Společnost Nespresso získala certifikaci B Corp™

Nespresso se připojuje ke globální komunitě zodpovědných a cílevědomých firem, které splňují nejvyšší standardy udržitelnosti a sociální zodpovědnosti

Společnost Nespresso, která je průkopníkem a vzor v oblasti porcované kávy vysoké kvality, oznámila, že dosáhla certifikace tzv. B Corp. Tímto se Nespresso připojuje k mezinárodnímu hnutí více než 4 500 společností s ambiciózními cíli, které splňují vysoké standardy sociální a ekologické zodpovědnosti a transparentnosti, jako jsou například Patagonia, Ben & Jerry’s nebo The Body Shop. Nespresso je jedna z dalších značek působících na českém trhu, která získala toto mezinárodní ocenění.

Toto oznámení je potvrzením snahy společnosti Nespresso pozitivně působit na kávový průmysl a celý svět už od svého založení v roce 1986. Mezi hlavní faktory, které certifikaci přispěly, je jedinečný přístup firmy k nákupu kávy prostřednictvím programu Nespresso AAA Sustainable Quality™, který vznikl ve spolupráci s Rainforest Alliance, strategická aliance s Fairtrade i dlouhodobý globální recyklační systém pro hliníkové kapsle.

Generální ředitel Nespresso Guillaume Le Cunff uvedl: "Certifikace B Corp je potvrzením našeho třicetiletého závazku udržitelnosti, transparentnosti a zodpovědnému podnikání. Jsme nesmírně hrdí na to, že se můžeme stát součástí komunity podobně smýšlejících společností, které stejně jako my věří, že zisk a poslání mohou jít ruku v ruce. Tato certifikace přináší našim zákazníkům přidanou hodnotu a fanouškům Nespresso stvrzuje, že jejich oblíbená značka kávy pracuje správným a odpovědným způsobem. Certifikace B Corp je pro nás především inspirací k tomu, abychom udělali ještě víc. Posiluje náš závazek naší vizi, kterou je, že každý šálek kávy Nespresso má mít pozitivní dopad na náš svět."

Jonathan Normand, zakladatel B Lab Švýcarsko, uvedl: "Proces certifikace B Corp je velmi důkladné a nezávislé zhodnocení dopadu společnosti na lidi a planetu, v němž sledujeme všechno od uhlíkové stopy po to, jak firma zachází se svými zaměstnanci. Dosažení certifikace B Corp je pro společnost Nespresso velký milník. Rád bych jí proto poblahopřál a popřál hodně zdaru na její další cestě vstříc udržitelnosti."

Společnost Nespresso začne na výrobcích Nespresso a ve své komunikaci používat logo B Corp, aby rozšířila povědomí o celém hnutí, informovala spotřebitele a pomáhala jim si při nákupu vybírat zodpovědnější možnosti.

Značka Nespresso aplikuje zodpovědný přístup k podnikání a vysoké standardy sociální a ekologické zodpovědnosti a transparentnosti na všech trzích. V ČR lokálně recykluje hliníkové kávové kapsle již od roku 2014 prostřednictvím místních partnerů, vzdělává veřejnost a spolupracuje s odbornými institucemi v otázkách recyklace hliníku a podporuje místní neziskové organizace s environmentálním přístupem. V roce 2021 uzavřela dlouhodobé partnerství s Nadací Partnerství a iniciativou Sázíme budoucnost. Na projekty výsadby stromů značka věnovala 1 milion Kč v roce 2021 a stejnou částku 1 milion Kč alokuje i v roce 2022. Stala se součástí iniciativy výsadby 10 milionů stromů.

ZÁKLADNÍ FAKTA: CERTIFIKACE B CORP

● Společnost Nespresso získala v hodnocení B Impact Assessment 84 bodů ze 200. Pro dosažení certifikace B Corp je potřeba získat minimálně 80 bodů. K dnešnímu dni získalo tuto certifikaci 4 500 firem. Ty najdeme ve 150 různých oborech a více než 70 zemích.

● Aby se mohla společnost kvalifikovat jako B Corp, musí splnit přísné standardy v pěti kategoriích: řízení společnosti, zaměstnanci, komunita, životní prostředí a zákazníci. Bodové skóre společnosti Nespresso je transparentně publikováno na adresách bcorporation.net a sustainability.nespresso.com/b-corp-score.

● Certifikované B Corps mají právní povinnost zvážit dopad svých rozhodnutí na všechny zainteresované strany. Z tohoto důvodu také společnost Nespresso aktualizovala své stanovy.

● Certifikace B Corp se vztahuje na podnikání Nespresso na celém světě, tedy na všechny aktivity na celkem 38 trzích, kde Nespresso působí jako právní osoba, nebo divize společnosti Nestlé.

https://www.nespresso.com/cz/cs/doing-is-everything

O společnosti Nestlé Nespresso

Posláním Nestlé Nespresso SA je být průkopníkem a zároveň nastavovat laťku v oblasti porcované kávy nejvyšší kvality. Společnost spolupracuje s více než 120 000 pěstiteli v 15 zemích prostřednictvím programu AAA Sustainable Quality™, jehož cílem je zavádět na plantážích a v jejich okolí udržitelné postupy. Tento program, který byl spuštěn ve spolupráci s nevládní organizací Rainforest Alliance v roce 2003, pomáhá zlepšit výnosnost i kvalitu sklizně, zajišťuje udržitelnou dodávku kvalitní kávy a zlepšuje životy pěstitelů i jejich komunit. Společnost Nespresso se sídlem ve švýcarském Vevey je přítomna v 81 zemích a má více než 13 000 zaměstnanců. V roce 2022 provozuje celosvětovou maloobchodní síť 802 butiků. Více informací naleznete na firemních stránkách Nespresso: www.nestle-nespresso.com.

O organizaci B Lab

O organizaci B Lab: Organizace B Lab proměňuje ekonomiku celého světa ve prospěch všech lidí, komunit a naší planety. Jako lídr v oblasti proměny ekonomických systémů provozujeme globální síť, která vytváří standardy, zásady, nástroje a programy pro firmy, přední z nichž mohou získat certifikát jako B Corps. K dnešnímu dni naše komunita čítá 380 000 zaměstnanců více než 4 500 B Corps v 79 zemích a 153 oborech. Více než 150 000 společností sleduje dopady svých aktivit prostřednictvím nástrojů B Impact Assessment a SDG Action Manager. Pokud máte zájem o více informací a chcete se k tomuto hnutí přidat, navštivte www.bcorporation.net.

O certifikovaných B Corporations™:

Certifikované B Corporations neboli B Corps™ jsou společnosti, u kterých organizace B Lab ověřila, že dodržují vysoké standardy z hlediska sociálních a ekologických výsledků, transparentnosti a zodpovědnosti.

.

Klíčová slova ČR-potraviny-trh-káva-firmy-Nespresso

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Potraviny, gastronomie
Obchod, marketing

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.