Certifikát Udržitelný e-shop získalo za rok 161 e-shopů, nový dotazníku připraví e-shopy na budoucí směrnici o nefinančním reportování – CSRD

Projekt Udržitelný e-shop, který vznikl vloni v partnerství Heureky, Komerční banky, společnosti Visa a Asociace společenské odpovědnosti, slaví rok od svého spuštění. Z bezmála tisícovky kandidátů vzešlo 161 e-shopů s platným certifikátem Udržitelný e-shop. Po roce fungování prošel dotazník ve spolupráci s CEMS (Community of European Management Schools) důkladnou revizí. Udržitelnost je pro zákazníky stále důležitější, a tak se v příštím roce plánuje rozšíření projektu i do dalších zemí.

S blížícím se výročím prošel projekt komplexním zhodnocením ze strany partnerů i některých e-shopů. "Jednou z klíčových změn projektu je revize celého dotazníku, na které jsme spolupracovali s mezinárodním magisterským programem v rámci CEMS, který se mimo jiné věnuje právě řešení reálných projektů v oblasti udržitelnosti. Naším cílem bylo zajistit větší rovnováhu mezi jednotlivými pilíři ESG (environmental, social, governance). Dotazník má teď váhu i na mezinárodní úrovni a rámcově odpovídá budoucím kritériím v CSRD směrnicích," vysvětluje Markéta Chaloupková, lídr projektu Udržitelný e-shop. Nový dotazník už je aktivní, a tak nové e-shopy ale i ty, kterým po roce vyprší platnost certifikátu, budou vyplňovat jeho novou verzi.

Nová směrnice CSRD o nefinančním reportování vejde dle současných předpokladů pro největší korporace v platnost už v roce 2024, a postupně se bude vztahovat na velkou část firem. Dá se očekávat, že řada dalších firem se bude chtít na ESG kritéria adaptovat v předstihu, protože nefinanční reporting jim může pomoci v dalším rozvoj jejich byznysu. Jeho výsledky mohou být důležité například pro velké odběratele, kteří si podle nich budou schopni dopočítat svoji uhlíkovou stopu. "Díky zapojení do projektu Udržitelný e-shop a vyplnění dotazníku si mohou e-shopy vyzkoušet, co je čeká a jak na tom jsou z hlediska udržitelnosti," dodává Chaloupková.

Nejčastější prohřešky? Udržitelnost není "jen" ekologie a také neznalost dodavatelů

Jedním z nejčastějších mýtů o udržitelnosti mezi e-shopy a veřejnou populací je, že udržitelnost je "jen" ekologie a využívání recyklovaného papíru. "Jednou z věcí, kterou se snažíme trh dlouhodobě edukovat je, že udržitelnost je komplexní soubor aktivit. Od používání ekologických materiálů při výrobě produktu a při jeho balení, přes odpovědné chování k zákazníkům, zaměstnancům, dodavatelům i různým komunitám až po ekologickou logistiku," vysvětluje Markéta Chaloupková. Obecně je dost často problém i to, že firmy neznají svůj dodavatelský řetězec. "Většina firem se omezuje na měření udržitelnosti jen u sebe a svého fungování, ale nejsou schopni říct nic o svých dodavatelích, například odkud pochází suroviny, za jakých podmínek produkt vznikl, způsob přepravy a podobně. To je ale něco, s čím bude do budoucna počítat i evropská směrnice a je proto dobré, být na to připraven," podotýká Markéta Chaloupková.

Kompletní informace o směrnici CSRD webu https://csrd.cz/vse-dulezite-o-csrd/

Informace o programu CEMS najdete zde: https://www.cems.org/,https://cemsmim.vse.cz/

O projektu Udržitelný e-shop

Projekt byl založen v roce 2021 a jeho smyslem je podpořit a motivovat e?shopy, které se snaží o udržitelný provoz a myslí na dopady svého podnikání. https://www.udrzitelnyeshop.cz/.

O Heurece

Heureka.cz je největší nákupní rádce a cenový srovnávač na českém a slovenském internetu.

Klíčová slova ČR-trh-internet-ekologie-firmy-Heureka Group

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
IT, telekomunikace
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.