopností.

"V následujících 5 až 10 letech(1) půjde odhadem 75 milionů zaměstnanců ve Spojených státech amerických do penze, včetně 50 procent generálních ředitelů nejdůležitějších firem," řekla Mary Fontainová, viceprezidentka a generální ředitelka McClellandova centra pro výzkum a inovace společnosti Hay Group. "Existuje naléhavá potřeba vedení a na vedoucí funkce lze vybírat pouze z 45 milionů mladých zaměstnanců. V některých oborech a na určitých trzích probíhají bitvy o mladé talenty a vedoucí pracovníky. Během několika let dojde k opravdové válce. Ty společnosti, které na ni nebudou připraveny, dávají v sázku svou budoucnost."

Tento problém se netýká jen Spojených států amerických a západní Evropy, kde generace narozená v poválečných letech dospěla do důchodového věku. Perspektivní a rozvojové země - zvláště Čína, východní Evropa, Brazílie a další - potřebují naléhavě schopné vůdčí osobnosti, které by jim pomohly udržet tempo jejich rozvoje.

Zaměření na identifikaci a vedení talentů u pracovníků s vysokých potenciálem se dostane na první bod jednání, předvídá Fontainová. "Organizace, kterým se podaří najít, vyvíjet a podporovat vedoucí pracovníky ve svých řadách, budou mít lepší šanci vyhrát válku o vedoucí pracovníky a zajistit svou budoucnost než jejich konkurenti. Nejlepší organizace se již na tento problém zaměřují. Ty společnosti, které nebudou připraveny, budou muset spoléhat na externí nábor. Ten je obvykle mnohem dražší a méně spolehlivý než vnitřní podpora."

Které společnosti jsou na tom nejlépe?

20 nejlepších společností pro vedoucí pracovníky v roce 2006

1) General Electric

2) Procter & Gamble

3) PepsiCo

4) Citigroup

5) Johnson & Johnson

6) HSBC Holdings

7) BASF

8) Home Depot

9) IBM

10) Coca-Cola

11) Dell

12) Microsoft

13) Novartis

14) Verizon Communications

15) Nestle

16) Lockheed Martin

17) GlaxoSmithKline

18) Amgen

19) Hewlett-Packard

20) BAE Systems

----------------------------------------------------------------------

Tyto společnosti představují cenné měřítko pro naši analýzu:

Průměrný celkový pětiletý zisk akcionářů u těchto firem překonal průměrný celkový zisk akcionářů 500 největších firem (dle žebříčku S&P 500) za stejnou dobu o 3,53 procenta. Toto období zahrnuje i roky následující po poklesu po 11. září i nedávný nárůst indexu S&P.

A co dělají?

Studie identifikovala postupy, které nejlepší společnosti pro vedoucí pracovníky dodržují. Nejlepší tři ze šesti prvních postupů v roce 2005 byly rovněž nejlepšími postupy pro rok 2006 (po zohlednění průměrného 68procentního rozdílu v počtu a kvalitách vedoucích pracovníků jednotlivých organizací).

Nejlepší postupy pro vývoj vedoucích pracovníků v roce 2006

1. Vedoucí pracovníci na všech úrovních se zaměřují na vytváření prostředí, které motivuje zaměstnance k nejlepším výkonům.

2. Zajišťují, aby společnost a její nejvyšší management považovala vývoj vedoucích pracovníků za nejvyšší prioritu.

3. Poskytování školení a tréninku na pomoc vytváření vedoucích týmů a jednotlivých vedoucích, aby mohly tyto společně efektivněji pracovat.

Zbývající postupy zdůrazňují potřebu začít včas na úrovni středních manažerů a u perspektivních pracovníků:

4. Práce na různých pozicích pro perspektivní pracovníky.

5. Externí programy pro vývoj vedoucích pracovníků pro manažery na střední úrovni.

6. Samostudijní moduly založené na internetu pro manažery na střední úrovni.

7. Výkonné MBA programy pro manažery na střední úrovni.

"Nejlepších dvacet společností pravděpodobně využívá nejlepší postupy na rozdíl od svých konkurentů," řekla Fontainová. "A ačkoli mnoho společností u kterých jsme prováděli průzkum používá všechny tyto postupy, nejlepší z nich je využívají v mnohem větší míře."

