Na trh vstupuje nová služba PIKITO, propojuje svět online a offline nákupů

Nový český startup PIKITO má ambice propojit svět online a offline nákupů formou sdílených showroomů. Letos plánuje otevřít prodejny v Praze, Bratislavě a Bukurešti. Pro příští rok plánuje expanzi na další evropské trhy. Reaguje tak na potřeby úspěšných e-shopů, které hledají další způsoby pro expanzi, a právě vlastní kamenná prodejna je osvědčenou strategií.

Hlavní myšlenka a koncept PIKITO

Základem je sdílení nákladů mezi nekonkurenčními e-shopy. Prodejní jednotka velikosti 500-1000 m2 se dá efektivně rozdělit na 12 prodejen (showroomů) s vlastním brandingem, ale společným zázemím, servisní částí, kabinkami pro vyzkoušení oblečení a zejména vyškoleným personálem. Jednotlivé e-shopy tak mají možnost oslovit zákazníka v lokalitách, kde by vlastní prodejnu samy neotevřely.

Problémem při provozu kamenné prodejny je ziskovost. Online prodejci se často ve světě offline retailu neorientují. Při špatně zvolené lokalitě s nedostatkem zákazníků se může provoz prodejny výrazně prodražit. Prodejny často prodělávají vyšší desítky tisíc korun měsíčně. Výjimkou nejsou ani několikamilionové roční ztráty. A v prémiových obchodních centrech je potřeba počítat s několikaletými nájemními smlouvami, z kterých se v případě neúspěchu prodejny těžko vystupuje.

K tomu je potřeba připravit design prodejny, projít si administrativou se státními orgány, vybrat, zaškolit a udržet personál a každodenně kontrolovat provoz. To jsou starosti, které hodně e-shopů od provozování vlastních prodejen odrazují.

„Otevření prodejny v prémiové lokalitě ve vlastní režii vyjde minimálně na 2 mil. Kč. K tomu je potřeba počítat s náklady na provoz prodejny či práci s personálem. PIKITO přináší e-shopům možnost mít vlastní prodejnu bez vstupní investice, pouze za měsíční poplatek, který se pohybuje na úrovni mzdových nákladů za 2 zaměstnance,“ uvádí Ladislav Kažimír, CEO a spoluzakladatel Pikito.

Jak vznikl nápad vytvořit PIKITO

Druhý ze spoluzakladatelů PIKITO, Marcel Vargaeštok, k trendu propojení online a offline prodeje říká: „Jak u svého podnikání, tak při rozhovorech s investory z oboru vidím pozitivní přínos vlastní prodejny při expanzi e-shopu. Vlastní prodejna zvyšuje důvěru zákazníků. Zákazníci i v dnešní online době potřebují kontakt s fyzickým světem. Zejména u dražšího zboží si raději přijedou produkt prohlédnout a vyzvednout osobně. Propojení online a offline světa přes vlastní prodejnu či showroom je pro růst nevyhnutelné.“

To potvrzuje i Shopify, jeden z největších poskytovatelů E-commerce řešení na světě ve studii The Future of CommerceTrend Report 2022, kde 54 % respondentů uvádí, že zboží pravděpodobně vyhledají online a nakoupí v kamenném obchodě.

Garantem zkušeností z „kamenného“ obchodu je Ladislav Kažimír. Po kariéře v korporátním retailu v Česku a Anglii téměř 10 let řídil expanzi a provoz největšího řetězce chovatelských potřeb v ČR a SR PetCenter a nyní jej nadchla vize PIKITO. „S Marcelem se známe již delší dobu a myšlenka sdílených prodejních míst pro e-shopy mě okamžitě zaujala. Za týden jsme měli zpracovaný koncept a po konzultacích s e-shopy jsme jej vyladili do současné podoby. Po cca půlroční přípravě plánujeme otevření prvních prodejen v Praze a v Bratislavě v létě letošního roku. Dále pracujeme na otevření prodejen v Bukurešti, Budapešti a Varšavě. A v příštím roce pak chystáme větší expanzi na další evropské trhy,“ popisuje Kažimír.

Zkušenosti zakladatelů

Při přípravě PIKITO vychází Marcel z vlastních zkušeností. „U svých investic v Kulina.cz a Footshop.cz vidím, že při otevření vlastní prodejny narůstá v daném městě obrat e-shopu několikanásobně. Jak pražská prodejna Kuliny v Holešovické tržnici, tak i Footshop v Bukurešti a v Budapešti slouží jako místo pro osobní odběr až pro 40 % všech objednávek v rámci hlavního města. Podobná data reportují i další e-shopy.“ I proto PIKITO cílí na e-shopy s ročním obratem od 100 mil. do 1 miliardy Kč s ambicí expandovat na zahraniční trhy.

„Předpokládám, že stejně jako v našich e-shopech bude 80 % objemu tvořit výdej zásilek objednaných online. Zbylých 20 % budou impulsní nákupy. Každý z partnerů bude mít příležitost oslovit svou prezentací novou skupinu zákazníků z 11 nekonkurenčních e-shopů,“ odhaduje Marcel Vargaeštok.

Kontaktní osoba:

Ladislav Kažimír, CEO PIKITO

email: ladislav.kazimir@pikito.cz

O projektu PIKITO

PIKITO vytváří sdílené prodejní prostory pro e-shopy, které slouží jako místo prezentace zboží i jako výdejna. E-shopům umožňuje získat kamennou prodejnu v prémiové lokalitě s výbornou dopravní dostupností za zlomek nákladů vlastní prodejny v regionu CEE.

Web: https://pikito.cz/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/pikito-europe

Kdo za projektem stojí

Marcel Vargaeštok – zakladatel největší české školy vaření Chefparade a e-shopu Chefshop.cz, spolumajitel Kulina.cz a investor ve Footshop.cz. Dříve působil na manažerských postech v Procter & Gamble. Ve volném čase se věnuje rozvoji mladých podnikatelských talentů jako lektor úspěšného Startup Yard accelerator.

Ladislav Kažimír – manažer s více než 15 lety zkušeností ze světa retailu v ČR a Velké Británii (Lidl, Netto Foodstores). Bývalý provozní ředitel a spolumajitel řetězce chovatelských potřeb PetCenter, se 170 prodejnami v ČR a SR, s obratem přes 1,5 mld Kč jedničky na trhu péče o domácí mazlíčky.

Klíčová slova ČR-trh-internet-služby-firmy-Pikito-UNIFER alfa

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Služby, cestovní ruch
IT, telekomunikace
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.