Lidl podpoří výstavbu šesti jedlých školních zahrad

Grantová výzva na výstavbu jedlých školních zahrad již zná své vítěze. V březnu letošního roku zahájila společnost Lidl spolupráci s programem Skutečně zdravá škola. Cílem spolupráce je pomáhat vytvářet kulturu zdravého a udržitelného stravování ve školách a dále podpořit šest škol a školek, které díky grantové výzvě získají finanční prostředky na výstavbu jedlých školních zahrad.

Do grantové výzvy na vybudování jedlých zahrad přihlásilo své projekty 21 škol zapojených v programu Skutečně zdravá škola. Zástupci programu Skutečně zdravá škola a společnosti Lidl vybrali celkem šest škol, z nichž každá získá 100 000 Kč na vybudování jedlé zahrady a zároveň metodickou podporu při jejím budování.

"Těší nás, že můžeme podpořit školy a školky s výstavbou jedlých školních zahrad. Díky jedlým zahradám se děti naučí pečovat o ovoce a zeleninu, výpěstky budou využité ve školní jídelně a zároveň vznikne místo pro komunitní setkávání mezi školou a rodiči. V grantové výzvě zabodovaly školy a školky, které mají s pěstováním na školních pozemcích dlouhodobou zkušenost ale také školy, které jsou na poli budování školních zahrad nadšeným nováčkem. Vítězové grantové výzvy tak mohou díky finančnímu příspěvku rozšířit své stávající zahrady o rozmanité prvky, ovocné keře a stromky, vyvýšené záhony nebo mohou díky grantu jedlou zahradu od základu vybudovat," uvádí mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.

Z jedlé školní zahrady budou mít už v následujícím roce radost děti v těchto školách a školkách:

Fakultní základní škola Otakara Chlupa v Praze 13

Mateřská škola 28. října v Turnově

Mateřská škola Řestoky (okres Chrudim)

Mateřská škola Palováček v Šenově u Nového Jičína

Základní a Mateřská škola Dětenice (okres Jičín)

Základní a Mateřská škola Ludgeřovice (okres Opava).

"Z velkého zájmu máme obrovskou radost. Všechny žádosti byly velmi kvalitně zpracované – ukazuje se, že téma vzdělávání na školních zahradách je aktuální a populární. Rádi bychom podpořili všechny školy, to ale bohužel nejde. Výběr byl opravdu těžký," říká Tom Václavík, ředitel programu Skutečně zdravá škola.

Vítězné projekty se zaměřují na různé aspekty jedlých zahrad a využití venkovních prostor. Některé ZŠ a MŠ využijí finanční podporu k založení či rozšíření ovocných a bylinkových zahrad, vybudování venkovních interaktivních učeben, či na instalaci inovativního zavlažování. Cílem jednoho z vítězných projektů je, v průmyslem a dopravou zatížené předměstské části, dostat přírodu blíž k dětem. Další projekt cílí na mezigenerační aspekt a do péče o školní zahradu plánuje zapojit děti ze základní školy, ale i seniory z místního domova pro seniory.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 293 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 75 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě Lidl-shop. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či v minulých letech výstavbu Rákosníčkových hřišť.

Více informací naleznete na:

www.lidl.cz

www.twitter.com/lidlcz

www.facebook.com/lidlcesko

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublika

Klíčová slova ČR-potraviny-školy-zdraví-trh-firmy-Lidl ČR

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Zdravotnictví
Věda, vzdělávání a školství
Potraviny, gastronomie
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.