Kromě identifikace postupů, které by měly společnosti využívat pro vývoj nové generace svých vedoucích pracovníků, zaměřila se studie rovněž na aktivity, které nepřináší hodnotu - alespoň ne v případě, že je vašim cílem identifikovat a vyvíjet vedoucí pracovníky.

Postupy, které plýtvají zdroje zahrnují:

- Program založený na outdoorových (externích) činnostech

- Moduly samostudia v papírové podobě

- Překrývání pozic pro vrchní vedení

- Výkonné moduly MBA a samostudijní moduly založené na internetu přináší nejhorší výsledky, pokud jsou v kariéře vedoucího zavedeny příliš pozdě.

"Tyto metody mohou být použity k dosažení jiných cílů, jako je například odměňování jednotlivců nebo krátkodobé tmelení kolektivu," pokračovala Fontainová. "Ale nepomohou společnostem vyvíjet více lepších vedoucích pracovníků."

Nedostatek talentů a vedoucích přinese nevyhnutelně hromadné důsledky kdekoli v oblasti obchodu, zejména vzroste tlak na zvyšování platů a záležitostí týkajících se rovnováhy mezi prací a osobním životem. Organizace budou nuceny platit vysoké částky za získávání talentů zvenčí, což je finančně nákladné, časově náročné a často neúspěšné.

Fontainová uvádí toto srovnání: "Představte si hru s obsazováním židlí při hudbě. Ty společnosti, které aktivně uvažují o tom, jak vyřešit krizi, nyní sedí na židlích (vedoucích se to netýká). Ti, kteří budou dlouho váhat, zůstanou stát - budou se dívat. Kde budete vy, až přestane hrát hudba?"

O studii

Pro studii Best Companies for Leaders oslovila společnost Hay Group 564 společností z celého světa, které dosáhly tržeb alespoň 8 miliard amerických dolarů. Údaje byly získávány ze tří zdrojů: průzkum u vedoucích pracovníků společností, průzkum vedoucích pracovníků u konkurenčních společností a rozhovory s příslušnými akademiky a zástupci firem provádějících nábor.

Společnost Hay Group má díky svým více než šedesátiletým zkušenostem skvělou pozici, chápe problémy související s vedením firem a disponuje databází, která obsahuje více než 4,8 milionu hodnocení 471 544 zaměstnanců v 4 279 organizacích. Více než 38 000 těchto jednotlivců je na vedoucích pozicích.

"Výzkum společnosti Hay Group prokázal, že identifikovat perspektivní jednotlivce s vysokým potenciálem trvá kolem třech let a dalších deset let trvá je připravit na výkon vedoucí funkce," poznamenala Fontainová. "Náklady a rizika náboru z venčí jsou dokonce ještě vyšší. Položme si otázku, kolik hlavních společností má vypracováno programy pro vývoj svých talentů v horizontu 13 let?"

Více informací o průzkumu Best Companies for Leaders naleznete na internetové adrese http://www.haygroup.com.

(1) Údaje amerického úřadu US Census Bureau.

O společnosti Hay Group

Společnost Hay Group je globální konzultační firma působící v oblasti managementu a pomáhá vedoucím pracovníkům převést strategii do reality. Snažíme se rozvíjet talenty, organizovat lidi tak, aby byli ještě efektivnější a motivovat je, aby ze sebe vydali opravdu všechno. Našim cílem je uskutečňovat změny a pomáhat lidem a organizacím realizovat jejich potenciál. Zaměstnáváme 2000 lidí v 88 pobočkách v 47 zemích.

Více informací získáte u svého místního zástupce prostřednictvím internetové adresy http://www.haygroup.com.

KONTAKT:

Hay Group

Jeff Mezera

Tel : +1-215-861-2623

Email: Jeff_Meyers@haygroup.com

Klíčová slova USA-obchod-Hay Group-PROTEXT

Oblast
USA, Kanada, OSN, svět a Arktida (us)

Kategorie
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.