Jaké pokuty hrozí za telemarketing v B2B segmentu?

Začátkem léta roku 2022 se firmy musely poprat s novelou zákona o elektronických komunikacích. U telemarketingu jsme přešli z opt-out režimu do režimu opt-in (souhlas předem).

Ovšem využití veřejně dostupných telefonních čísel podnikatelů a právnických osob zákon výslovně nezakazuje. Stejně hovoří i společná metodika Českého telekomunikačního úřadu a Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Je tedy možné, legální a bezpečné nabízet podnikům své produkty a služby po telefonu?

Bohužel ne. ČTÚ, který tuto oblast kontroluje a za telemarketing už udělil i milionové pokuty, metodiku neaplikuje vždy v plném rozsahu. Známe případy, kdy za B2B telemarketing padly vysoké pokuty, přestože se jednalo o individuální nabídku na telefonní číslo zveřejněné v sekci Kontakt na webu daného podniku.

Celá zpráva zde: https://www.gdpr.cz/prakticke-problemy-telemarketingu-v-b2b-vztazich 

 

Kontakt:

Aleš Pilný

Tayllorcox

e-mail: ales.pilny@tayllorcox.com

 

 

Klíčová slova ČR-komunikace-obchod-právo-firmy-Tayllorcox

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Obchod, marketing
IT, telekomunikace
Politika, veřejná správa a soudy

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.